11 Ekim 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

11 Ekim 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

YURTTA OLUP BİTENLER. Menderes Eyüp Sabri Hayırlı oglunun elini sıkıyor Öp Babanın elini! hazretleri müşkül mevkide bulundu- ğunü hatırladı. Bu sırada İstanbulda İImam - Hatip Okulu Başbakan ta- rafından açılacaktı, kalktı — törende bulunmak üzere oraya gitti Efendi —hazretlerinin — İstanbula gazetecılerın alakasını di hazretlerine çevrikti. — Başbakan Menderes kendisiyle karşılaştığında elini hararetle ve gülümseyerek sık- tı. Bu, Efendi hazretlerini sevindir-. di. Demek ki kalben bağlı oldugu partisinin Genel Başkanı kendisine kızgın değildi. Efendi hazretleri bu haftanın başında Ankaraya — avdet etti. tefik bulmakta güçlük çekmedi. An- karanın talihsiz D. P. adayı Ömer Bilen gazetecilere Efendi, hazretlerı— nin haklı bulunduğunu soyl Bu haftanın ortasında Atatürk ınkılaplarının en hımle inden bi- ri, belki de bırincısı olan harf inkı- labına vurduğu darbe bütün yurtta derin akisler andırdıgı_ halde E- fendi hazretleri D vam ediyordu. Galiba eski partisinin 14 Ankarada kendisine bir de müt-, yeni 1darecılerı Efendi — hazretlerini mazide politik hizmetlerinin yüzü suyu hurmetıne iskemlesiz bırakmak istemiyorlardı. Hele, Efendi hazret- lerinin geçırdıgı kazadan sonra.. Ni- tekim Muteber Zafer meseleye tek kehmeyle bile dokunmadı. Ama E- endi" hazretlerinin iskemlesinde o- turduğu her gün D. P. nin tutumu hakkında biraz daha iyi fikir ve- riyordu ve galiba Demokrat büyük- ler işte bunun farkında değillerdi. Politikacılar hikmet Sebebi G içenlerde Sivaslılar kendilerine ait bir hakikati başkasının ağ- zından işittiler ve bu politikacıların, hakikaten yaman kimseler olduğuna bır kere daha iman ettiler. Sivaslıla- Bölük- Başkanı "Devlet benım diyen Louıs nın izin- den yürüyerek "Parti beni diye- rek yollara düşmüş, turneye çıkmış— tı. Sivaslıların coşkun neşesi ara- sında bu "C. H. P. kalesi"ne de gel- di ve bir kanuşma yaptı. Siyasi fikir- lerinden ziyade anlattığı hoş hikâye- lerle memleket çapında bir şöhrete malik olan Bölükbaşı Sivasta, nutuk- larının en güzellerinden birini verdi. Konuşmalarında daima, belki de em- niyet subabı yerine geçsin diye, D. P. ye tarizlerini C. H. P. ye tarizle- riyle denk tutmaya gayret eden lider İnönünün partisinin 1957 seçimleri— ne niçin 30 milletvekiliyle girip 170 mılletvekılıyle çıktığının sebebi hik- benim sayemde i. Sıvashlar hatıbe merak- bakıyorı Bölükbaşı büyük bir serınkanlılıkla Seçimler hakkındaki noktai nazarını açıkladı. Bildirdiğine göre seçimlerde en büyük faktör kendisi — olmuştu ve her şey Osman Bölükbaşı adı etra- fında dönmüştü! O sırada Osman Bö- lükbaşı hapisteydi ya.. Büt un Turk milleti bir tek şey düşünmüştü - sıl edelim de, Osman Bolukbaşıyı hapisten kurtaralım' lşte C: de bunu anlamış ve seçim, propagan— dasını "Reyinizi bana verirseniz, Os- man Bölükbaşı yi ben hapısten çıkar— işti.. Bunun üzerine bir çok yerde halk, akın akın, "aman şu Osman Bölükbaşıyı kurtaralım" di- ye sandık başına koşmuş ve reyini P. ye vermişti. ab bu açıklamayı dınleyenlerm zihninde bir istiiham — çöreklenmedi değil. Peki, m ki her şey Os- man Bolukbaşı etrafında dönmüştü, seçmen neden reyin z P. ye at- mış da, C. M. P. ye atmamıştı" Yoksa C. M. P. kazansaydı, Bölük- başının parti İi rakipleri li- derlerini hapishanede muhafaza et- meyi "daha akıllıca bir iş mi saya- caklardı? lider de iddialarindaki bu açık noktayı farkettiği için lâfın o- sında hemen ışbırhgı meselesine atlıyo e C. Hz n herkesi nasıl kandırdıgını yana yakıla anlatıyor- du. Yalnız Sivasta Osman Bölükbaşı- nın unuttuğu, Sivaslıların kütle ha-. linde C. H. P. ye oy vermiş bulun- duklarıydı. Bunu yaparken "Aman Osman Bölükbaşı hapisten düşüncesi hatırlarına gelen en son düşünce olmuştu. Maamafıh bir 1li- flerin karşılarına niçin C. H. P. ye verdıklerını makul şekilde izah etmesi Sivaslıla- rı pek keyiflendirdi. Bölükbaşı ayrı- lırken pek çok kişi liderin dönüşte de şehirlerine uğrayıp böyle bir nu- tuk daha vermesini hararetle arzu- lüyordu. Zeytinyağı meselesi eçen haftanin içinde — Sivaslıla- rı kıskanmak hakkı bulunmayan G burayı dofaştı kendi çapında bir kuvvet gösterisi yaptı. Grupta hiç kimsenin kendisini tutmayacağı ha- AKİS, 11 EKİM 1958