19 Temmuz 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

19 Temmuz 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

K A D Gina Loilobrigida 'azibe Güzelik Önünde durulmaz silâh Eski zamanın meşhur güzellerinin resimleri bugün bize 'pek az şey ifade etmekte, ğu zaman ise ha- yal kırıklıgına sürüklemektedir. gün artık eski güzelle değil eski za- man insanlarına, hattâ eski telâkki- leri muhafaza etmiş birçok yaşlılara- dahi çirkin — gözükmektedir. kü — telâkkiler değişmiştir! — Bugün ü ey hatların guzellıgın— kadınların merak ettikleri güç bir sualdir. Bu suale cazip artist, Gina Loilobrigida cevap vermeye çalış- maktadır, gene meşhur bir artist Humphrey Bogart ölümünden az ev- vel cazibe denilen —muammayı çöz- meğe çalışmıştı Çünkü — cazibe yal- nızca beyaz perdede, yalnızca sahne- de artistlere veyahut meşhur kimse- lere lüzumlu olan birşey değildir. Ca- adın için ar- tık bir vazife olmuştur Vaktiyle şu kadar çeşit reçel yap- mak bir kadının — vazifeleri arasın- da sayılırdı, bugün kocasını bağlıya- bilmek ve hattâ Çocuklarının takdiri- ni kazanabilmek için bir kadının gü- AKİS, 19 TEMMUZ 1958 denilen muammayı Humphrey Bogart çözdüler , hoş, cazibeli olması en mühim vazıfelerınden bırı addedılmekte ba- kımsız kadını affetmemek- tedir. Ama cazıbelı kadın olmak, çe- şıtlı reçeller yapmaya mani degıldır Meşhurların cazibeyi, hattâ cinsi cazibeyi tarif ederken kullandıkları cümleler meşhur olmıyanları - çok ü kanlığa ve samimiyete bu görünüş sayesinde insanın iç âle- minin meydana çıkıp etrafı büyüle- digini ileri süren bir zihniyet cazibe- yi her kadının ulaşabileceği bir yo- lun ucuna yerleştirmektedir. Mese- le yolu katetmekten ibarettir ama doğrusu bunun içinde zekâya, bilgi- ye, enerjiye ihtiyaç Vardır. Gina diyor ki... C zibenin, hattâ cinst cazibenin «Âe dış görünüşle bir ılgısı yoktur Bu sozlerı söyleyen Gina L obrıgı— da'dır. Cazibe, meşhur artıste göre içten gelen birşeydır Cazip olmak için herşeyden evvel, tabii olmak lâ- zımdır. Olduğu gibi rünen ihsan etrafını cezbeder, türlü görünmeğe etrafını daima iter. Çok güzel olmak, hele "en guzel ol- mak 1mkansızd1r Herkes ne ise o» dur. Ama olduğundan azami derece de 1st1fade etmek herkesin elındedır Kısa boylu bir kadın uzun boylu bir kadına hayran olup imrenmekle hiçbir şey - kazanmıyacaktır. Yapa- cağı şey resimlerdeki kadınları düşü- kendisini tetkik etmektir. Evet yu çok kısadır. Ama ya gözleri? Ya bakışları" Boyunu unutup derhal gözleri ile meşgul olması, — onları gostermesını ogrenmesı lazımdır Bu bakışlardır. Çapkın bakışlar, ve düşündürücü bakışlar, zeki bakış- lar hayat dolu bakışlar, iyi bakışlar Maureen Ollara Marifet cazip olmasını bilmekte 27