18 Ocak 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

18 Ocak 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

AKİS, mete sevkedilen şahsiyet sahibi genç ıçın istikbalde korkulacak hiçbir şey tur. Ailelerin çocuklarına yapa- bıleceklerı eh güzel şey, — şahsiyetin bulunmasına yardım etmektir. Moda Siyah giyinmenin şartları Bırçok moda yazılarında bir siyah elbisenin, bir siyah mantonun ka- dın gardrobunun temelini teşkil etti- ğini okumuşsunuzdur. — Hakikaten siyah bir — elbisesi olan kadın kor- kusuzca her yere gidebilir. Ama si- yah giyinmenin de bazı şartları var- dır. Bunlara riayet edilmezse, siyah elbise bir kadına şıklık değil aksine bakımsız, hüzünlü, iç kapatan bir hava adeta bir matem havası ve- rir. Siyah giyinmenin ilk şartı itina- l1 olmaktır Eski; kirli ve lekeli, ütü- süz bir siyah elbise olduğundan çok daha fena görünür, giyinene de câ- zip olmıyan bir manzara verir. Siyah kumaş daima iyi kaliteli olmalıdır. Fena boyalar siyahta der- hal sırıtır.. Piyasada kumaş buhra- nı varsa kumaş kaliteleri düşmüş- se siyah renk seçmekten vazgeçmek lazımdır. Hele eskimeye yüz tutmuş bir elbıseyı sıyaha boyatmak en bü- yük hatâdır. Çünkü siyah parlak ve yeni olduğu zaman güzeldir. Sıyahı sabah vaktı ve gelışıguzel de giyinmemek lazımdır. Siyah dai ma abiye olarak şapkalı, eldivenli, itinalı giyinilmelidir. Siyah daima renkli bir teferru- tla, bir iğne veya kolye ile neş'elen- dirilmelidir. Bu şartlara riayet edi- lemediği takdirde siyah yerine ko- yu griyi kahverenginin muhtelif 18 OCAK 1958 Siyah bir elbise Demirbaş tonlarını seçmek lâzımdır. Bu renkler e uygun aksesuarlarla abiye olabi- lirler ve giyim şartları daha kolay- dır. Düşman ayağa bakar.. Dost başa düşman ayağa — bakar derlerse de ayağın dost gözleri Siyah kmaştan yapılmış çeşitli elbise modelleri K eramet, — siyahi — neşelendirebilmekte KADIN de üzerine çektiği çok defa vaki- dir. Hele bilhassa 1958 modası, ayak- kabıyı ön plâna almış bulunm kta- dır. Etekler kısalmış, daralmış, bir- çok modellerde bel aşağıya düşürül- müştür. Bu takdirde gözü çeken yer bacaklar ve ayaklardır. Ayaklar in- -e uzun, Zarif bir güzellik kazanmak- tadır ve bunu temin eden şey ayak- kabılardır. 1958 kış modasına hâ- kim olan ayakkabı modası XV nci Louis devri iskarpinleridir. XV nci Louis — iskarpinleri i - olarak Uzun den, akşam saatleri için parlak ku- maşlardan 1şlemelı güzel parçalar- dan yapılmaktadır. Süed ile tadır. Çok yü da 5-6 santime kadar düşen kısa topuklu gece ayakkabıları da fevka- lâde gözdedir. Açık gece ayakkabı- larında dikkate çarpan şey topuk- larla ayakkabının burun — kısmının ekseri kapalı oluşudur. Açıklık ye atkılar burundan itibaren başlamak- tadır. Kış için yine ince uzun, kenarla- rı kürkle süslü bot ayakkabılar yapılmıştır ki bilek kısmı mış gibi kadına zarif bir verebilmekte ve hafif topukları saye- sinde yürüyüşü bozmamaktadır. 27