19 Temmuz 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

19 Temmuz 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

KADIN Küçük mankenlerin teşhır ettiği üç model belirmektedir. — Radyolarda, — tanın- mış kadın ve moda mecmualarmda SÖZ hakkı isteyen erkekler, kadın- ları "cazip hatlarını gizliyerek ka- dınlığı öldürmekle" etmekte- dirler. Bu reaksıyonu anlamak gayet kolaydır. Hakikaten bugüne kadar birçok memleketlerde, ancak güzel moda mecmualarında ve nefis man- kenler üzerinde görülen çuval biçimi elbiseler bugün artık dünyanın her- yerinde sokağa dökülmüş vasiyette- dir. Bir moda sokağa —döküldükten sonra ölmeye başlamış demektir. Çünkü modayı çıkaranlar ve bunla- rın 1 numaralı yardımcısı olan meş- hur şık kadınlar sokağa dökülmüş bir modayı muhakkak — değiştirmek is- tıyeceklerdır. Demek ki bir moda so- kağa, d ukten az zaman sonra ölmeğe mahk Üstelik çuval modasının sokağa dökülmesi diğer modaların sokağa dökülmesinden çok daha fena bir tesir bırakmıştır. Çu- valın kolay dikileceğini düşünen bir- çok kadın, gelişigüzel dikilmiş çir- kin elbıselerı çuval diye, moda diye giyinmeğe başlamıştır. Halbuki çu- valın bazı kaideleri vardır: Bel 0- turmıyacak fakat elbise muhakkak kalçaya dayanacak ve göğüsler his- settirilecektir. Bunlara riayet etme- yen çuval elbiseler cidden sakil ol- maktadır. Şüphesiz ki daha şimdi- den Sonbahar kreosyonlarını hazır- layan Parisli büyük terziler bütün- bunları nazarı itibara alacaklardır ama tam bir gerı dönüş ıımıt etmek te hata olur. kımdan yeni el- bise yaptıran kadınlann bazı yenilik- lere rağbet göstererek, vücudu fazla sarmayan hatlara sadık kalarak e- tek ölçüsüne dikkat ederek yeni ha- vayı taşıyan fakat pek te çuval ol- mayan biçimler seçmeleri pek âlâ ündür. Meselâ çuval gibi düm- AKİS, 19 TEMMUZ 1958 Zamane çocukları düz inen bir elbisenin beline gevşek bir kuşak bağlamak, hattâ şık bir kemer ak vaziyeti kurtarabilir. Böylece bel gösterilmiş olur. Fakat dar elbiselerde kesik beller, pensle oturtularak gösterilmiş — beller ta- mamile demodedir. Gene böyle çuval biçimi düz elbiseleri yalnız önden veya arkadan yarım kemerlerle de toplamak mümkündür. Bol etekli elbiseler, kısa olmak şartiyle belden kesikli yapılmaktadır. Hattâ, bu tip yaz elbiselerinin bellerinin geniş ku- şaklarla sıkıldığı da çok defa görül- mektedir. Bugün elbiselere yeni hava- yı veren şey -herşeyden evvel- boyun kısa oluşudur ve yerden 40 santim yüksekteki etek normal addedilmek- tedir. Elbiselere yeni hava veren en mühim bir teferruat ta. arka dekol- telerin- çok açık oluşudur. Bazı yeni modellerin sırt kısımları bele kadar açıktır. Sokak elbiselerinde dahi a- çık sırtlı elbiseler vardır. Basmalara, plaj elbiselerine, kokteyl elbiselerine bir nisbet dahilinde bunu tatbik et- mek mümkündür. Abiye bluzlar bil- hassa bu şekilde yapılmaktadır. Büyükler gibi.. nneler çocukları taklit eden mo- deller peşinde koşarken, çocuklar da büyükler gibi giyinmek merakı- na kapılmış bulunmaktadır. için çocuklar da, tıpkı anneleri gibi yüksek bel veyahut da aksine dü- şük bel modasına itibar etmektedir- ler. Yazlık çocuk pardösüleri, — bil- hassa on yaşından küçük çocuklar- da, daima yüksek bir belle karşımı- za çıkmaktadır. Küçüklerde bu di- kiş arkada — bağlanan bir fiyonkla bilhassa gösterilmiştir, daha ııyuk lerde yalnızca bir dikiş halinde gö- zükmekte bundan — sonra pardo trapez şeklinde, eteğe doğru geniş- liyerek inmektedir. Gene böyle ro- badan itibaren buzgu veya plıse şek- linde dökülerek inen birçok süslü el- bise modelleri vardır. Spor kıyafet- ler için çocuklarda daha ziyade dü- i — kıyafetler tutunmuştur. Pliseli bir etekliğin üzerine giyilen bol ve uzun bir bluz, eteğin çok az bir kısmını göstermektedir. — Gene düşük bir bel üzerine takılan az büz- gülü etekler, düşük kollar bu sene- ki çocuk modellerinde pek çok gö- rünecektir Fakat tıpkı büyüklerde — olduğu gibi, çocuklarda da düşük ve yük- sek bel arasında bir üçüncü ti del istisna olarak kabul edilmiştir. Bu yeı'ı nde bir bel üzerine takılan bol büzgülü, sarkık kurdeleli roman- tik elbiselerdir. Bu elbiselerin etek- leri geniştir, normal jüponlar üzeri- ne giyilmektedir. kseriya beyaz renkler' tercih" e- dilen bu romantik elbiseler "fisto" dan, işlemeli ıpeklılerden ince yeni kumaşlardan yapılmaktadır. Bu tip elbiselerin belinde daima renkli kur- deleler yardır. 29