28 Haziran 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

28 Haziran 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

sonsuz bir. gönül coşkunluğu ifade e- den bir çok şiirleri içinden kendi mü- sadesiyle bir araya topladıklarımı bu küçük eserle okuyucularıma su- narak kendimi hissime düşen bir memleket ödevini — başarmış addedi- yorum". Bu sözler, son zamanlarda pıyasaya çıkarılan bir şiir kitabının arka kapağındaki, kitabın basıcısı tarafından yazılmış tanıtma yazısın- Her ne kadar tanıtıcı 1941'den beri muhtelif Onyedi yıldır şiir yaz- hâlâ tanıyamadığınız bir kendi kendinize kızıyorsunuz. Ama hafızanızı ne kadar kurcalarsanız boşun Baksanıza ne diyor tanıtıcı- ; sı: "Her bırınde ayrı bir anlayış, ay- rı bir ide bir çok şiiri olan ama her şıırınde ayrı bir anlayış, ay- rı bir ide getiren şairi nereden tanı- yacaksınız? eme Ahmet Tufan Şentürkün her şiiri başlı başına bir âlem Okuyucuların bu yüz, yahut bin hakkında bır fıkır edine- bir şiirinden kaç mısra — vermekle e sıfırın altında - Elimde sigaram göz- lerim dalgın - Vakit tam gece yarısı giy- dım ayazı - Geceyi çarşaf gibi çektim üstü i ve bahan düşünüyo- K A D Güzellik Başın tacı <<B ır nkadınm gü%ell_i'ğinin' döîtt"e üçü başının üstündedir" sözü büyük bir hakikat ifade etmektedir. Gerçekten de kadını güzel gösteren şeylerin en başında saçlar gelir bakımlı bir kadın aslın— na bakmasını ne ve hayata karşı emniyeti Gülmesini, neş'eli olmasını öğrenir. Beğenildikçe daha zeki, daha parlak, daha hoş olduğunu hisseder. Şu hal- de saçlar, bir kadının başının tacı- dır. Bahtım bile değiştirebilir. Kadın saçını severek, teyerek taramalı, şekil ihtimamla bakmalıdır. hun aynasıdır" denirse de asıl ruhun aynası olan saçlardır. Muvaze- neli, rahat, mesut insanın hali saç- larından belli olur. Birçok huzursuz- aşkla is- luklar, ruh hastalıkları saçların pe- rişanlığı ile meydana çıkmaktadır. Saçlarına bakan kadın —yakınlarını etrafını da mesut etmeye çalışan ka- dındır. Çünkü perişan saçlar herşey- den evvel etrafı rahatsız eder. Kadının en kıymetli ziyneti saç- larıdır. Saçların bir hususiyeti de kadına her zaman için değişik, yeni bir çehre kazandırabilmesidir. ir kadın saçlarını daima modaya uya- rak taramalıdır. Vakıa her moda saç, her çehreye gitmez ama, deği- şik saç insana daima yakışır ve ufak tefek degışıklıklerle içi kadınlar yeknesak olurlar. Kısa saç. I N topuz, düz saç, bukleli na göre göfe aynı lir. saç zamanı- derecede hoş ge- Bu yılın modası ir ara saçlar buklelıydı sonra dümdüz oldu n ikisi orta- sında durmuştur. Bugün artık kıvır kıvır, lüleli saçlar moda değildir a- ma, vakti zamanın Marcel ondulas- yonuna da tamamile donulmemıştır 1958in saç modası, saçları tamam le flu, yumuşak, supl olarak ortaya atmıştır. Saçlar çehrenin etrafında yusyuvarlak bir çerçeve teşkil et- kte, ondülasyonlu fakat İi sız, hür kıvrımlarla yüze ve genç bir cazibe vermektedir. Bu saçı elde etmek için herşeyden ev- vel iyi bir permananta ihtiyaç var- dır. Bugün artık soğuk permanant- lar, diğerlerine tercih edilmektedir. Permanantın ise usta bir berber e- linden çıkması şarttır. Fazlaca kıvrılmış saçları işe nı ilâçla düzlemek ümkündür. En mühimi ve bizde ihmal edilen husus, permanantlardan sonra 1 yu- muşatacak olan besleyici bir ilâçla iyice supl hale getirmek, permanant ilâcının verdiği sertliği izale etmek- tir. Yılın renkleri ugün güzellik sahasına getirilen binbir çeşit yenilik, saç boyama- yı da çok kolaylaştırmıştır. anlarla dahi bunu temin etm kündür. Moda renkler koyu kestane, kahverengi, kızıl dalgalı tabii sac- lardır. Koyu siyah ve tabii kül saçlar da çok modadır. Platine saç ise tamamile demode olmuştur. Tabii durmayan renklerin hepsi tarihe ka- 1958 saç modellerinden üçü Taçlandırılmış başlar