23 Ağustos 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

23 Ağustos 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

s P O R Teşkilât Ceza Heyetine Havale Gerıde bıraktığımız haftanın pa- zartesi günü idi. Demirspor 1lo- kalinin çok güzel tanzim edilmiş o- lan bahçesinde, Başargan orkestra- sının çaldığı parçaya ayak uyduran çiftler, pistte dönerken, uzunca ma- sanın iki tarafına dızılmış olan da- vetliler de tatlı bir sohbetin havası- na kendilerini kaptırmışlardı. Gece- nin bir hayli ilerlemiş saatınde ka— falar oldukça tutulmuş, yer nakaşa halini alan spor hasbıhallerı ve hattâ bahisleri yapılıyordu. Beden Terbiyesi Bölge Başkanı ve Ankara Valisi Dilâver — Argun, kulüp idarecileri ile tanışmak mak- sadiyle bir yemek veriyordu. Uzun masanın etrafını çevreleyenler kulüp idarecileri ve spor yazarlarıydı. De- mirspor kulübü başkanı Güneş ku- lübü genel kaptanı ile liglerin — ilk maçı için bahse giriyordu. Bir gün sonra, dairesinden — görevli olarak Finlândiyada — yapılacak — kongreye katılmak üzere hareket edecek olan Demirspor kulübü başkanı, takımı- na çok güveniyor olmalıydı ki, Gü- neş kulübü idarecisi ile ilk maç için oldukça büyük bir iddiaya girişti. "— Sen 1500 lira koy, ben 4500 lira koyuyorum". Karşı taraf daha iddiasız olma- sına rağmen buna hemen rıza gös- terdi. Bir spor yazarından anlaşma- yı kaleme almasını istedi. Beriki, id- dianın kaleme alınması mevzuu ba- his olunca, "mukavele yapılsın de- diyse de etrafın ısrarı üzerine özel anlaşma kaleme alındı. Taraflara o0- kundu ve ilk olarak Demirspor ku- Karagümrü onbiri Galip — sayılır lübü başkanı, arkasından Güneş ku- lübü genel kaptanı imzalarını attı- lar. Anlaşmanın altında şahit ola- rak, bir spor yazarı ile Futbol Fe- derasyonu Başkanının isimleri vardı. Federasyon Başkanının anlaşmayı imzasından sonra kâğıt katlandı ve anlaşmayı kaleme alan spor yaza- rının cüzdanına kondu. Ancak davetliler bir müddet son- ra dağıldıkları sırada olan oldu. Kâ- ğıt çıkarıldı ve bakıldı ki, Federas- yon Başkanı imzasının üzerine "Ce- za Heyetine" diye bir havale yapmış. Espri hakikaten güzeldi. Federasyon Başkam, ikinci defa başkan olalı böyle yerinde bir hareketi, espri mahiyetinde de olsa ilk defa yapı- yordu. Öyle ya idarecilerin bir lig maçı üÜzerinde alenen paralı iddiaya girişmeleri — karşısında — Federasyon Başkanı başka ne yapabilirdi ki? Fenerbahçe sezona bu kadroyla girdi Durum pek de parlak değil bu yolda mağlüp Futbol Hazırlık maçları Geçen haftanın sonunda — pazar günü, Kadıköy semti bir bay- ram, daha doğrusu bir panayır man- zarası arzediyordu. Kadıköye İstan- buldan vapurlarla seller gibi insan akıyordu. Bu yetmezmiş gibi boğaz- dan, Üsküdar tarafından ve civar- dan da otobüsler, taksiler adam ta- şımaktan âdeta usanmışlardı. Bütün bu hareketin merkez sikle ti. Fener- bahçe stadı idi. Vakit — ilerledikçe, kalabalık kesifleşiyor, stadın etrafı bir miting meydanını — andırıyordu. Dondurmacıların, simitçilerin ve ku- ruyemişçilerin bağırmaları ile mey- dan daha çok renkleniyordu. Pazar günü Fenerbahçe stadında yapılan karşılaşma — Fenerbahçe ile yılın transfer takımı — Karagümrük arasında oynandı. Fenerbahçe bu ilk deneme maçını, birinci — devrede Canın attığı tek gölle — kazanırken asıl kazancı hasılatta, oluyordu. 25 binin üstünde meraklının Fenerbah- çe stadının gişelerinde ödediği para 70 bin lirayı aşıyordu. Bir deneme maçı ve 70 bin İira... Bu demekti ki, yeni yılın lig maçlarında hasılat re- koru hemen her hafta yenilecektir. Fenerbahçenin kadrosunda yeni- lerden Emniyetli Osman Ortahaf, Güneşli Yüksel sağaçık. Vefalı Öz- can da kaleci olarak — oynuyorlardı. Basri de solhafta yerini almıştı. Hırslı Karagümrüklüler ise, u yıl birinci profesyonel lige hazır- ladığı kadrosunda eski Galatasaray- li — ve İstanbulsporlu Kadrilerden başka, eski Fenerbahçeli Turan ve Orhana, Güneşli Zekâiye ve Jandar- magüçlü — kaleci Sümere yer veriyor- du. Oklukça çetin geçen mücadele, Canın ilk devrede rakip müdafaanın tereddüdünden faydalanarak kaydet- tiği tek gölle 1 0 Fenerbahçenin galibiyeti ile sona erdi. AKİS, 23 AĞUSTOS 1958