19 Temmuz 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

19 Temmuz 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

SİNEMA tevcih edecek bir muvaffakiyet — ve mazhariyete erişti. Kendisini — keşfeden ve muvaffa- kiyetinde büyük bir rol — oynayan Frederico Fellini ile evli bulunan Giulietta Masina'nın bir kız ço- cuğu vardır. Romadaki apartmanın- da kocası ve küçük kızı ile asude bir hayat süren kudretli sanatkâr, kazandığı mükâfatlarla kıymetli bir de müzeye sahip bulunmaktadır. Berlin Beynelmilel Film Festiva- linde de büyük bir alâka cezbeden sanatkârın "Notti di Cabiria" filmi, bir aksaklık zuhur etmezse, bu se- zon ' sınemalarımızda da gostenle— cektir. "Notti di Cabiria" nın mem- leketimizde de büyük bir alâka cez- bedecegme muhakkak nazarı ile ba- kılabilir Macera yeniden başlıyor! Geçen haftanın sonunda Roma ga- rında, trenden inen genç ve gü- zel bir kadının Kont Massimo tara- fından hararetle karşılanması hemen hiç kimsenin gözünden — kaçmadı. Trenden inen nefis sarışını hemen bütün dünya sinemaseverleri, ama bilhassa İtalyan seyirciler yakından tanıyorlardı. Adı Belinda Lee idi. Garda onu samimiyetle ve hararetle karşılayan Kont Massimo'nun ise Prens Filippo — Orsini'nin en yakın olduğunu bilmeyen yoktu. gün garda olanlar ister istemez içlerini çektiler ve bundan beş altı ay öÖnce cereyan eden bir hadiseyi hatırlayarak, "macera yeniden baş- lıyor" dediler. Bundan altı ay kadar önce Ro- mada bir skandal patlak vermiş ve bütün dünya matbuatı aylarca bu hâdisenin dedikodusu ile meşgul ol- 22 yaşındaki sarışın güzeli İngi- liz yıldızı Belinda Lee Cenubi Afri- kada çevirmekte olduğu "Ay da doğ- mıyacak" filmine bir müddet ara ve- rerek dinlenmek üzere Romaya gel- mişti. O gece şehrin en lüks lokan- talarından birinde, Papanın yakınla- rından ve en itimad ettiği şahsiyet- lerden biri olan Solofra Prensi Filip- po Orsini ile birlikte yemek yemiş- lerdı Evli bir erkek olan Prens Or- sini'nin güzel yıldızla birarada gö- rülmesi bazı fısıltılara sebebiyet vermiş, müteakip günlerde bu çiftin günün her saatinde beraber olmala- rı dedikoduları alevlendirmişti. Be- linda'nın Romaya gelişinin üçüncü gecesinde onları lüks bir gece kulü- bünde görenler aralarında zaman za- man münakaşa cereyan ettiğini far- ketmişlerdi. Ertesi sabah geç vakte kadar yıldızın odasından dışarı çık- madığını gören otel hizmetçisi oda- ya girdiği zaman Belinda'yı yatağın- da baygın hâlde bulmuştu. — Derhal hastahaneye kaldırılan yıldızın faz- la miktarda uyku ilâcı alarak inti- hara teşebbüs ettiği anlaşılmıştı. Bu haber bir bomba gibi patladıktan üç 32 saat sonra Belinda Lee'nin aşıkı ol- duğu söylenen Prens Orsini'nin bi- leklerini keserek intihara teşebbüs ettiği haberi ortalığı kapladı. — Bu çifte intihar hâdisesi ortalığı büsbü- tün karıştırmıştı. Belinda Lee'nin hâdise günü otel- de Prenses Orsini ile konuştukları da gazete sütunlarına — aksetmişti. Vatikanı da allak - bullak eden bu skandaller pek büyük akisler uyan- dırmıştı. Güzel yıldız İtalyada filmini çevirirken olofra Orsini ile tanışmıştı. Bu filmin çev- rilişi daha sona ermeden 