5 Nisan 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

5 Nisan 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

Okuyucu mektupları D. P. hakkında B utun iyi niyetlerine rağmen yi iğnelemekten zevk al- manıza bır mâna vermek cidden çok güç. Sizlere yaranmak ise imkânsız. Ne yapılsın istiyorsunuz yani? İk- tidarı size bırakalım da çekilip gi- İ aha Senirkeht, As- lankoy, Facialarım, İstanbul Emni- yet Müdürlüğündeki tabutlukları, jandarma dipçiklerini unutmadık, İsteyen bu deveyi güder, istemeyen bu diyardan gider! Selim Başaran - İstanbul * ayret ediyoruz doğrusu. Bu Bır kaç sayıdır, tutturdunuz gıdı— yorsunuz. D. P. 1 si- ne donmek yolunda bir cereyan Ey AKİS'çiler insaf buy- var diye. hurrıyetlerı— run. İktidara geçmiş, e lir ve tatlı bir ümidin peşınde Ooşa- bilir. Ama Allah rızası için siz ba- ri bu hatayı yapmayın. Birsey değil bizi de inandıracaksınız. Zaten D.P. Genel Başkanının da istediği bu değil mi? Kaya Peköz - Karşıyaka * Basın hakkında B ir Allahlık Ulus tutturmuşsu- nuz, hep Ulusa ve Kasım Güle- Dünya gazetelerinin Allahlık olmak bakamından Ulusu kat kat geçtiği- ni görmüyor musunuz? Mehmet Erdinç - İzmir * 29.3.1958 tarihli* AKİS'te Vatan azetesi hakkında — yayınladığı- yanan yanlışlıklar bır tarafa büyük bir anlayışsızlık va Şu veya bu yanhş diye bir ce- vap vermiyeceğim. — Bakın ben Ah- met Emin beyi nasıl tanıdım, Va- tana nasıl gır ım ısaca O latayım, ban;ı bir hediye verdi. Bu, babamın hiç tanımadığı Ahmet E min beye benim için yazdığı bir mektuptu. Babam bu benim gazeteciliğe ve kendisinin de hevesimi destek lediğini soyleyerek Ahmet Emin den yaz lı 1çınde bana gazetede reket etmeden da etmek için. Ahmet Emin beyi zi- yaret — ettiğim vakit bana aynen soyle dedi: — Szınle şahsen meşeni olama- dım. Ama hakkınızda ıstıhbarat so- l'ımızden iyi şeyler duydu Eğer gazeteciliği meslek — olarak seçecek— şeniz, dondugunuzde sizi tekrar Va- kI met Emın beyin bana göster- diği bu alâka görülmemiş birşey değildi. Aynı alâkayı benden evvel ve benden sonra birçok gence gös- termişti. Bundan iki yıl önce In- gıltereden dönerken kendisine bir mektup yazarak Vaadını hatırlattım. Hemen davetini tekrarladı ve daha Vatanın yazı işleri müdürlüğünü teklif etti. Sonunu siz de blliyor- sunus. Bilmiyen veya anlaşılmayan tek şey, ailesiyle, yakınlarıyle birlikte i ekseriye- dir, bildiğiniz gibi yapın" diyebil- mesi. Son derece tabit olan bu işle- ri yapan bir başyazar yazık ki, bi- zim nesil tarafından dahi garipse- niyor. undan sadece iki üç gün evvel hâlen Cambridge'de okuyan 18 ya- gında bir ogrencı, mektupla Ahmet bir sevinçle çocuğa * cevap verdi ve hatta kendisini oradan yazılar yaz- maya teşvik etti. Türkiyede böyle bir, mektup ya- zılacak tek başyazar Ahmet Emin beydir. ve Vatan, Ahmet Emin beyin sayesinde b öyle mektuplar gonderebılecek tek gazete olarak devam edecek. Hakkınız var: Kâğıdı, ilânı ve kârı düşünmeyen bir patronla.. Özean ERGÜDER -İstanbul AKİS- "Ahmet Emin bey" böy- le mektup yazılacak tek sayılamaz ama, insan olarak mezi- yetlerini biz his bir zaman kaşa etmış değilladir." "iyi adamdır ve özcan Er- guder son derece kadirşinastır. gat ile Gaziantep —arasında dolaşıp duracaklar ve seçimler vesilesiyle cereyan etmiş bir hâdisenin hesabını vermeye çalışacaklardı. Aynı da olan vardı lar da yurdun başka taraflarında ay m neviden hareketler yüzünden mu- ediliyorlardı veya hapsedil- Bu sırada, Büyük Mecliste or- man suçlarının affı için yapılan tek- lif komisyondan kabul edilerek geçi- yor ve umumi heyete geliyordu. Dış Politika Akıntıya Kürek Geçen haftanın sonunda Arap Dev- letleri nezdindeki elçilerimizin An karada toplanması ehemmiyetisiz bir hâdise olarak gelip geçti. Dışişleri Bakanı Zorlu, elçileri evvelâ teker teker kabul etti. Sonra kırk beş da- kikalık umumi bir toplantı — yapıldı. Toplantıda Krallar Federasyonunun ve Birleşik Arap Cumhuriyetinin teş- kili, Lübnan ve Suudi Arabistanın du- rumu gibi meseleler gözden geçirildi. Bu meşveretten sonra Yeni Sabaha inanılırsa, yeni bir Orta Doğu si- yaseti takip edilecekti. kanlığını biraz tanıyanların bu dua- ya amin diyebilmesi elbette çok zor- du. Maamafih Arap başşehirlerinde bulunan elçilerimizin -tabit — halkın nabzını yoklamayı akıllarına getir- dilerse- görüşlerinin dinlenmesi iyi bir şeydi. Zira artık sâdece Sultanlar veya temsilcileriyle yapılan anlaş- malara veya aşbaşa görüşmelere dayanarak bir dış siyaset tâyinine imkân yoktu. Bilhassa halk ve ida- re edenler arasında derin bir uçuru- mun bulunduğu bir cok Orta Doğu memleketinde, sadece idare eden- lerin kelâmıyla yola çıkmak ancak hüsran getirirdi. "Adeta tek bir mem- leket gibi olduğumuz" JIrakla olan münasebetler bu hakikati sayısız defa ortaya koymuştu. Iİrak. Kıbrıs isin- de Birleşmiş Milletlerde — aleyhimize rey verdiyse bu “"iftirak" Nuri Sar idin Yunanlılara olan sempatisinden ileri gelmiyordu. Bunun sebebi, kud- retlü Nuri Saidin bile. istihfaf ettiği Irak halkının tazyikinden çekinerek, diğer Arap memleketleri gibi rey kul- lanmaya kendini mecbur hissetmesin, de aranmalıydı. Irak petrolünün an- cak bir Arap memleketinin toprağına akmasına müsaade ederim demesi de aynı tazyikin neticesiydi. Bir gün Nuri Said az çok babalık ettiği Bağ- dat Paktına da Allahaısmarladık der- se, hayretten ağzımız acık kalmama- lıydı. Halkın arzu etmediği bir siya- set takip eden memleketlerden böy- le bir sürpriz heran beklenmeliydi. Nitekim — halkın arzularına metelik vermeden Sultanlarla is görmeğe kal- kan Demokrat Amerika, hiç bekle- mediği bir anda böyle tatsız bir sürp- rizle karşılaştı. Astığı astık kestiği kestik Suudun omuzlan üzerinde bir Orta Doğu siyaseti kurmaya çalışan Amerikanın güvendiği dağlara, Su- AKİS, 5 NİSAN 1958