28 Mart 1959 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

28 Mart 1959 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Haftalık Aktüalite Mecmuası Yıl: 5, Cilt: XV, Sayı: 247 Yazı İşleri: Rüzgârlı Sokak Ovehan Kat 3 Daire 7 Tel: 18992 P. K. 582 - Ankara İdare : Denizciler Caddem 25S/B Rüzgârlı Matbaa Tel: 15221 Fiyatı 125 Kuruş Müessisi Metin Toker AKİS Neşriyat Ltd. — Şirketi - adına imtiyaz sahibi ve — neşriyatı — fiilen idare eden mesul Yazı İşleri Müdürü Kurtul ALTUĞ * Umumi — Neşriyat ğl/lüdürü Hamdi AVCIOĞLU * Karikatür TURHAN * Fotoğraf : Hüseyin EZER Ege AJANSI Associated Press Türk Haberler Ajansı * Klişe : Doğan Klişe Müessese Müdürü : Mübin TOKER Abone — şartları: (12 nüsha): 12.50 lira (25 nüsha): 25.00 lira 1 senelik (52 nüsha): 52.00 lira * İlan şartları : Santimi : 8 lir. 3 renkli arka kapak: 750 lira * İlân — İşleri Şark Reklâm Tel: 18173 — 11898 — 19214 * Dizildiği ve Basıldığı yer : Rüzgârlı Matbaa — ANKARA el : 15221 Basıldığı tarih: 26.3.1959 Kapak resmimiz 99 luk tesbih Allah kabul etsin Kendi Aramızda Sevgili AKİS okuyucuları Gecen hafta Cuma günü, AKİS Ankara Toplu Basın Mahkemesinde bir defa daha mahküm oldu. "Şenlenen sokak" başlıklı yazımızda Başbakan Menderesi küçük duş"rdügümüz iddiası ile açılan dâvada, önce, yazı işleri müdürlerimizden Yusuf Ziya Ademhan 16 ay hapis ve 4 bin lira para cezasına çarptırılmış ve ayrıca AKİS'in 1 ay kapa- tılmasına karar verilmişti. Temyiz Üçüncü Ceza Dairesinin bu kararı bozması üzerine yeniden görülmeğe başlanan dâva Cuma günü netice- lenmiş ve bu defa Ademhanın 12 ay hapsine, 3 bin lira ağır para ce- zası ödemesine ve AKİS'in de 1 ay kapatılmasına karar verilmiştir. Karar tabii temyiz edilecek ve dosya yeniden UÜçüncü Ceza Dairesine gidecektir. Ama oradaki raflarda, içinde Zaferin 1 ay kapatılması hak- kındaki karar bulunan dosya ile yanyana gelemiyecektir. Zira Zühtü Hilmi Velibese ile Cenap Yakarın onar ay hapsi ve Zaferin de |1 ay kapatılması kararıyla neticelenen ve Asım Eren tarafından açılan dâva- nın dosyası Temyiz Üçüncü Ceza Dairesine gelmiş, incelenmiş ve ka- rar tasdik edilmiştir. Ancak Temyiz Başsavcısı itiraz ettiğinden, usüle göre dosya Temyiz Umumi Heyetine sevkedilmiştir ve hâlen oradadır. Dını kisveye büründürülen son hâdiseler hakkında İstanbul Savcılı- ğının tahkikata başlaması üzerine, gazete idarehanelerine neşir ya- sakları birbiri arkasına âdeta yağmur gibi yağmağa başladı. Beğen- sek de, beğenmesek de her şeyden önce kanunlara ve kanun hükümle- rine 1taat1 bir vazife bildiğimizden yasak kararlarına riayet etmemiz- den başka bir şey olamaz. Bu yüzden, hazırlanan yazılarımızı, avu- katlarımızın da iştiraki ile, bir defa da hukuki bakımdan inceden in- ceye gözden geçirdik. Yazıların çoğunu çıkarmak, bir kısmını da ye- niden kaleme almak zorunda ık. Bazı haberleri, bu sebeplerle oku- yucularımıza bildiremememizin üzüntüsünü, din ve politika mevzuunda en iyi şekilde hazırlanmış vazdarı dercederek teselliye çalıştık. rta Doğu ve Berlin meseleleriyle dünyanın sık sık eşiğine kadar ayak eriştirdiği Üçüncü Dünya Harbinin tehlike bulutları, henüz tamamen dağılmamış olmakla beraber hava bu haftanın ortasında es- kisi kadar karanlık değildi. Orta Doğuda hâdiselerin son döküldüğü şekıl ile Doğu tı münasebetlerindeki gelişmeler, DÜNYADA OLUP ENLER sayfalarımızda toplu bir şekilde aksettirilmektedir. Huzursuzluklar ve çok çalışma tarafından kamçılanan bir zamane hastalığı olan uykusuzluk, hiç şüphe yok, zaman zaman okuyucu— larımızın da yakasına sarılmakladır. TIB sayfamızda bu müz'iç der- din sebepleri ve önlenmesi yolundaki tedbirleri tıbbi olmıyan basıt bir dille anlatan yazının büyük alâka ile okunacağını tahmin eder Vatan Cephesi için telgraf örnekleri sütunumuza o kadar çok mek- up geliyor ve bunlar içinde o kadar güzel örnekler var ki, bir kısmını neşrederken yer imkânları — dolayısile — neşredemediklerimize karşı haksızlık ettiğimizi düşünerek üzülüyoruz. Gelecek savımızdan sonra, geçen sayılarımızda da bildirdiğimiz gibi, telgraf örneklerinin neşrıne son verilecektir. Onun yerine ayni derecede alâka çekici bir başka "yenilik" ortaya atacağımızı şimdiden haber veririz. AKISm yazı müsabakası da bu sene geçen yıldan çok daha fazla rağbete mazhar oldu. Yazı heyetimiz tarafından neşre değer 'gö- rülüp sırası geldikçe her sayımızda neşredilen — müsabaka yazılara, yakında Küçük Jürinin tetkikine verilecek ve Mayıs başında Büyük Jüri nihai neticeyi ilân edecektir. Müsabakaya gösterilen fazla rağ- bet yüzünden neşrine imkân bulunamıyan yazılar da Küçük Jürinin tetkikine sunulacak, böylece müsabakaya dahil olacaktır. Ancak 30 Nisan 1959 tarihinden sonra gönderilecek yazıların müsabaka dışı bı- rakılacağını bir defa daha hatırlatırız. Saygılarımızla AKİS