5 Nisan 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

5 Nisan 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

İş diye, asıl onu derler | kinci İnönü zaferını, . P. İkti- I darı kutlam: D. İktidar, seneler — var kı M danya mütare kesini, Birinci İnönü zaferini, Lo- zan zaferini de kutlamıyor. Tarih kıtaplarının bir kısmından da bu zaferlerin 1 — numaralı kahramâ- nın adı çıkarıldı. Güzel! İsmet İnönü Muhalefeti lideridir, siyasi hayatın ta içinde dir. Siyasi bayatın ta içinde olan tar mazileriyle geçinmek hakkın an mahrumdurlar. Onlar — hak- kulda kütleler dünkü değil, bu günkü tutumlarına bakarak hü- küm, daha doğrusu rey verecek ; erdir. Ama onları tarih içinde si lemyeyen siyasi rakipler, ancak on ların hakkını yemiyor vaziyete ge lirlerse akıllıca hareket — ederler C.H.P. devrinde bu zaferlerin hepsi hem mübalağalı şekilde kutlanma di miı? 1950de ne oldu? O za ferlerin kahramanı iktidardan düş tü. Demek ki, insanlar reylerini tarihi hizmetleri kaae alarak ver- miyorlar.. Ama insanlar, reylerini işbaşındakilerin hak yiyip yeme melerine bakıp veriyorlar. D. P. . İktidarının unuttuğu bu zaferleri Cumhuriyet Hükümeti kutlamaya mecburdu İşte, üç adet telgraf: | Metristepe — (1.4.1921) "Saat 6.30 sonra da (saat 168.30) Metristepe'den gördüğüm vaziyet- Gündüzbey Kuzeyinde sabahtan beri sebat eden ve dum (artçı) olması muhtemel bir düşman müfrezesi sağ kanat grubunun — taar- ruzu ile intizamsız çekılıyor Yakından takıbedılıyor Hamidiye is- tikâmetinde temas ve faaliyet yok. Bozüyük yanıyor'!.. Düşman bin- lerce — ötüleriyle doldura'ııgu muharebe — meydanımı . silâhlarımıza — bı- rakmıştır.” Garp Cephesi Kumandanı I 'sme . Ankara — 141991 "İnönü Muharebe meydanında Metristepe'de Garp Cephesi Ku- AY mandanı ve — Erkâmıharbiyeiumumü; ye Reisi Is et Paşa'yı âlemde, sizin İnönü Mi muharebelerınde de- kadar ağır bır vazıfe deruht miş kuman- tmızın ıstıklal ve hayati, dahı ne idareni göri kumanda ve Bütün — tarihi yfuhte ettıgınız vazıfe Mille vazıfelerını silâh arkadaşlarzmızın danlar - enderdi altında şerefle kalb ve hamiyetine emniyetle ıstınad ediyordu. Siz orada yalnız, düşmanı — değil, Mılletın maküs talihini de yen- diniz. — İstilâ altındaki bedbaht topraklarımızla beraber bütün vatan müntahalarına kadar zaferini tesi ediyor... Düşmanın bugün — bütün, ve hamiyetinizin yalçın kayalarına çarparak hur- istilâ hırsı, azim dahaş oldu. Namınızı tarihin kitabei mefahirine — kaydeden ve bütün milleti hak- kınızda ebedi minnet ve şükrana sevkeden büyük gaza zaferinizi tebrik ederken üstünde durduğunuz tepenin size binlerce düşman Öölüle- riyle dolu bir şeref meydanı seyrettirdiği kadar. Milletimiz ve kendimiz için de şaşaa-i itila ile dol bir ufkvistikbale de nazır ve hâ- kim olduğunu söylemek isterini." B.M.M. Reisi HI Mustafa — Kemal "B. M. M. Reisi Mustafa Kemal Pasa Hazretlerine: Zulüm ve istibdat dünyasının en zalimane hücumlarına karşı yal- nvs ve şaşkın kalan Milletimizin) maddi ve manevi bütün kaabiltiyet ve kuvvetlerini — ruhundaki toplayan ve harekete geçiren B.M.M. nin Reisi Mustafa Kemal Pasa, kahraman askerlerimiz ve zabitleri- miz ve askerlerimizle avcı hatlarında omuz omuza vuruşan tümen ve kolordu kumandanları »namına — takdirat — ve tebrikatınıza — kemali- Şfahvr ile arzi-şükran ederim." Garp Cephesı Kumandan? met Siz bu telgrafları tarihten — silebiliyor musunuz İşte iş diye, ona derler! bunların dünya meseleleriyle Ilgıler' bakımından konferanslar vermek üze- re .Amerıkaya davet edildiğini söy- i Saat 12. 45 de, İnönü re Gülek, yine aynı coşkun sevgi gösterileri i- çinde Genel Merkezden ayrıldılar." Bir şahsi propagandanın, bu kadar ygunsuz zamanda ve böylesine gay- nciddi şekilde yapıldığı görülmemiş- ti. Gençler Güleki ne diye alkışlasın- lardı, memnuniyetleri gözlerinden ni- Akis Mecmuası Yazı İşleri Mü- dürlüğifine Mecmuanızın 22. Mart. 1958 tarih, 202. sayısının 7 ve sayfalarında üniversiteye dair haber- lerinizde 14.Mart.1958 de üniversiteyi ziyaret, eden Sayın Başvekil Adnan Menderes'i omuzlan üzerine alan i- ki şahsın ne profesör ne de talebe ol. duğunu kesin olarak ifade ediyorsu- nuz. u iki şahıstan birisi benim; ve lstanbul Üniversitesi Hukuk Fakulte— si talebesiyim. Bu itibarla bu hu- sustaki haberiniz doğru değildir. İ ukuk Fakültesi talebelerinden 3087 Necati Çakıroğlu çın okunsundu? Gün. bir milli zafe- rin yıldönümüydü ve İnönü o zaferi kazanan kumandandı. Yoksa tarih- lerın yazmadığı bir de Üçüncü İnö- zaferi mi vardı ve onu Kasım Gü- lek mi kazanmıştı? Genel — Sekreter Genel Başkanın tarihi çelenklerının altında dahi kendine iki alkış toplama yi kâr saymıştı. aha doğrusu, İnö- ü harplerinin kuma danına tutulan alkş n bir kısmım, idare ettiği Ulus gazetesinde kendısıne aktarmakta Kasım Gülek Her taşın altında AKİS, 5 NİSAN 1958