28 Haziran 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

28 Haziran 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

Hüseyin —Akbaş Herşeye rağmen — şampiyon! memişti ki — Stockholm'de — yapılan Fransa Brezilya' maçının — neticeleri duyuldu. Brezilya — Fransayı 5 - gibi sen derece açık bir farkla yenmiş ve fırsatlardan istifade ede- rek finalin sonlarına kadar yaklaş- mış — Fransızlara — unutamıyacakları bir ders vermişti. Böylece 1958 Dünya Kupası Şam- piyonasının birincilik için çarpışa- cak iki takımı belli oluyordu. Bun- Her iki ta- lar Brezilya ve İsveçti. kı a şampiyonluğu kaçırmamak için hummalı bir hazırlığa gırışmış— lerdir ve Önümüzdeki, pazar gâhü kozlarını — pay edeceklerdir. Şimdi bütün gözler Stockholm'de yapılacak maça çevrilmiştir Bizim şampiyona tockholm'de Dünya — Kupası maçları için dev takımlar çarpı- şırken Türkiyede de Federasyon Ku- pası için müsabakalar — yapılmakta- dır. İstanbulda Beşiktaş İstanbul- sporu, Ankarada da Galatasaray Gü- neşi yenerek ekip şampiyonlukları- nı garantilediler. Stockholm'de pa- zar günü Dünya Şampiyonu belli o- lurken İstanbulda da Galatasarayla Beşiktaş arasında Federasyon Kupa- sının şampiyonunu belli edecek maç oynanacaktır. Havaların iyiden iyiye ısındığı şu günlerce Federasyon kupası kadar 34 alâka çeken diğer bir futbol hadise- si de transferlerdir. Temmuz ayı ba- şından itibaren resmen açılacak 0- lan — futbolcu pazarı dedikoduları, münakaşaları ve — kavgaları ile sü- tunları dolduracak, klüp , taraftar- larına uykusuz geceler geçirtecek- tir. Daha piyasa açılmadan Vefa ka- lecisi Özcanın Fenerbahçeye 40 bin liraya aktarılıvermesi — şimdiden or- talığı karıştırmış ve tehditler, mü- nakaşalarla hava, Temmuz sıcağın— dan da fazla hararetlenmiştir. Güreş Kurt kapanı Geçen haftanın sonunda — cuma günü Sofyada 1958 Dünya Ku- Serbest - Güreş — Şampiyonası Türkiye, Rusya, Bulgaris- İtalya, Doğu Almanya Macaristan, Japo , manya ve Batı Almanyanın katıldıgı bu karşılaşmalarda Demirperde ge- risi memleketleri hakem ve idareci- lerinin son derece kötü organizasyo- nu ve gayet bariz bir. şekilde taraf tutmaları yüzde yüz hakkımız olan Dünya Şampiyonluğunun elimizden kaçmasına sebep oldu. Gerçi bu ara- da bizim Sofyaya — gönderdiğimiz e- kipte de bir takım — anlaşmazlıklar, itaatsizlikler olmuşsa da bunlar ne- tice üzerinde müessir olacak kadar büyümemiştir. Ama Demirperde ha- kemlerinin çok kere göz göre göre verdikleri haksız — kararların dedi- kodusu ayyuka çıkmış ve bu yüzden FİLA'ya yaptığımız müracaatlar na- zarı dikkate alınarak biri Macar bi- i Romen iki hakeme bundan böyle beynelmilel müsabakalara katılama- ma cezası verilmiş, lisansları iptal e- dilmiştir. Bu arada ayrıca gene De- mirperde gerisi memleket güreşçile- SPOR ri arasındaki danışıklı — döğüşler de şampiyonluğun tâyininde mühim rol oynamış, şampiyonluğu — alan Rusya adeta itile kakıla şampiyon edilmiş- tir! Müsabakaların ilk günü altı tuş ve bir ittifakla galibiyete karşılık bir beraberlik alan takımımız, ikin- ci günkü maçlarda sekiz gahbıyet bir beraberlik ve üç mağlübiyet al- mıştır. Bilhassa 67 kiloda Me hmet Çelebinin rakibini iki defa tuşa ge- tirdiği halde Romen orta hakeminin bu tuşları kabul etmemesi en bariz haksızlıklardan biri olmuştur. Hoş, güreşçilerimize yapılan haksızlık sırf bu kadarla da kalmamıştır ya. Türk güreşçilerinin hemen her müsabaka- sında, daima aleyhte puan verebil- mek için çırpınan Demirperde gerisi hakemlileri bunları haksız çıkarabil- ek içim daha neler yapmamışlardır ki. Pazar günü. yapılan son müsaba- kalar sonunda neticeler belli olmuş ve takım tasnifinde 38 puanla Rus- ya birinci, üçbuçuk puan farkla Tür- kıye 1k1ncı otuz puanla Bulgaristan üçüncü, İran dördüncü ve İtalya be- şinci olmuşlardır. Ferdi tasnifte 57 kiloda Hüseyin Akbaş. 73 kiloda İs- mail Ogan, 79 kiloda da Hasan Gün- gör dünya şampiyonluklarım kazan- mışlardır. Hemen her mılletlerarası müsa- bakadan sonra olduğ ibi bu mü- sabakadan sonra da takımımız yur- da döndüğünde münakaşalar ve de- dikodular kızışmış, güreşçilerle ida- reciler arasında ihtilâflar patlak vermiş ve ceza heyetlerince — tahki- katlar açılacağı — beyan edilmiştir. Şampiyonluğu — kaybetmemizin — se- beplerini herkes birbirine ve bu ara- da en çok da -haklı olarak- demir- perde gerisi hakemlerine — yıkmağa çalışmaktad r. Sofyada Dünya Kupası karşılaşmalarının seramonisi yapılıyor Galip sayılır bu yolda mağlüp AKİS, 28 HAZİRAN 1958