2 Mayıs 1959 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

2 Mayıs 1959 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

Anne olmak üzere Her zaman güze yünlülerden, dik yakalardan, kollardan kaçının. Gebelıkle bırlık- te sakarlığın da arttığı bir hakikat- tır. Bu demektir ki, gebelik ilerle- dikçe üst başın temiz tutulması da güçleşir. Bundan dolayı — giyiminizi mümkün oldugu kadar kolay temiz- lenebilir cinsten seçmelisiniz. leri dekolte giymekten çekinmeyiniz. ebelik sırasında boyun ve omuz- lar daima guzelleşır böylelikle silu- etinize daha iyi bir görünüş vermek fırsatını da bulabılırsınız Son bir tavsiye: Gebelik devresi için fazla zengin bir gardrop hazır- lamağa kalkışmayın bunları sonra- dan tâdil edip — kullanabileceğinizi aklınızdan çıkarın. Zira doğumdan sonra yapacağınız. İlk iş dokuz a görmekten ve giymekten bıktığınız bu elbiseleri derhal bir kenara at- mak olacaktır. Gençlik "Çatı"nın kuruluşu enç kız büyük bir itina ile taşı- dığı hasır koltuğun bir ayağının kırılmış olduğunu görünce — birden hareketsiz kaldı ve ümitsizlik içinde arkadaşlarına baktı, onlar da üzgün görünüyorlardı. İste oturabilecekle- ri tek vasıtadan da mahrum olmuş- Fakat şaşkın gruptan birisi fırladı ve dehşetle bakan arkadaşla- rının gözü önünde, o canım koltu- ğun geriye kalan üç bacağını da bir anda yok ediverdi ve onu şahane bir taht gibi ortaya, tam sahnenin kar- şısına yerleştirdi, Sonra da Üüzerine oturdu. 26 bulunan bir kadın olmak — mümkündür Üniversiteli Genç Oyuncular hep birden: " ükemmel" diye alkışladılar. Keyifleri yerine gelmişti. — İşte br uvadan sonra bir da koltuğa sahip olmuşlardı. Yuvaları Beyoğlunda, nelin arka taraflarında, bir çatı ka- tıydı. Bundan böyle, sevgılı "Çatı"- larında t bir hürriyet içinde iste- dikleri kadar alışıp provalarını ya- pabileceklerdi. Çatıları onları a muhafaza edecekti. ha doğrusu böyle ümit ediyorlardı. Duvarın çıplak tuğlalarını renkli bo- yamışlar, delikleri dekor — eskizleri, afiş. harita ve maskelerle, resimler- le süslemişlerdi. Yagmurdan islana- vak küflenmiş kalaslardan müteşek- kil tavana da yer, yer başları degı— yordu. En büyük başarıları "Çatı"- ya elektriği götürebilmek — olmuştu. Bir de gaz sobaları işlese bir dert- leri kalmayacaktı; ama bereket önü- mü" yazdı.. Boş zamanı değerlendiren gençler Onumuz yazdı ve Üniversiteli Genç Oyuncuların yapılacak birçok - iş- leri vardı. İkinci Erdek Şenliği ha- 1şlerın başında geliyordu. Erdek Senliğini anlatabilmek irin evvelâ Birinci Erdek Şenliğinden bahsetmek lazımdır. 9 Ağustos 1957 de kız ve erkek karışık 13 Üniver- siteli genç toplanmış ve bir dernek kurmuşlardı. İstedikleri şey boş za- manlarını faydalı bir şekilde değer- lendirmekti. Bu gençlerde sahne aş- kı en ön plânda geliyordu ama aynı zamanda memleket için de bırşeyler yapmak istiyorlardı. Bu evgiyi birleştiren bir yol tuttular. Tıyatro— ya gitme imkânları az olan, tiyatro- dan uzak kalmış topluluklara tiyat- royu götürmek, tiyat sahasında araştırmalar yapmak, tur eler ve senlikler tertip etmek gayesi ila ça- lınmaya başladılar. Bir şenliğin doğuşu Yurdumuzda birkaç büyük şehir- den başka yerlerde canlı bir kül- tür hayatına rastlanmaması Genç O- yuncuları bilhassa üzüyordu. Bu mü- zık için da. tiyatro için de. edebiyat çip de böyleydi.. Hattâ büyük şe- hırlerımız bıle, bu bakımdan, 1lkba— gelmez derin bir yaz uy- : ki geniş kütleler, büyük halk toplulukları ka- 5 Genç oyuncular geçen seneki erdek şenliklerinde oş, — durmaktansa... AKİS, - MAYIS — 1959