11 Ekim 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

11 Ekim 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

Okuyucu mektupları Politikacılar ayındırlık Bakanı Tevfk Ilerı Karadeniz gezisinde " . liye bedeldır" dıye güzel bir kelam etmiş.. Doğrusu, hakikati bu kadar güzel terennüm eden, gerçeğe bu kadar yaklaşan bir pohtıkacıya bir D. P. liye çok az rastlanır. Öyle ya a canım, bu devirde D. P. liler öylesine asaldı ki 1 tanesine ancak 20 C. H. düşüyor. Çetin Aksüyek - lstanbul I Önünün basın toplantısında Zavallı gazeteler! — Desen lan iki katlı olacak' Günkü, aynı suretiyle halkı heyecana vermek ne kelime,- yürekleri ağıza getir- mişlerdi, Özcan — Sonat - İzmir enderesim oyle bir şantiyeye döndükim sathı vatan, Muvafakattan gayrisi güya razı kal— mıyor. Gam değil ama bu mülkte bu ka- ar göl olması Gitgide baraj yapmaya elde arazi . kalmıyor. N. Ekesan - İskenderun * Kalkınma hakkında ayındırlık Bakanı Teyfik İleri Trabzonda: "Bu vatan bizim dir. Yapılanlar tıpkı Süleymaniye- ler, ,Selimiyeler gibi bu vatanda kalacak ve topyekün millet bunlar- dan İstifade edecek..." Demiş! Çok güzel... Zaten onun içindir ki An- kara Kapalı Spor Salonu, bir yılı dolduramadan yerle bir oluyor! . Güner Samlı - Gaziantep * esmi dairelerimiz içinde meş- hur bir Dış Ticaret dairemiz minden alınacak yazılı musadelerle lütfen iş sahiplerini kabul buy maktadır. Aslına bakılırsa bu mah dut saatlerde de bir iş yapılma- dığı, iş sahiplerinin homurdanma- larından anlaşıl aktadır. Resmi mesai Devlet — dairelerine iş sahiplerinin vaki müracaatlarına ne gibi bir dü- saatları içinde at Ya- pek alâ takip edebılıyorlar Yok mu bunlara bakan Abdurrahman Çiftçi — Ankara ordumuzun Ankaradaki kahraman subaylarının mesken derdine par- mak basılmıştı ve bir tertibe girişil- miti.Radyo, —Zafer ve Â, A. haberi gürültüyle ve bilhassa Başbakanla alâkalı kısmı üzerinde itinayla, has- sasiyetle, tekrar tekrar durarak ilan ettiler. Zafere göre mesele iş subayların mesken derdi halledılmış— ti! Hakikaten — ordu mensuplarının mesken dâvasının halli için "Başba- emir ve direktifleri" üzerine alâkalı bakanların, valı ve belediye başkanlarının iştirakiyle toplantılar yapılmış ve kararlar alınmıştır. An- ara ve İstanbulda belediye, — ordu mensuplarının mesken inşası için ar- salar ayırmıştır. Ankarada Emlâk ve Kredi Bankasının Gülverende ve rın bir kısmının subaylara kura ile tevzii kararlaştırılmıştır. larımıza tevzi edilecektir. zuda Milli Müdafaa Bakanlığı "Baş- bakanın dırektıfı üzerine elini pek çabuk tutm Fakat geçen hafta içinde subay- lar kendilerine yapılan bir tamime göz attıklarında hayaller ile, haki- katler arasında biraz fark bulundu- ğunu görmekten geri kalmadılar. Ta- mimde dairelerin semtleri, vasıfları, borçlanılacak miktar, peşin yatırı- lacak para ve onbeş sene müddetle her ay ödenecek taksitler gösterili- yordu. Ev sahibi olabilme imkânının "Başbakanın direktifleri Üzerine" Milli Savunma Bakanlığı tarafından kolaylaştırıldıgını radyolardan ogre— aki subaylar — meş tamımle burun buruna geldıklerınde gulmekten kendilerini alamadılar. — Her halde bu listeler; Ame- rikan yardımı dolayısıyla Türkiyeye gelen maliye uzmanları tarafından hazırlanmış olacak! Zira bir Türk hükümet adamının ve generalinin bizlerin ayda kaç para aldığımızı bilmemesine imkân yok!" dediler. Bir bardak su fiyatına ev! nkaradaki subaylara tevzi edi- A lecek evler 1 oda, 1 hol; 2 oda, 1 hol; ve oda, salondan müte- şekkil olmak üzere üç tiptir. Daire- lerin bedeli de 13 bin liradan başlı- yarak 65 bin liraya kadar çıkmakta- dır. 3 oda 1 salondan müteşekkil da- 1reye talip olan bir subayın bu daire için ödiyeceği miktar 65 bin İiradır. Bunun 96 10'u olan 6.500 lirayı pe- şin yatıracak ve 15 sene müddetle her ay 520 lira taksit ödiyecektir. 2 oda, 1 holden ibaret daıreye sahıp olmak isteyen bir s lıra borçlanacaktır bin lirayı peşin yatıra- cak ye 15 yıl müddetle her ay 400 lira taksit vermek — mecburiyetinde kalacaktır. Satılık daire ilânı Sudan ucuz AKİS, I1 EKİM 1958