23 Ağustos 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

23 Ağustos 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

YURTTA Mille! Görülmemiş — Pahalılık Bu hafta, tatlı hayallerini sonuna kadar muhafaza etmiş olanlar da dahil, herkes kati şekilde anladı ki Türkiyede hayat görülmemiş bir şekilde pahalılaşmak üzeredir. Ta- bü, "Görülmemiş" lere pek meraklı D. P. bu yeni harikayı Ötekiler gibi propaganda etmemektedir. Ama gündelik hayatını yaşayan vatan- daş hissetmiştir ki eğer iş sıkı tu- tulabilirse fiyatlar bir misli arta- caktır. İpin ucu kaçırıldığı takdir- deyse pahalılığın haddi hesabı — ol- mayacaktır. Son günlerde — birbirini takip eden zamlar ve onların tabii, kaçınılmaz netıcesı ortaya ma Zaruretleri" sevıyelerinin çok üstüne götürecektir. O kadar ki, bu hafta pek çok kimse "Yahu, bu ye- ni borçları hayat sevıyemız mi. sa fiyat seviyemiz mi yükselsin di- ye aldık?" demek suretiyle hayre- tini ifade ediyordu Ama bu, İktidarın daha ilk gün- den yaptıgı bir hatanın neticesidir. Zira yeni borç sağlamak için kabul edilen şartların Türkiyeye kısa va- dede ferahlık, ucuzluk getiremiyece- ği, bilâkis, meselâ İngilterenin meş- hur Austerıty Rejıme — Sıkıntıya katlanma rejımı" ir rejimin tatbikini zaruri kıldığı bilindiği hal- de Görülmemiş Başarı türküleri söy- lemek böyle bir hayal sukutuna yol açmıştır. Gerçi İktidarın, — meşhur 'Görülmemiş Kalkınmanın, işte, son- da bu Görülmemiş Pahalılığı doğur- OLUP BİTENLER İnönü Barutçu Aksal Oklar! duğunu ve bunun bir hatalı iktisa- di politikanın tabii neticesi olduğunu itiraf etmesi kolay değildi. Ama hiç olmazsa çalım satılmayabilirdi. Zi- ra şimdi artan her fiyat karşısın- da, geçiminin biraz daha zorlaştığı her anda vatandaş Paris — dönüşü söylenen o türküleri acı acı hatırla- yacak ve her şey kendisine aşık açık anlatamadığından memnuniyetsiz- liği büyük olacaktır. Menderes Zorlu Polatkan Hedefler B.M.M. Meydan muharebesi Kapaktaki Başkan) u haftanın ortasında çarşamba günü, Ankaranın en ziyade ara- nılanadamlar ı milletvekilleriydi. Pek çok kimse milletvekillerinin pe- şinde koşuyor, evlerine gidiyor, so- kakta yollarını kesıyordu İstedik- leri bir "Meclise giriş — kartı" ydı. Fakat D. P. milletvekillerini de, C. H. P. milletvekillerini de bulmak kolay olmadı. Zira öğleden sonra hepsi, kendi Meclis Gruplarının top- lantısına katılmak üzere Ankara Palasın karşısındaki meşhur ve ta- riht binaya girdiler, oradan ancak geç saatte çıktılar. Fakat davetiye avcılarının elinden kurtulmak ko- lay olmamalıydı ki bazı milletve- killeri gece evlerine veya otellerine döndüklerinde -içlerinden çoğu yaz bekârıydı- karşılarında "Partiye yü- rekten bağlı" bir seçmen vatandaş buldular. Sadece bu bile — milletve- killerine, bir gün sonra yapacakları toplantıya milletin ne kadar büyük ehemmiyet verdiğini ve oradaki tu- tumlarının nasıl dikkatle takip edi- leceğini göstermeye yetti. — Hakika- ten, uzun zamandır beklenen mey- dan muharebesinin bu defa D. P. ta- rafından âdeta mecburen kabul edi- leceği ve perşembeden itibaren Bü- yük Mecliste cereyan edecegı çar- şamba günü akşam üzeri ortaya çık- Bu, davetiye talebini süratle bir misli arttırdı. Çarşamba sabahı — saat — 9.35'de Ankara garına giren yataklı ekspres bol sayıda milletvekilini peronun AKİS, 21 AĞUSTOS 1958