27 Aralık 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

27 Aralık 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

C E M nkara Hipodromunda Jokey Ku- A alâka çekeceğe benzemiyor. birçok alışılmış simayı boş yere a- nyacak! Meselâ yarış işlerinin 1 nu- maralı otorıtesı Ziraat Bakanı Ne- di aloda hazır bulun- mayacağı şimdiden belli oldu. Ziraat Bakanının yarış işlerinin idaresini Jokey Kulübünden geri almak te- şebbüsünün bir ince manevrayla su- ya düşürülmesinden sonra, Nedim Ökmen'in istifası bile beklendi; ama balkan, şimdilik sadece Sadık Giz ile karşı karşıya gelmemekle iktifa edi- yormuş... * döndürücü tarifesi yüzünden Bbu yılbaşı gecesi İstanbul Hlitona girmek biz yerlilerin pek harcı ol- mıyacak. ma — memleketimizdeki güzel bir yerde sade yabancılar mı eğlenmelidir diye hayıflanmaya — lü- zum yok... Bir sevimli sıpa, yılbaşı gecesi Hilton'un geniş salonlarında, keyfince dönüp dolaşacak ve cam çektikçe doya doya anıracaktır. * atin Rüştü Zorlu'nun, seyahat F aralarında tertip ettiği basın toplantılarına gazeteciler koşa koşa giderler. Zira Dışişleri Bakanı ister Paristen dönsün, ister dünyanın öbür ucundan, basın toplantılarının sonun- da daıma şampanya ikram — eder. Şampanyalı basın toplantısını da kü- çümsiyecek gazeteci bu sırada pek fazla değil... İYE T oşanmaları şerefıne parti veren- ler artmaya başladı.. Halbuki arabuda' ların partısı aslıında hiçte gozuktugu gibi "yıkılan yuvayı" de- ğil, mecburen boşanan ve 6 ay son- ra ikinci defa nikâhlanacak olan bir çiftin partısiydı. Yabancı gelinlerin alışık okluğu bu mecburi boşanma ile ikinci nikaha Ankara az mı şa- hit oldu? Bu neşeli partinin en eğ- lenen davetlisi de karısı ile sık sık kadeh tokuşturan Turan Güneş'ti. * arika — Yardımcı"nın a Kız — Enstitüsünde nefis gece elbisesini geldiği ögretm nler ği — balosunda, rüksel def'lesımn tekrarı, lstanbuldan getirilen Deni Harb Okul Bandosu, Refik oral— tan'ın iki ayrı salonda yaptıgı İs smetpa- Derne- dı. Defile içi angaje edıldıgı halde, son dakika çı— kan bâr ihtilâftan dolayı 3 mankenin gelmemesi, orkestranın "bekledim de gelmedin" parçasını — çalmasına sebep oldu. * T ürkiyede — anılma programları mütemadiyen sekteye — uğrayan kıymetli şair Yahya Kemal, New Yorktaki Türk öğrencilpri tarafın- dan anılmış. Colombia ÜUniversitesin- de yapılan toplantıyı Birleşmiş Mil- letler Başdelegesiinin eşi Emel Sey- fullah güzel bir konuşma ile açmış ve talebeler şiirler okumuştur... Şu- batta İngilizce olarak tekrarlana— Hiltonda bir sıpa Bir tanecik mi? Nedim Ökmen "Bol var bir kişiyi bile çekemez”" cak olan Yahya Kemal — gününden sonra, Yahya Kemalin şiirlerinin İn- gılızceye çevrilerek, edebiyattan faz- la hoşlanmayan Amerikalılara satıl- ması tasarlanmaktadır. * ren fiatlarının artmasına — rağ- men İstanbulda milli maç oldu- ğu zaman Ankarada yerli — yerinde bir memur bulmak mümkün olmu- yor. Herkes ya rahatsızlanmış veya çok muhım şahsi bir işi 1çın izin al- miş oluyor... Maç sevgisi bu de recesini anlamak guç dogrusu... evimli harıcıyecılerımızden Scum end Tata yı pek sık bir sarışın güzelle Sureyyada görenler, "bir hariciyeci yabancı kızla evlene- mez ki, vah iye hayıflanıyor- i herkesın rı saçları ve nefis vücudu ile daima "hayranlık" toplar. Üstelik bir ha- riciyeci karısı olmak için — biçilmiş kaftandır. Doktor - Operatör NİHAL SİLİER (Haykır) Doğum - Kadın Hastalıkları Mütehassısı Muayenehane: Samanpazarı Billur Han Kat: 2 No: 32 Tel: 19031 AKİS , 27 ARALIK 1958