5 Temmuz 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

5 Temmuz 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

K A D Sosyal Hayat Yalnız kadın H er ne kadar bekârlık sultanlık- tır denirse de be k rlık, aslında kadın için de, erkek için de cazip değildir ve kadının hayatında da er- keğin hayatında da çeşitli problem- ler yaratır. Kadın meslek sahibi ol- duktan ve dış hayatta birçok faali- yet sahaları bulduktan, bilhassa ha- yatını kazanır duruma geçtikten sonra bekârlık kadın için eskisi gibi feci addedilmemektedir. Hattâ yeni bir görüşe göre bekâr erkek bekâr kadından daha bedbahttır. Bunun sebebi de gayet basittir. Kadın ken- disine heryerde bir yuva kurabilir. Erkeksız kadın tıpkı evh bir kadın i temiz, tertipli ve ut labılır Sevgısını dost— bir kimsesiz yavruya — hatta hayvanlara verebilir. Kendi yeter olmaya çalışır. Bekâr yalnız bir kadından değil umumiyet- le ottan ocaktan mahrum bir kimse- dir. 'Kendisine sıcak atmosferli bir muhit dahi yaratamaz, daima huzur- suzdur. Belki bu yeni — görüşte, bu kıyaslamada bir hakikat payı var- dır ama hayatta yalnız bir kadın ol- mak, gene de gorundugu gibi kolay degıldır Vaziyeti cazip hale getire- bilmek için yalnız kadının maruz ol- duğu tehlikeleri, güçlükleri iyice bil- mek, tedbirli, iradeli olmak lâzımdır. Hayal ve hakikat alnız kadının mesut olabilmesi İlk evvelâ hayalden — hakikate dönmek, hakikati olduğu gibi göre- bilmek şartına bağlıdır. Niçin evlen- memıştır veyahut niçin — ev leneme— miştir? Evet her kadın, kendine gö- re güzeldir, zekidir, hoş ve caziptir ama bu evlenenlere karşı garez bes- lemesi, hayata küsmesi için bir se- bep teşkil etmemelidir. Muayyen bir yaşa kadar yalnız kalmışsa, muhte- melen artık yalnız kalacaktır. Bunun neden ve niçinini araştırırken, en mühimi bunu kabul etmektir. İşte yalnız kadının mesut bir hayat prog- ramı çizerken hareket edeceği nok- ta bekârlığı kabullenmektir. en ıstıraplı en güç tarafıdır. her genç kızın hayalini dolduran e- bedı sevgılı hayat arkadaşı elbette ki kadınların da kalplerinde ve kafalarında yer almış, belkı manla fikri sabit haline Bunlardan kurtulmak, gü yıkıp hakikate bakmak ve bu hakikati güzelleştirmeye ür çalışmak lâzımdır ve bu mümkündü Ev hayata Y alnız kadın bu yalnızlıgın belki ebediyen devam edeceğini kabul ettikten sonradır ki, tıpkı evli bir kadın gibi, kendisine hakiki bir yu- va kurmayı düşünebilir. Tabii ilk yapacağı iş hayatını iyi bir şekilde AKİS, 5 TEMMUZ 1958 Yalnız kadın Marifet —eğlenmesini — bilmekte kazanmaya çalışmak ve bir sığıntı gibi oturduğu pansiyon köşelerinden hatta aile yanından uzaklaşıp, ken- di evini bilmektir. Yalnız kadın tıp- 1 evli kadın gibi iyi bir ev kadını olmasını bilmek, yemek — pişirmek, tertipli hareket etmek — zorundadır. Ev dediği yer yalnızca yattığı ver değil, yaşadığı yer olmalıdır. Neden Gelin - Güveyi Gönülde yatan aslan insanlar yalnızca evlenirken — zevkli ve güzel eşya sahibi almaya çalışır- lar?. Ev dekorasyonu bekâr için de, evli kadar elzemdir. Eğlence alnız kadın — evine bir mabede kapanır gibi kapanmamalı, ka- pısını eşe dosta daima açık bulun- durmalıdır. Yalnız kadın — gezmeye gitmeyi, arkadaş ve ahbap, çemberi- ni genişletmeyi de ihmal etmemeli- dir. Kulüpler, yardım dernekleri, sa- nat toplulukları yalnız kadının boş saatlerini faydalı ve cazip — şekilde doldurabilir ve onu tehlikeli bir yal- nızlık hissinden kurtarır. Yalnız ka- dın arkadaşlarını ve ahbaplarım her iki cinsten seçmeli, ne yalnızca ka- dınlarla iktifa etmeli ne de yalnızca erkeklere iltifat etmelidir Emniyet hissi alnız kadın hayatını rahatça kazandığı taktirde dahi, istikba- le daima korku ile, — huzursuzlukla bakabilir. Kuvvetli bir hayat arka- daşına, bir erkeğe dayanamamanın en güç taraflarından bir tanesi, ka- dın için işte budur. Bunun çaresi istikbali garantiye alacak tedbirlere baş vurmaktır. Para tasarrufu, yattı kooperatifleri, sigortalar yalnız ka- dının aradığı kuvvettir. Yalnız kadı- nın da bir evli kadın kadar ve on- dan çok tasarrufa riayet etmesi, tu- tumlu bir şekilde hareket etmesi lâ- zımdır ve saadetinin bir şartı da bu- dur. Cinsi hayat Y alnız kadının en büyük proble- mi muhakkak ki, cinsi ğı da muhakkaktır. kın kadının hayatında şe gi kadar mühim olmadığını da bu- gün tıb kabul etmiş vaziyettedir ve fizik aşkın mevcudiyeti yalnız başı- na kadını hiçbir zaman tatmin etme- mıştır Bılakıs yalnızlıklarım unut- için bu baş vuran ka- dınlar en bedbaht olanlardır ler, kadını hakiki bir — bedbahtlığa; huzursuzluğa sürüklemektedir. De- mek ki yalnız kadın ruhi ve fiziki ih- tiyacı bir arada karşılayabilecek er- keğe tesadüf etmedikçe gelişigüzel maceralardan ve bilhassa evli erkek- lerle aşırı ahbaplıklar — yapmaktan çekinmelidir. Bu konuda da kadının bilmesi icab eden mühim bir nokta vardır: Tabiat erkeği daima bir ka- dını elde etmeye sevkeder. Erkeğin o anda gösterdiği zaaf kafiyen hissi bir zaaf değildir ve erkek çoğu za- man, tabiate uyarak, bilerek veya- hut bilmiyerek, elde etmek istediği kadını kandırma yoluna gider. Me- deniyet ilerledikçe bu kandırma şe- kil değiştirmiştir ama esas itibariy- le zaaf anlarından sonra erkek u- kadın yaklaşır. Çoğu za- man kadını bekleyen hayal kırıklığı- dır. Bir erkek ve bir kadın birbir- lerine çok yakın olurlarsa prensiple- ri, münasebetleri ne olursa olsun bir 217