22 yaşın- daki İngiliz yıldızının kocası Cornel Lukas'dan ayrıldığı haberi etrafa ya— yılmıştı Önceleri Belinda'nın ' rodit" filminde çok dekolte olarak "Afrodit" Prensi Belinde Maceradan maceraya Lee görülmesi yüzünden Lukas ile bo- şandıkları rivayeti ortaya çıkmışsa da çok geçmeden bunun hakiki se- bebi anlaşılmıştı. Bu çifte — intihar hâdisesi de buna hak vermekte idi. Bu skandali müteakip hastahane- den çıkar çıkmaz Romadan ayrılan Belinda Lee'nin altı aylık bir ayrı- lıktan sonra yeniden Romaya dönme- si ve hele OÖrsini'nin çok yakın bir dostu tarafından karşılanışı garda "macera yeniden başlıyor" diye dü- şünenleri pek de haksız çıkarmaya- cağa benzemektedir. Filmler Yeşil Çam: Issız sokak ugünlerde Beyoğlundaki Yeşil B Çam sokağında umumi bir sessiz- lik ve durgunluk göze çarpıyor. Bu hâl Yeşil Çam sokağındaki film şirket lerinin faaliyetine alâmettir. Faali- yet ile birlikte Yeşil Çamda sessiz- lik başlar, kalabalık ile — durgunluk gelir. Bızım Hollywood'un — tecellisi böyled Re] sörleri, kameraları, — opera- törleri, aktörleri, teknısyenlerı ve fi- guranları ile hemen bütün şirketler bugünlerde vakitlerini dağlarda, kıyı- larda, ovalarda ve civar vilâyetlerde geçırıyorlar Bu güzel, günlük neşlik günleri boşa geçirmek yazık ve günah. Ekseriyeti harici sahnele- re dayanan Türk filmleri için şu günler en büyük nimet. Bunun için- dir ki, film şirketleri umumi bir se- ferberlik hâlinde bulunuyorlar. İlk tahminler, bu sezon elliye y kın yerli filmin piyasaya çıkarılacağı merkezindedir. Bunların bir — kısmı ra kaldırılmış vaziyettedir. fih bir filmin de etmiyor. Hemen ikinci, çüncü filme — başlıyan şırketler de var. Meselâ Şinasi Özonukun "Ateş Rıza" isimli filmini tamamlayan Ke- mal Filmin vakit kaybetmeden merhum Reşat Nurinin "Çalı Ku- u" nu çevirmeğe başladığı haber veriliyor. Bundan böyle her sene yüksek kalitede on film çıkarma — tasavvu- runda bulunan İpek Film de. ildi film birden çevirmekle meşgul. Bun- lardan birisi İhsan Kozanın yazdığı "Zümrüt", diğeri ise Baha Gelenbevi'- nin bir filmidir. "Vatan ve Namık Kemal" "İlk ve Son" ve "Beklenen Şarkı" gibi filmleri ile hayli geniş bir alâkaya mazhar olan "Sonku yıl için -betmutat- hazırlamakta olduğu söyleniyor. nüz ilk hazırlıkları ile meşgul olu- nan bu filmin ismi şimdiden açıklan- Erman Kardeşler ise, Yusuf Ka rataylının kaleme aldığı "Alageyik" isimli halk efsanesinin beyaz perde- ye nakli ile ilgili son hazırlıklarını yapmakta. Film, — rejisör Atıf Yıl- mazın idaresinde çevrilecek. Duru filme gelince. Bandırmada çevirdiği "Kumpanya" kordelâsını ikmal etmiş — bulunuyor. Bu şirket şimdi Cevat Fehmi, Başkut'un — "Bi- zimkiler"inin son hazırlıklarını yapı- yor. Bu filmin çevrılmesıne bir aya kadar başlanacağı söyleniyo Halk Film şirketi de, Suavi Te- dünün idaresinde çevrılen merh um Reşat Nurinin "Yaprak Dökümü' nü bıtırıp rafına kaldırmış — bulunuyor. Bu şirketin önümüzdeki sezonda bir- iki ikinci viziyon yasaya çıkaracağı söyleniyor Bütün 'bunlardan başka Oğuz Özdeşin de bu yıl iki senaryosu be- yaz perdede canlandırılacak. AKİS, 19 TEMMUZ 1958 kordelâ daha pi-