5 Nisan 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

5 Nisan 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

KADIN komşuculuk — oyunundan — vazgeçip "cemiyet'lere, "fikir kulüp"lerine rağ bet etmelerinin en büyük bir fayda- sı da, ancak bu sayede, küçük mese- lelerden uzaklaşabilmeleridir. İyi konuşmasını bilmeyen kim- se sıkılmamalıdır. Çünkü dinlemesini bilmek konuşmasını bilmekten mü- himdir. Hiç konuşmıyan — insanlar, dinlemesini de bilmiyen kimselerdir ve onun için can sıkıcı olurlar. Ha- yatta daima birşeyler öğrenmek is- tiyen ve karşısındakini zevkle dinle- mesini bilen kimse daima aranır. Din- lemesini öğrenince insan yavaş ya- vaş konuşmasını da Ööğrenir. Aile içinde, evde doğru dürüst ko- nuşmaya üşenmemek lâzımdır. — Ço- cuklar da, bir şekılde ifade etmesini öğrenmeli, kavgasız 'tartışma" yapmaya alıştı- rılmalıdır. Bir Fenerbahçe - Galata- saray maçı münakaşasını ele alacak olursak bunun pek az evde seviyeli bir şekilde yapıldığını görürüz. Co- cuklar takımların çıkardıkları oyun- an pek az bahsederler. Bahis mev- zuu — olan ekseriya mızıkçılık, ha- kemin taraftarlıgı veya kelime oyun- larıdır. Kim kimi daha çok kızdırırsa o galip sayılır. Evlerdekı siyasi mü- nakaşalar ise Büyük Millet Mecli- sindeki yumruklu kavgaları aratmı- yacak tarzdadır. Kalabalıkta konuşurken — meclis harici kimselerin aleyhinde söz kul- lanmamak, imâlarda bulunmamak ta şarttır. Bunu yapanları, usulü dai- resinde susturmak ta, ev sahibesinin vazifesidir. Konuşmalarda, ufak tefek komp- limanlar şarttır. Hele yabancıları bir- birleriyle tanıştırırken herkesin hu- Çocuk biçimi Kırkından Ssonra azanı.. büyüklerden bir fikri iyi. Yaz çuvalı Bıkılmıyan — moda susiyetinden bahsetmek, bu vesile ile m yabancılar arasında müşterek konuşma mevzuu açmak, hem de öl çülü komplimanlar yapmak — gayet faydalıdır. Bu, tanışmalardaki — ilk resmi havayı dağıtır, derhal sami- miyet yaratır. Moda Yaz modelleri Parıslı büyük terzilerin ilkbaharda ortaya attıkları yaz modellerinde başlıca üç tip mevcuttur. Bunlar— dan birincisi, belki en mühim ü çük kız” edasını taşıyan elbıselerdır ve bu tipin gelecek moda mevsimle- rine hâkim olacagı söylenmektedir. Bu tarz giyim için, putvanlı kumaş- lar cidden biçilmiş kaftandır. Bu tarz elbıseler ekseri pliler büzgülerle ve düşürülmüş bel ile elde edilir. Kravat şeklinde — bağlanmış fiyonk- lar bu elbiselerin hususiyetini teş- kil etmektedir. İkinci gruptaki elbi- seler "kabarık sırtlı" elbiselerdir. Bu elbiseler, modanın kolaylıkla tatbik edilecek tarafını teşkil etmektedir. Dar etekli olan bu elbiselerin beden kısımları boldur fakat belde bir ke- mer Vardır * ve sırttaki bolluk beli da- ha ince, kalçaları daha zayıf gös- termektedır Yazın pek rağbet gö- recek olan bu tip çuval elbıselerın yerini tutacaktır. maşlarla çuval biçimi bağdaşamamaktadır. Üçüncü tip çok daha klasik bir tiptir ve bâzı büyük terbilerin rağbet ettikleri bu biçimler klasik giyin- pek de iyi Çünkü yazlık ku- meyi tercih eden, fanteziden yeni- likten korkan kadınları — sevindire- cektir. Bel yerinde, beden kısmı o- turmuş, etek rahat ve boldur. Bu grubu teşkil eden modeller arasın- da en çok hoşa gidenler çizgili mus- linlerden yapılmış şömizye — biçimi modellerdir. Belde bir kemer ve ek- seri bir buket menekşe taşıyan bu elbiseler erkek — gömleği — yakasına manşetlı kollara, rahat ve plili ge- niş eteklere sahıp tirler. Bu süslü dümdüz elbiseler ekseri genış kenarlı şapkalarla giyilmektedir Beyaz elbise mpırmeler çizgililer ve puvanlılar ya a yazın en rağbet görecek olan elbıseler beyaz elbiselerdir. Plılı yarı spor, yarı fantezi modeller ya- nında muslinden dantelden, fisto ve işli ketenlerden yapılmış beyaz elbi- seler bilhassa rağbet görecektir. Or- gantin ve Organza da beyaz elbise i- çin çok elverişlidir. Vaktile yalnızca küçük gene kızların rağbet ettikle- ri bu modeller, 1958 yaz mevsimin- de her kadın tarafından giyilebile- cektir. Volanlı, büzgülü plıselı nay- lonlar bu beyaz elbiselerin giyimini de çok kolaylaştırmıştır. Bunlar mo- danın ortaya attığı renkli kurdele- leri, fiyonklarıgeniş kenarlı kaplın şapkaları kullanılır hale getirmek- tedir. Yaz balolarında, gazinolarda, garden partilerde sükseli kadın- lar beyaz giyineceklerdir. - Beyaz elbiselerin bir — hususiyetleri de he- men hemen klâsik oluşlarıdır. Bi- çimler aşağı yukarı birdir. Bu sene- kilerin boylan bilhassa kısadır, bel umumiyetle yerinden yukarıdadır, yaka ."bato" şeklinde açık, — kollar kısa japonedir. Klâsik model Doğru yoldan şaşma! AKİS, 5 NİSAN 1958