5 Nisan 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

5 Nisan 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

Basketbol "Üç kişilik Şampiyon..." 958 Türkiye Basketbol Şampiyo- nasının ikinci devre maçları baş- larken, basketbol meraklıları cevap- landırılması hayli güç sorularla karşı karşıyaydılar. Ankarada yapılan ilk tur müsabakalarını mağlübiyetiz at. latan ve açık farklı bir Galatasaray galibiyeti ile Fenerbahçe maçını ka- zanan Modasporun, İstanbulda vapa- cağı maçların netıcelerını önceden kestirmek pe Ankaradaki potalardan Modaspo- run Başşehirdeki saha avantajından ve seyirciden durmadan şikâyet e- den Fenerbahçe ve Galatasaray ekip- leri, kaptırdıkları mühim bir avan- tajı geri alabılmek için yapacakları mücadeye rsla hazırlanıyorlardı. Ama, kimsenın aklına bu yıl futbol lıgmde günlerce zihinleri yoran ave- raj hesaplarının tekrar yapılacağı, gelmiyordu. Geçen haftanın cuma gecesi Spor Sa rayı gorulmemış bir kalabalıkla do- luydu turnuvanın ikinci yarısı fevkalade heyecanlı bir Moda Gala- tasaray maçı ile acılıyordu, İlkdevre- kapandıktan hemen — sonra çıkan AKİS'in geçen haftaki sayısının son sayfasındaki son cümle — şöyleydi: Fenerbahçe ve Galatasaray arala- rındaki Spor sanılan mücadele devam etikçe ne kadar zor şampiyon olurlar- sa. Modaspor bir o kadar kolay birin. ci olacaktır." Turnuvanın ikinci ya- rısı açılırken bu düşünüşe itiraz edil- miş, kudretli bir ekip — düzenleyen Galatasarayın. İstanbul maçlarında iki kuvvetli rakibini de yenerek şom- piyonluğa ulaşacağı söylenmişti. Ka- bul etmek gerekirdi kı sarı kırmızılı ekip Türkiyenin en "kudretli" Bas- ketbol birliğiydi ve bu turnuvayı ka- zanan ekibin memleketimizi temsil e- deceği Avrup Şampiyon Kulüp- ler Kupası" için uygun bir hüviyete girmişti. Gerek Modaspor ve gerekse Fe- nerbahçe, dış görünüşleri kadar, tek- nik ve fizik yapıları bakımından da Galatasaraydan geriydiler. Sarı Kırı- mıza! takım mükemmel bir rezerve kadrosuna sahipti.. Yugoslavya şam- piyonu ile yapılacak maçlarda doğ- rusu aranırsa bir Galatasaray. Mo- daspor veya Fenerbahçenin temin e- deceği "teknik eşlikten çok daha iyisini yapacak durumdaydı. Fakat, Ankarada müthiş" bir hâdise olmuş, Galatasaray, Modaapora tam onaltı sayı farkla yenilmişti. Bu yenilginin sebepleri çok küçük, ancak, komple bir basketbol ekibini çok şeyden ede- cek kadar büyüktü. İşte, Galatasa- ray, ikinci devreye bu yenilginin ver- diği hırsla başlıyor ve Modasporun karşısına çıkıyordu. Maçı Sarı Kır- mızılıların teknik hakimiyeti altına girmeden önce mühim hâdiseler ol- muş, Moda, ikinci yarı başladıktan hemen sonra "2" numaralı oyuncusu Turan Tezol'u kötü bir kazada adeta kaybetmiş, işler hem Modanın hem 34 turnuvanın "1" numaralı adamı Ja- mes'in Galatasarayla yapacağı müca- deleye .kalmıştı. James, bir ekibin bü- tün hücum yükünü çekebılecek ça- lışkan, hırslı, çabuk ve atletik kabılıyetlere sahip bir Ame- rıkalıydı oğrusu Galatasarayın re- bount için kullandığı Ted'den gerek stil ve gerekse fayda itibariyle üstün- dü. Ancak çok faüllü bir Moda, son üç dakikada, ofens ve defans rebont'- unda bir ha ımıyet kuran Galatasa- rayı, James'e rağmen yenemeyecek, gözler artık Fenerbahçe Modaspor maçına çevrilecekti. Moda, ilk yenil- giyi almıştı. Fakat. Fenerbahçeden koparacağı bir beraberlik şampiyon olmak için yeterdi. İkinci gün, me raklılar salonu yeniden — dolduruyor- lar, altı kişilik kadrosuyla şampiyo- nada iddia sahibi Fenerbahçeyi gör- mek istiyorlardı. Bu oyun. fevkalâde bir özelliğe sahipti. Fenerbahcenin Mİ" numaralı adamı Mehmet Batu- ralp, Turan Tezolu marke edecek, Fenerbahçe her iki kornerden sürat- le hücum ederek pivot oyunu oyna- yacak, James