28 Mart 1959 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

28 Mart 1959 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

kısa zamanda bu hale gireceği mu- hakkaktır. Kürk mantolara gelince, bunlar hiçbir zaman genç Kızlar için değildir.. Buna mukabi mantoları süsleyen, kürkten kravatlar genç kızlara çok yakışır Yakışanı bulmak E konomik ve şık bir gardroba sa- hip olmak meselesi yanında bir de yakışanı bulmak meselesi vardır. ki, bu cidden mühimdir. u ba- histe mühim bir. rol oynar. Hariku- lade bir cilde sahip olmadıkça, her renk her kadına gitmez. Umumiyet- le iki esaslı renk kombinezonu mev- cuttur. Bu'renk kombinezonuna ma- vi hâkimse buna soğuk renkler de- mek mümkündür; sarı veya pem- be hâkimse, bu sıcak bir kombeno- zondur. Meselâ kahverengi bana ya- kışmaz demek hatadır. Çünkü bu kahverenginde hâkim olan sarıya veya maviye bağlıdır. En iyisi renk- leri cilde yakıştırarak — denemektir. Siyah, genç kızlar için moda da ol- sa- pek cazip değildir. Ama jerse, poplin ve kadife sayesinde genç kız- lar da bu rengi, bazan giyebilirler. Biçimi unutmamalı Renk kadar mühim olan bir şey de tabii biçki, yani biçimdir. Bir genç kıza ya dar biçim gider, ya da bol biçim. Prensip şudur: İnsan dai- ma vücudunda ince olan tarafı gös- termelidir. Meselâ — dolgun göğüslü, geniş omuzlu ve kalın belli bir genç kıza çok bol etek gitmez. Hepsi bir- den şişman görünür. Etek kısmı nis- beten sıkı olursa netice daha iyidir. Genç kızların Marylin — Monroevâri etekler giyinmeleri de elbette çirkin- dir. Fakat düz hatlı, plili ve kalça- ları fazla beslemıyen vücuda yakın etekler seçmek pek âlâ mümkündü İnce belli, küçük bedenli genç kızlar ise bol etek giyebilirler. Fakat bura- da da dikkat edilecek hnokta, kısa ceketler ve bol bluzlar altına daima dar etekleri tercih etmektir. Dekolteler G enç kız için de dekolte çok mü- himdir. İnsana yakışan ve ye- rinde kullanılan bir dekolte daima gider. Hele dekoltenin yazlık hafif elbıselerde basmalarda oyna- dığı rolü hesaba kattıktan sonra de- kolteye ehemmiyet vermemek im- kânsızdır. Zengin bir etek ve güzel bir dekolte en sade elbiseden bir abi- ye yazlık elbise yapabilir. — Çeşitli dekoltelerden hangisinin yakıştığını anlamak için yapılacak biricik şey bir ayna karşısında tecrübeye giriş- YEDİTEPE kir ve günâat dergisi neslin en kuyyetli ü topladı 1 Nisan sayısını pariş ediniz Getç imzalarını şimdiden #l- "'T İSTANBUL . AKİS, 28 MART 1959 Güven Aşısı Bu sene okullarda B. C. G. aşı- sı tatbikatı daha büyük bir e- hemmiyetle ele alındı. Mecburiyet kaydı konulmamakla beraber, o- kul idarecileri — ciddiyetle mesele üzerinde durdular ve öğretmenler kanalı ile, öğrenciler üzerinde bir nevi tazyık yapıldı. Böylece müm- kün mertebe fazla çocuk aşılan- mış oldu. Bu arada okul koridor- ları ve idareleri endişeli, kararsız, şikâyetçi velilerle dolup taştı. De- neme aşısı, sürpriz halinde, bir- denbire — yapıldığı — için ailelerin müdahale edecek zamanları olma- mıştı. Fakat asıl dert, zaten bun- dan sonra başlıyordu. Kimi çocu- ğun deneme aşısı tutmuş, kiminin- ki tutmamıştı. Anne ve babalar, telâş içinde birbirilerine soruyor- lar Acaba aşının tutması mı, yoksa tutmaması mı daha iyi 1d1" Esas aşı hangi çocuklara tatbik edilecekti? Bu