27 Aralık 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

27 Aralık 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

İKTİSADİ VE MALİ SAHADA pıların eşiklerini aşındırmaya baş- layan heyetler pek muhtemeldir ki gene elleri boş olarak yerlere . döneceklerdir. bekleyiş ne zamana kadar devam edecek. Kredisizlikten bunalan hu- susi sektör ne kadar daha bu ha- le tahammül edebilecektir. Bu da ap ayrı bir dâva olarak zihinler- de yer işgal etmektedir. Rehindeki altınlar Geçen haftanın ortasında Bütçe Komisyonunda bir sual yağ- muruna tutulan Maliye Bakanı, bir çok suali cevapsız bırakmakla bera- yapmayı düşündüğünü sordular. Re- hindeki altınların satılması en ma- kul hal şekli değil miydi? Bu Makul suale Maliye Bakanı "hayır" diye- medi. O halde altınlar niçin satılmı- yor da faiz ödemekte devam ediliyor- du? Polatkanın mazereti hazırdı: Halen dünya altın fiyatları düşüktü, altınlar şimdi satılırsa Zzarar etmek ihtimali vardı? Altın istihsal eden memleketler — muhtelif milletlerarası teşebbüsler nezdinde altın fiyatım yükseltmek için teşebbüse — geçmiş- lerdi. Bu sebeple fiyatlar artana ka- dar rehindeki altınların satışı bekle- tilmeliydi. izahatı Polatkanın bu kimseyi Para Matbaası Banknot ber, gene de son derece enteresan ba- zı açıklamalar yaptı. Bunlardan en ilgi çekicisi 127 ton altının hikâyesi- dir. Maliye. Bakanına göre bu 127 ton altından 114 tonu rehindedir. Rehindeki altınlar için, yılda ortala- ma yünde dörtten 2.6 milyon dolar -Türk parasıyla 23.4 mılyon faiz Ö- denmektedir. Yani sırf "altınları sat- madık, altınlar duruyor" diyebilmek için, zengin olmadığını İktidarın sık sık söylediği bu millet, her yıl 23.400.000 lira ödemek sorudadır. Muhalefet milletvekilleri Maliye Bakanından bu münasebetsiz duru- ma son vermek için hükümetin ne 22 işçilerinin gözü aydın tatmin etmedi. Zira herkes biliyordu ki, altın istihsal eden memleketler 1945'ten beri altın fiyatım artırmaya çalışmakta, fakat Amerikanın kafi vetosu karşısında bir netice elde ede- memektedirler. — Altın fiyatlarının yükseltilmesi doların devalüasyonu mânasına gelecektir. Amerika ise, böyle birşeye sureti katiyede yanaş- mamaktadır. Nitekim, Yeni Delilide- ki son Para Fonu toplantısında Ame- rika, altın fiyatlarıma yükseltilmesi- ne olan muhalefetim bir kere daha belırtmıştır Bu gün artık Türkiye- ise, zararın neresinden donülürse kardır demekten başka çare kalma- maktadır. Kürk — Salonu Abdülkadir Karter Her türlü kürk sipariş üzerine yapılır. Yaz mevsiminde kürk muhafazası deruhte edilir Telefon: 17650 Anafartalar Cad. No. 87/1 STİL Ali Tepe Kundura Mağazası Zerafet, kalite ve ucuzluğu bir araya ge etirdi. Muhterem müşterilerim davet eder. Büyük Çarşı Tel: 29 Yavuz Emlak Alım, Satım Kiralık, Otomobil alım satımında hizmetinizdedir. Adres:Mithat Paşa Caddesi No. 32/B Telefon: 28955 Özen Pasta Degerh Müşterilerinin Yeni Yılının ve neşeli geçmesini diler. Emlak Sayın Ankaralıların hizmetinde. Adres: Yemşehır Büyük Han Kat: 2/8 Mevsimlik bol kumaş çeşidi -İtina ile dikilmiş kostüm ve patlo yalnız Yenişehir KUMRU Kıymetli Muşterılerımn Yem Sene- sini tebrik 'eder başarılar temenni TİLLA ÇANTA Madlen korse - Sutyen mağazasının yeni getirttiği 3 fil lâstik korse ve sutyenlerim görünüş Kocabeyoğlu Pasajı No: 62 Yenişehir AKİS, 27 ARALIK 1958