uzaktan şuta zorlana- caktı. Fenerbahcenın pek başarılı sa. yılmıyacak antre h'u mim Göreç, Ankara maçında Turanı Cana marke ettirmiş ve Moda bu mü. sabakayı kazanmıştı. Ancak Batur, Markajda Cana benzemeadi. Turan, ikinci devrenin sonuna kadar sayı yapamıyacak derecede sıkı bir prese girince, İş gene James ve Muvaffaka almış, Fakat Altanın beklenmeyen oyunu, bu iki Modalıyı da mağlüp e- derek maçı Fenerbahçe lehine çevir- mişti. Baturun Fenerbahçe-Moda ma- çım hiç değilse yarısından çok fazla- sını tek başına kazandığı söylenme- liydi. İşte bu maçtan sonra averaj hesaplar yenıden ortaya dökülürken, pazartesı gecesi bu yılın "Basketbol Gecesi" haline gelmişti. Yapılan hesaplar Fenerbahçe-Ga- latasaray maçının, her üç ekibi de şampiyon edecek kadar enteresan bir hüviyete büründüğünü göstermektey- di. Fenerbahçe maçı, bir sayı veya bir basketle kazanırsa, Modaspor üç sayı veya iki basketle kazanırsa. Ga- latasaray, üç basket veya daha fark- li kazanırsa şampiyon alacaktı. Bu durum, hemen her Türkiye Sampi- HERKES SPOR yonasında ortaya çıkar ve Fener- bahçe - Galatasaray maçları da ek- seriya Modasporun aradığı şekılde biterdi. Fakat, bu kere maç öncesi, hiç de antrenör Samimin soyledıgı kadar Fenerbahçeye gülmüyor ve or- tada Galatasarayın maçı kazanarak şampiyon olamaması için sebep de görünmüyordu. Galatasaray, rakibi- nin çok üstünde bir rebount ve şut yüzdesine sahıptı Ayrıca bu ekibin turnuvanın büt beraberlikleriyim' mücadele edecek kuvvetli bir rezer- ve kadrosu mevcuttu. Fenerbahce- nin ümitleri pek ufaktı ve son iki müsabakada hayret veren oyunlar çıkaran Al tana, Batur - r - Can hareketli dış oyuncu üçgenine bağ- lanıyordu. Oyun, fevkalâde bir tempo ile başlamış, peş peşe harcanan deneme topları arasında hiç ümit edilmeyen bir manzaraya bürünmüştü. Galata- sarayın kozu Ted. küçük bir float içinde hareketsiz kalıp hücum rebount'unu adeta kayb ederken ar- ka arkaya yaptığı faullerle "Dan ger Signal"e dayanmış, daha önce ekibin en iyisi olarak görülen Özer beklenmeyen bir tutukluk gösterir- ken, çalışkan dış oyuncular Üner ve Şeng ancak uzak — şutlarla sayı toplamak yoluna girmişlerdi. Fakat girmeyenleri avlama ta başarısız görünen Ted ve nç yüzdeyi küçül- türken. Fenerbahçe ileriye atlamış Sarı Lacivertli ekibin mühim adamı. Altan, bilhassa hücumda, Ted'e pes peşe fauller yaptırıyor, hayret yere- cek kadar kötü faul atışlarını Fakat Shot larla kapatıyor bu arada Batı ise en iyi Play Maker olduğunu or- taya koyuyordu. Fakat. Fenerbahce- Modaspor maçında güçlükle bir sayı yapan Karabelenin isabetli jumpları ye Canın enteresan tek el atışları da bunlara eklenince, gayet tutuk oyna yan Gal atasaray maçı ancak "basa baş" götürmeğe — gayret' eder hale gelmişti. /Heyecan emsalsızdı araf- lar sayıları hemen cevaplandı- rıyorlar, — seyirciler müthiş bir te- zahüratla heyecanı süslüyorlardı. Maçın son dakikası baslarken Galata- saray Tedi kaybetmiş. Fenerbahçe hırsla hücumlar kurmağa devam et- mişti. Artık Fenerbahçe tribünü "Mo- daspor çok yaşa şeklınde bağırıyor, sahanın kenarına yığıla Moda- sporlu basketbolcular seslerini du- yurabıldıklerı kadar. — Fenerbahçeli "semtdaşlar"ma kuvvet veriyorlardı. Galatasaray kaybetmişti, Üç kişilik oda" artık şampiyondu. Mac 72-70 Fenerbahçe lehine kapanırken, tri- bünler sahaya boşalmış, stilin ekip oyuncuları heyecanla omuzlar üzerine alınmıştı. Dikkatli bir sözün bu an- da sahadaki enteresan bir manzarayı hemen görrmesi kabildi omuzlarra a- lınan Sarı Lacivertli basketbolcula- rın arasında, uzun ir eenç de vardı. O da aynı omuzlardaydı. Fenerbahçelı seyirciler "üç kişilik samniyon'"un. sempatik devi James'i unutmamışlardı. AKİS, 5 NİSAN 1958