aşının bazı şart- lar yerine getirilmeden yapılma- sında, sahiden bazı tehlikeler var mıydı? — Aşı iyi tatbik ediliyor muydu? Suallerin ardı arkası ke- silmiyor, her kafadan bir ses çıkı- yor, fakat kimse ikna edici bir ce- vap veremiyordu, işin tuhafı ai- leleri en çok şaşırtan doktorlardı. Bazıları . aşısının yapılma- sını şart koşuyorlar, bazıları bu- nun yapılmasında bir mahzur ol- madığını ileri sürüyorlardı. Ba- zıları bunu lüzumsuz, hatta bazı- ları da tehlikeli buluyorlardı Bu nasıl işti ve böyle olunca işin i- çınden çıkmaga imkân var mıy- d mektir. Bu şekilde uzun V biçimi de- kolteyi, yayık kayık yakayı, çeşitli açıklıkları denemek — mümkündür. Bu deneme daima saçların itinalı ol- duğu bir zamanda yapılmalıdır. Mühim noktalar ir genç kızın unutmaması icabe- den bir kaç nokta da buruşuk bir elbisenin, kirli bir boynun, topu- gu aşınmış ayakkabıların, bakmısız el, ayak ve dişlerin her türlü şıklıgı cazıbeyı bir anda öldürebile- ceğidir. Tabii, da Lâzım!.. Jale CANDAN Verem memleketimizde günden güne artan bir âfet olduğuna göre Bakanlığın — gösterdiği titiz- liği takdir etmemek imkânsızdır. Fakat her mevzuda olduğu gibi bunda da, tazyikten evvel ikna ve telkin yolunu tercih etmek gere- kir. Şurasını unutmamak lâzımdır ki, B . aşısı bizde henüz pek yenidir. Bunun neticeleri ve hatta tatbiki hakkında pek az kimsenin yeter bilgisi vardır. Bu bakımdan ailelere de hak vermemeğe imkân yoktur. Evvelâ yetkili kimselerin basın radyo ve film yolu ile fikir- lerini duyurmaları, yaymaları lâ- zımdır. Ayrıca memleketimizde pek az iş gören okul . aile birlik- lerinin bu tarz meselelerde velileri aydınlatacak konuşmalar, konfe- ranslar hazırlamaları da her hal- de çok faydalı olacaktır. Tabii gü- ven faktörünü hesaba katmayı da unutmamalı.. Tatbiki güç ol- duğu rivayet edilen bu aşı bizde nasıl tatbik edilmelidir? Okulları dolaşan — sıhhiye — memurlarının hangi çocuğa aşı yapılması icab ettiğini tâyin edecek yetkileri var mıdır? İşte, zannedersem, okul koridorlarında telâş içinde bekle- şen velilerde hâkim olan endişe bu- güven hissinin, her saha- da bizde ne derece lüzumlu oldu- ğunu bir kere daha, burada gör- ük. Bence ne yapıp edip evvelâ bunu aşılamalı. Bunun için de is- tatistik ve rakkamlar için değil yalnız netice için çalışmaya bak- malı.. ize en çok fayda sağlıyacak bir aşı da budur. vardır. Büyüklere pek cazip gelmese de onlara cazip gelen bazı moda ha- reketlerini de hoş görmeye bakma- lıdır.. Meselâ son senelerde okullu genç kızlar okula çanta taşımayıp, kitaplarını elde götürmeyi tercih e- diyorlar. Ne denir? Hiç olmassa e- konomik bir modadır. Gene genç kızların şapka giymeyip, ufak men- dil eşarplarla iktifa etmeleri de her halde büyüklerin işine gelen bir ce- reyandır. Açık renk eteklerle koyu renk çorap modası, eğlenceli papuç- lar ve bazan kirli bir deri ceket için- bir genç kızın klâsik ol- de Brigite Bardot pozları da onların masını istemenin de bir derecesi bileceği iştir. ANKARA BAYRAM MEVLÜT | GAZETESİ İlünlaürır n Mmünlhmstttin *—!İ”.H REKLAÂM'A Miracnat ediniz uti Kat 3 1898 10214 ıaR| Bük elefonlar SiT üş | T (—lıî l he — 'ı'î”'["l']"h 'E' TÜPRE LERİ ı'î'r.ııe Ulu eğeri sahl ikinci baskı| F :* ırı lmıınk içinde .' ıı'r'aa—ı-ıırı. P. £ 27