27 Aralık 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

27 Aralık 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

YURTTA OLUP BİTENLER Tarık Halulu Adresi: İzmir Hilton anın kapatılmasında hiç bir fevka- ladelık yoktu. Yalnız adalet meka- bu kilde islemesi__ h_ı_ı- Tokerin doğumunda da, başka basın mahkumıyetınden dolayı hapis- hanedeydi. Metin, hiç değilse ıkıncı o acı tecrübeden asabı bozulan genç annenin bir kı re dah eşin den ay bir doğum yap son der teh- likeli neticeler dogurab lırdı Ayrıca bir senelik mahkümiyetine ba: şlama— dan vvel ışlerını yolun koymas lâzımdı. un kendine ta- nıdığı ha k ger egınce dört aylık bir mehil talebinde bulundu. Savcılık bu talebin sadece bir ayını kabul etti. Böylece de Tokerler ikinci kızları- nın doğumunda bir arada bul ak imkânına kavuş tular Bu KİS bir başka mahkumıyetten do- layı -Başbakan Menderesin hususi hayatını rızası hilâfına işaa suçun- dan, bir kapatılma — cezasına çarptırıldı. Dolayısı ile Toker dışar- da geçirdiği bu bir ayı belki de öm- ründe ilk defa aylak dolaşarak ge- çirdi. O arada verdiği bir bey nat- di di ta, "ben" diyordu, "kendimi bıldım bılelı ılk defa boyle hır ay üst boş m. mbe llıgın de kendıne gore bır zevklı tarafı var- mış da farkında değilmişim". Metin kadar her r böyle söylüyorduysa da aslında bir haylı sıkılıyordu. Mütemadiyen — çalışm mücadele etmek isterdi. Ama ıste yuva- sından sonra en çok sevdiği şey. AKİS lınden alınmış, — susturul- muştu. zaman mua daki arkadaşlarına dert yanar, canım sıkılıyor derdi. Onu asıl ü- bir türlü aklının havsalasının almadıgı bır şey ardı. Bunu ya mamanın, bunu ucadelesını yapa- mamanın uzuntusunu çekiyordu. Na- 16 Bir Karar M tin Tokerin mahkümiye- tı dolayısıyla İktidar söz- cüleri ve gazeteleri şeref ve haysıye tlere tecavüzün elbet- te ki cezalandırılacağım, Basın müsamaha bir u bulunduğunu, ha- piste yatmasının Jfikir- müca- delesiyle — alâkalı — olmadığını söylediler, yazdılar, — söylüyor- hususta suçunun ne olduğunu — ortaya koymaktadır: "Maznun Metin Tokerin "Kıb- rıs-Türk Tezi" başlıklı yazısında "Nihad Erimin Ankaradan İstan- bula gelmesiyle faaliyet resmen açıklanmış oldu. C. başlıklı yazıda.. sütunlarda sık sık eçmişti. -Ni- had Erim ismi Zafer sütunlarında- Ama bu sefer a bu sefer! Ağızlardan ne gunlere kaldık ya- kıymetli Anayasa Mütehassısı pro- fesör vardı, onların biç birinin fik- rinin alınmasına lüzum hissedilme- miş veya kendilerine itimad olun- mamış, Lord Radcliffe'in karşısına Profesör Nihad Erim çıkarılmıştı, ki bilgisizliği seneler senesi gene Zaferde iddia olunmuştu, muhale- fete dış politika hakkında bilgi vermediğimizi ne hakla söylüyor- ve haysiyet sis, şerefsiz bir hare- ketmiş gibi tavsif ederek haysiyet, şeref ve itibarının kırıldığı yası- nın acık munderecatı ile sabit bu- lunmaktadır sıl olurdu da bir Başbakan daha ke- sinleşmemiş bir Temyiz kararı hak- kında gunlerce evvel fikir beyan e- derdi. Bu nasıl işti ? İşte tam o günlerde ikinci kızı dünyaya geldi. Bir an için üzüntü- lerini unutur gibi oldu. AKİS'in ka- patılma cezası da sona eriyordu. Tekrar neşeye ve huzura kavuşmuş- tu. Hemen her gün mecmuaya geli- yor, arkadaşları ile yeniden çakacak AKİS hakkında konuşmalar yapıyor, herşeyin üzerinde ince ince duruyor- du. İlanların hazırlanışında bile his- sesinin olmasını ıstıyordu Bir gün oturmuş mecmua için bir başyazı hazırlamış, sonra bunu teker teker arkadaşlarına okumuş fikirlerini al- tı. Düğüne gider gibi o Kasım günü Mebusevleri sem- inde iki katlı bir evde yapılan hazırlıkları gören bir yabancı aca- ba bir düğün hazırlığı mı yapılıyor diye merak edebilirdi. O gün sabah- tan itibaren Ayten Sokaktaki bu Şİ- rin eve gırıp çıkanların haddi hesa- bı. yoktu gerçekten de dan da kendisini ziyaret eden heyet- lerin geçmiş olsun temennilerini ce- vaplandırıyordu. Ziyarete gelen bir Zonguldak heyeti, ona iki adet tah- ta kaşık hediye etti. Saat 15.00 de üç otomobillik bir kafile halinde ön- ce Savcılığa gidildi. Oradan da An- kara Merkez Cezaevine. Cezaevinin demir kapısı bir yıllık bir müddet için Metin Tokerin üzerine kapandı- ğında saat tam 15.30 idi. Kıymetlı dostlar Tokerın cezaevine girmesin- den bir gün önce. Batı Anadolu- daki gezisine devam etmekte olan C. H. P. Genel Başkam İsmet İnönü Yusuf Ziya Ademhan Adresi: Kemaliye Hilton AKİS, 27 ARALIK 1958