19 Temmuz 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

19 Temmuz 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

S P Futbol Futbolcu pazarı H en her sene temmuz çinde gazetelerin spor sayfala— rını çevirip gozden geçirenler ister istemez eski manın esir. paza rını hatırlıyorlar Cariyelerin, ların üçünün beşe satıldığı devirler.. Kalın dudaklı, kulakları halkalı, ge- niş" omuzlu ve iri adaleleri esircile- rin kırbaç darbeleri altında haykırı- şan insanlar. O devirlerde esir olarak satılığa çıkarılan insanlar şimdi transfer a- yında ister fotbolcu, ister atlet, başketbolcü, ister yüzücü olsun defa profesyonel kulüpler — arasında tıpkı birer esir gibi alınıp satılıyor- lar. Fenerbahçe, Vefa kalecisi Öz- cani daha transfer ayı gelmeden bir ortadan yokediverdi. Vefalılar telâşlandılar, "olamaz, Öz- can bizim malımızdır, onu ofesyo— nel; ilân ederiz" dediler. Fakat bütün bu soylenenler kâr etmedi. — Özcan, zamanı gelince Fenerbahçe kulübü- nün, idarecileri ile birlikte, hem de polıs kordonu altında ortaya çıktı ve getirildiği Istanbul Beden Terbi- yesi Bölge ürlüğü binasında im- zaladığı yenı fişlerle - muayeneden Sonra renklerini degıştırerek Fener- bahçeli oldu. Att u birkaç imza- nın karşılığında yenı kulübünden de binlerce lira a Transferde Özcanın kulüp değiş- tirmesinin yarattığı heyecan henüz yatışmamıştı ki, ikinci ve daha ge- niş çapta akisler uyandıran bir ak- tarma oldu. Galatasaray'ın çalışkan soliçi, yıldız fotbolcusu, birgün ku- lup lokaline geldi. Kulübünün verdi- ği parayı kabul ettiğini bildirdi, "giz bir noter çagırın hazırlıkları yapa- durun ben bir işim var, yarım saat sonra hemen gelirimi" dıyer k 1lo- kalden ayrıldı. Gidiş' o gidiş. Kadri hâlâ gelecek. kat o, Karagümrük kulübü tarafından evvelce yapılan teklifi biranda hatırlamış ve doğru- ca oraya gitmişti. Kulübünün teklıfı ile yenisinin yaptığı teklıf uzun nu tuttu. 57.500 lira karşılığında at- tığı bir imza ile o; da renk değiştir- mekte tereddüt etmedi. Lefter, Niyazi, Şirzat — Orhan, Tamer ve bırçok futbolcuyu peşi sı- ra sürükle hava içinde, bir- çok futbolcu da kulüplerinde kalma- yı uygun buldu. Buldu ama, bu bu- luş kulüplerine de oldukça pahalıya maloldu. Bu atmosfer, içinde devam eden transfer ayının en son olayı, Beşiktamm — yıldız. futbolcusu Recep- in kulubune müracaat ederek ken- disinin satış listesine dahil edilmesi- ni istemesidir. Recep, kulübe yeni alınan genç arkadaşlarına — binlerce lira transfer bedeli Öödenirken, yıllar yılı emek verdiği, ter döktüğü kulü- bünden üvey evlat muamelesi gör- 4 O R Ayten Öcal ve Gül Çıray Rekordan rekora meşini bu isteğe sebep göstermekte- dir. Recepin bu isteği kulüp çevrele- rinde geni heyecan yarat- mış, idarecileri telâşlandırmıştır. Bu telâşın sonunda — Recep, istediği transfer bedelini koparacak ve trans- ferin bugünkü havasına ayak uydu- racaktı nsfer sporumuzda bir düzen- sızlık havasının hâsıl olmasına yar- dım etmektedir. Gelişigüzel, — kendi haline bırakılmış olan transfer ko- nusu, beş yıl evvel hazırlanan ve ar- tık tatbık kabılıyetı kalmayan pro- fesyonellik talimatnamesi sinden çıkmıştır. Profesyonellik tali- matnamesinin, bugünün — şartlarına uydurulması gerekmektedır Bu ko- nuda futbolcu da haklıdır, kulüpler de. Fakat ikisi arasında bir düzen kurulması da şarttır. Atletizm Stockholm'e doğru Geçen haftanın sonunda eni ko- nu sıcak bir günde, Mithatpaşa Stadının pistinde yeşillikleri ancak yer yer kalmış, kelleşmiş futbol sa- hası üzerinde alabalık bir atlet grubu, sağa sola koşuyor, muhtelif hareketler yapıyor, atlıyor Ve atı- yordu. Müsabakalardan evvel ısın- mak için hummalı bir faaliyet için- de bulunan bu atletlerin göğüslerin- de iki isim okunuyordu: Ankara ve İstanbul; — Atletizmde bu iki lider şehrin kalburüstü atletleri iki gün burada yarışacak, ter dökecek — ve bunun sonunda bir barajı aşmaya çalışacaktı: Avrupa şampiyonası ba- rağı. Atletizm Federasyonu, — Ağusto ayı içinde Stockholm şehrinde yapı— lacak olan Avrupa atletizm şampi- yonasına katılabılmek için atletleri- mize bir baraj tesbit etmişti. Avru- pa derecelerı dikkate alınarak tesbit n bu dereceleri aşabi- şampiyonaya — katılabilecek, aşamıyanlar ise meyeceklerdir. cak bu devler yarışma katılabilmek, devleri seyretmek, onlarla yarışmak ve nihayet onlardan birşeyler renmek, bu spora gönül verenler i- çin ne büyük zevkti. İşte Mithat- paşa Stadı pistinde iki gün üst üste yapılan mücadele, bu zevke erişebil- mek için Cumartesi ve pazar günleri yapı- lan mücadelede elde edilen derece- lerle bu barajı aşan olmadı. Fakat mevsim başından bu yana yapılan derecelerle bu zevke — ulaşabilenler sadece dört kişidir: Bunlar yüksek atlamada memleketimizde ilk defa iki metreyi aşan Çetin Şahiner, 1500 metrede Cahit Önel ve Ekrem Ko- çak gibi iki şöhreti geride bıraka- rak 3.49,5/10 luk barajın altına inen genç kıymet Muharrem Dalkılıç, 100 ve 200 metrelerde — Aydın Onur ve bir de kız atletimiz Gül Çıray Bu arada bir de baraja çok yak— laşan var: Fahir Özgüder. — 48.6/10 e iki güzel derece ile sokulmuş bulun- maktadır. Atletizm Federasyonu bu atletin durumunu, Ağustos basında Ankarada yapılacak olan ferdi at- letizm Türkiye şampiyonasından son- ra tetkik edecek ve bir karara va- racaktır. Bakalım Stockholm kafilesi artacak mı; yoksa bu dört atlet çer- a Bu sporun sayının tutmasını candan temenni ediyorlar. AKİS, 19 TEMMUZ 1958