23 Ağustos 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

23 Ağustos 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

YURTTA OLUP BİTENLER, Cümbüşlü geçen bir D. P. Tüzüğü takip eden parti slında, tüzüğün rafa kalkmasını akiben topyekün(D.P. de rafa kaldırılmış ve bir tek şahsın arzu- suna göre o raftan bazan indiril- mekte, bazan tekrar yerine konul- maktadır. Partinin artık hiç bir ha- yatiyeti kalmamıştır ve eğer Büyük Kongre toplanmıyorsa bu, D. P. bü- yüklerinin ona ıracak Zzamanları bulunmaması etıcesıdır Yoksa, her hangi bir esaslı münakaşadan veya mücadeleden çekinen yoktur. Büyük Kongre toplansa delegeler — coşkun tezahürat arasında Adnan Mendere- si liderliğe, onun tasvibinden geçmiş bir ekibi Genel İdare Kuruluna se- çeceklerdir ve kongre bir — tesanüt havası içinde sona erip, gidecektir. Kongreden bir şeyler — bekleyenler, delegelerin hakikatleri haykıracak- larım sananlar' sadece zıyadesıyle safdillerdir. Bilâkis, — D. Büyük Kongresinde olsa olsa Muhalefete hücum edilebilir ve Muhalefet va- tan sathında huzursuzluk yaratmak- la suçlandırılabilir! Zira D. diyı bir sıyaı teşekkül kalmamıştır ve n bir gün eski D. P. haline Tüzük rafa kalkarsa... gelebilmesi artık son derece müşkül, bedbinler için imkânsız hal almıştır. Şahıslara tapmak, bundan sadece 12 sene evvel büyük bir cevvali yete namzet olarak doğmuş ve bu cevva- liyeti hakikaten beş, altı sene gös- termiş olan bu siyasi teşekkülü ufa- lamış, ufalamış ve bugünkü haline getirip bırakmıştır. bakımdan, Büyük Kongrenin şu tar ihte veya bu tarıhte yapılaca— ğı haberlerinin hiç birinin aslı yo tur. D. P. Büyük Kongresinin dele— geleri Genel Başkanın keyfi istediği zaman bir araya gelecekler ve gene Genel Başkanın arzularım tescil edip dagılacaklardır Hayatiyeti sıfır olan bir teşkilâtın ' Büyük — Kongresinin başka şartlar altında cereyan etme- sini beklemek bir hayaldir Bu haftanın ortasında, kongre— lerden gene bir haberin çıkmadığı günlerde bir 1946 Demokratı acı acı başını sallayarak: "— Biliyor musunuz, dedi, D. P. için tek ümit ilk seçımlerı kaybet— mektir, Allahtan ki bu ihtimal, yüz- de yüz tahakkuk edecek hale gel- miştir. D. P. değil seçim kazanmak, kongresi seçimi yapmak imkânına bile sahip degildir Ne var ki, parti bünyesi- ni kongre yapmamak suretiyle zaafa duşurdugumuzden Muhalefete — geç- tiğimizde C. H. P. gibi ayakta ka- labılecek miyiz, kalamayacak mıyız? Zira C .H. P. hem en kuvvetli, hem en kuvvetsiz bulunduğu devrelerde Kurultayını muntazaman toplamak başarısını göstermiştti!" şin eğlenceli tarafı şuydu ki va- ziyet böyleyken D. P. Meclis Grı.ıbu ve devlet radyolarının sözcüler: P. li vatandaşlara hitap ettıkle— 1'1n1 söyleyerek haykırıyorlardı "Ba- şınızdaki idareciler sizi fena yerle- re sürüklüyorlar, partınızı seviyor- sanız onları değiştirin Gözdeki merteği go emenin de bundan iyi bir misali bulunamazdı! Politikacılar Politika - komik skandal eçen haftanın sonlarında bir gün İstanbulda, bir çok dansözün avukatı olan Cahit Altınkumun kar- deşi Nihat Altınkumun yazıhanesi- 14 YAZISIZ AKİS, 23 AĞUSTOS 1958