23 Ağustos 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

23 Ağustos 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

S 1I Filmcilik Kara haberler öviz üzerinde tatbik edilmeye başlanan yeni prim usulü sine- malara da tesir etmiş bulunmaktadır. İthal malı filmlerin fiyatlarının bu yeni primle birden bire üç misli art- ması karşısında sinema Ssahiplerinin bazı tedbirler aramaya koyuldukları görülmektedir. Kulağa gelenlere ba- kılacak olursa, sinema — sahiplerinin düşündükleri bu tedbirlerin başında sinema duhuliye — ücretlerine de üç misli zam yapılması hususu gelmek- tedir. Sinema fiyatlarının üç misli "arttırılması ile yeni filmler ithal ve sinemalarında geçebilme imkânına sahip olabileceklerini' belirten, sine- ma sahipleri aksi takdirde — geçmiş yılların filmlerini yeniden piyasaya çıkarmaktan başka birşey yapamı- yacaklarım ileri sürmektedirler. Gerçi sinemacıların ellerinde, geçen sezondan bakiye — bir mevcut ise de bunlar cak birkaç haftasını miktardadır. sezonun an- kaplayabilecek Sinema fiyatlarının 5 veya- 6 1li- raya çıkması ile filmlerin eski alâ- ka ve rağbete mazhar olup olamı- yacağı da üzerinde ehemmiyetle du- rulması lâzım gelen bir — husustur. Bu Önemli noktanın da sinemacıları düşündürdüğü pek aşikârdır. Bütün bu durumlar muvacehesinde sinema sahiplerinin alacakları karar merak- la beklenmektedir. Döviz üzerinde tatbik edilen yeni primlerin ithal malı filmlere olduğu kadar yerli filmlere de tesir icra e- deceği muhakkaktır. Zira bu yeni Silvana Pampanini Rejisör! 30 NEMA kararla Türk filmlerinin maliyetleri de ortalama olarak yüzde 40 nisbe- tinde artmış olacaktır. Bu da yerli film âmillerimizi düşündüren bir hu- sustur. Yıldızlar Yıldızlıktan rejisörlüğe 946 yılında İtalya güzeli seçil- dikten sonra intisap ettıgı beyaz perdede "O. Neron" filmi ile ilk şöhretini yapan ve çok kısa bir za- man içinde İtalyan sinemasının en tanınmış yıldızları arasına — karışan Silvana Pampanini beyaz perde ale- mindeki muvaffakiyetini yem bir sa- hada idâme ettirmek — kararındadır. Güzel yıldız bugunlerde Cine Citta'- da çevrilmekte olan "Guiseppe Ver- di" filminin rejisörlüğünü yapmakta- dır. Büyük — musikişinasın — hayatını canlandıran bu kısa metrajlı filmde Silvana'nın başarı göstermekte oldu- ğu da kaydedilmektedir. Tavaya dönüş talyan filimciliğinin en son bomba- larından Marisa Allasio, vatanın- da birbiri peşi sıra çevirdiği seri ha- lindekı filmleri ile pek kısa zaman- da yük bir şöhrete eriştikten son- ra Holl ood, Cine Citta'nın bu gü- zel yıldızını derhal kendisine cezbet- mişti. Amerikada tanınmış yıldızlar- la arka arkaya birkaç film çeviren Marisa Allasio, Allan Ladd ile oy- nadığı son fîlmını de ikmal ettikten sonra geçen hafta içinde memleketi olan İtalyaya dönmüştür. Holly- wood'un yeni bazı tekliflerini tati- linden sonra vereceği karara bıra- kan genç yıldız hâlen Romada an- nesi, babası ve kendisinden iki yaş küçük kız kardeşi ile birlikte yaşa- maktadır Marisa Allasio ile birlikte baba- sının da şansı dönmüştür. — İtalyan (B) 1liginin en kuvvetlı takımların- dan biri olan "Bari" nin antrenörü bulunan babası Frederico Allasio, birinci ligin ve İtalyanın en maruf klüplerinden biri olan namlı Torino- dan parlak bir teklif almıştır. Bu- günlerde imzalanması — beklenen bu anlaşmadan sonra maruf yıldızın babası namlı bir takımın hocası ola- rak alkışlanacaktır. Marisa'dan son- ra baba Allasio'nun bu başarısı an- ne Allasiıo Lucia ve küçük — kardeş Mercello yu da Ziyadesiyle sevindir- mişti Filmler Bardot IT. geliyor ransız filmciliğinin namlı bom- E bası meşhur B.) den sonra rdot ikinci bir rüknünü de beyaz perdeye hediye etmiş bu- lunmaktadır. Bu İkinci Bardot, Bri- gitte'nin üç yaş küçük kız kardeşı Mijanou Bardot . Ve Allah ikinci kadını yarattı.. Mıjanou Bardot'dur. Ablası kadar güzel ve onun kada kuvvetli bir seks'e sahip bulunan Mıjanou'nun en kısa bir zamanda ablasına en kuv- vetli bir rakip olabilecegi bildiril- mektedir. Buna ragmen Mijanou bü- yuk bir tevazu içinde — Ablam Bardot dur; ben ise sadece Mijanou'yum..." d mektedir. Bug nlerde Cine Cıtta da ilk fil- mini çevirmekte olan Mijanou'yu İ- talyanların parlatacakları — anlaşıl- maktadır. Renkli ve süpersinemas- kop bir film olan "II pirata — dello sparviero nero" nun baş kadın rolü- nü oynayan Küçük Bardot'nun bü- yük bir sanatkâr olmaya namzet ol- duğu bu işten anlıyanlar tarafından bilhassa tebarüz ettirilmektedir. Yeşilçamdan yeni haberler merikan yıldızı Mary Blanchard'- başrolünü oynadığı "Karasu" adh Turk filminin çevrilmesi erdikten sonra güzel yıldız memle- ketine dönerken, yeni bir yerli film için, yeni yabancı artistler İstanbula ayak bastılar. Bir film şirketimizin Almanlarla müşterek olarak hazırlı- yacağı "Hatalı Yol" kurdelâsı hayli alâka toplamış bulunmaktadır Hatalı Yol" filminde baş kadın yılının Almanya ikinci güzeli seçilen Biancâ Brennecke oy- nayacaktır. Bu kurdelâda güzel yıl- dızın karşısında yepyeni bir Türk jönprömiyesi yer alıyor. Fransızların meşhur yıldızı Jean Maraısye pe benzetilen bu genç jönprömiyenin a- di Orhan Günşiraydır. Filmdeki di- ğer rollerde Alman artisti Hannelo- re Elstner ve genç yıldız namzedi Sumru Tuğman bulunmaktadırlar. Çevrilmesine bugünlerde başlanacak olan "Hatalı Yol" un âmilleri mey- dana getirecekleri eserin — Avrupa filmleri ayarında bir kurdela olaca- ğından bahsetmektedirler. AKİS, 23 AĞUSTOS 1958