2 Mayıs 1959 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

2 Mayıs 1959 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Haftalık Aktüalite Mecmuası : 6, Cilt: XV, Sayı: 352 Yazı İşleri : Rüzgarlı Sokak Ovehan Kat. 3 Daire 7 Tel: 18092 P K 582 - Ankara Denızcıler Caddesı 23/B Rüzgarlı — Matbaa Tel: 13221 Fiyatı 125 Kuruş * Müessisi Metin Toker AKİS Neşriyat —Ltd. Şirketi adına ib İmtiyaz — sahi ve — neşriyatı — fiilen idare eden mesul Yazı İşleri Müdürü Kurtul ALTUĞ * Umumi — Neşriyat — Müdürü Hamdi AVCIOĞLU * Karikatür TURHAN * Fotoğraf : Hüseyin EZER Ege AJANSI Associated Press Türk Haberler Ajansı * Klişe : Doğan Klişe * Müessese Müdürü Mübin TOKER * öone şartları : 3 aylık (12 nüsha): 12.50 lira 6 aylık (25 nüsha): 25.00 lira 1 senelik (52 rı*üsha): 52.00 lira İlân şartları : imi : ira 3 renkli arka kapak: 750 lira (İlânların mesuliyeti tamamile ilân sahiplerine aittir.) İlân — İşleri Tel : 15221 Dizildiği — ve Basıldıgı yer : Rüzgârlı Matbaa — ANKARA 1 : 15221 Basıldığı tarih: 30.4.1950 Kapak resmimiz Ludwig Erhard Enflâsyon düşmanı Kendi Aramızda Sevgili AKİS okuyucuları H P. Genel Başkanı İsmet lnonunun Ege .seyahatiyle iç politika- n yeni bir safhaya gireceğinden şüphe edilemez. Bilhassa 1957 baharından bu yana, Muhalefet Liderinin yurt gezileri daima büyük bir ehemmiyet arzetmiş ve iç politikanın en dikkate değer meselelerini or- taya çıkarmıştır. AKİS'in bu sayısının son hazırlıkları tamamlanıp baskıya geçıldıgı şu sıralarda, Muhalefet Lideri trenle Uşaka doğru yol almaktadır nünün bu seyahatr AKİS tarafından İâyık olduğu ehemmiyetle takıp edilmektedir. Bir muhabirimiz çok daha önceden Uşaka giderek çalış- mağa başlamıştır. Diğer bir muhabirimiz de İnönünün refakatinde, yol- dadır. Günün en ehemmiyetli siyasi hâdisesini teşkil eden bu gezi hak- kında en etraflı haberleri, her zaman olduğu gibi, gene AKİS verecektir. U lusun fıkra yazarı Şinasi Nahit Berker, 1 Mayıs Bahar Bayramı günü mahkümiyetini tamamlıyarak Ankara Hiltondan tahliye edilecektir. Son günlerde romatizma ağrılarıyla, Ankara Hiltonun taş duvarlarının rutubetinin arasını bir türlü bulamıyan ve bu yüzden maddi manasıyla da acı günler geçiren sevimli Şinasi Nahit için bu tahliye, tam bir kur- tuluştur, şinasi Nahit Berkerin tahliyesiyle, hapishanedeki gazeteci sa- yısı 1 eksilecektir, Ama kadrodaki bu noksanlığın kısa zamanda, hem de fazlasıyla doldurulmaması için hiç bir sebep yoktur * B izim Rüzgârlı sokakta da nihayet,bir Vatan Cephesi ocağı açıldı. Bu orağın hususiyeti, açılış töreninde kurban kesmek, tekbir getir- mek yerine bir kokteyl parti verilmesi oldu. Gerek törenin, gerek kok- teyl partinin cidden eğlendirici hikâyesini bu sayımızda Vatan Cephesi başlıklı yazımızda bulacaksınız. M emleketimiz yabancı devlet adamlarının ziyaretleri bakımından ol- dukça, bereketli günler yaşıyor. Okuyucularımız Soekarno'nun sonradan karalanan altı ok hakkındaki duşuncelerını—zevkle oku- yacaklardır. Endonezya Devlet Başkanı Soekarno'nun cidden pek muhterem ziyaretini Yunan Başbakanı Karamanlis ile Dışişleri Bakanı Averofun memleketimize gelmeleri takip edecektir. Bu sayımızın kapağında resmi olan Almanyanın — müstakbel başbakanı Prof. Erhard'ın da memleketimize gelecek yabancı devlet adamları ara- sında adı geçmiş, fakat bu sırada memleketimizdeki kesif devlet adamı trafiği. Almanyanın Ankaradaki Elçılıgınde Prof. Erhard'ın Türkiye- de icap ettiği kadar alâka göremiyeceği endişesini uyandırdığı için Al— man mucizesini yaratan adama seyahat projesinde değişiklik tavsiye edilmiştir. Bu tavsiyeye uyan Prof. Erhard Türkiyeyi zıyaretını geri bırakmıştır. Federal Almanyada bugün kendisinden en çok bahsedilen adam olan Prof. Erhard'ı IKTIS Dİ VE MALİ SAHADA başlıklı kıs- mımızı okuduktan sonra yakından tanımış olacaksınız. * B u sayımızda KADIN sayfamızda anneliğe hazırlanan hanımlarımızı son derece alâkadar eden bir yazı bulacaksınız. Yakında anne ola- cak üç Parisli manken, tecrübelerine dayanarak, bir kadının isterse ge- belik sırasında da şık, zarif, güzel ve cazibeli kalmayı nasıl becerebile- ceğini Annelik başlıklı yazıda anlatmaktadırlar ağımızın en geniş kütlelere hıtap eden temaşa sanatı Sinemanın, en mühim hâdiselerinden biri olan Cannes Festivali önümüzdeki günlerde başlıyacaktır. SİNEMA sayfamızda bu yıl Cannes Festivali- ne katılan filmlerle, bizim bu sanat yarışmasına katılmakta kaçırdığı- mız bir fırsatın hıkayesını bulacaksımz A KİS'in yazı müsabakasının neticesini tesbit edecek Büyük Jüri, ilk toplantısını bu haftanın başında idarehanemizde yaparak usul me- selelerini ve en uygun çalışma tarzının hangisi olduğunu gözden geçirdi. Büyük Jüri, bu hazırlık toplantısında Osman Okyarın başkanlığında bir komitenin müsabakaya katılan yazıları elemesini, fikir ve ifade bakı- mından değerli bulduğu yazıları teksir ettirerek jüri üyelerine dağıt- masını ve nihai toplantının jüri üyeleri bu yazıları tetkik ettikten sonra toplayıp netıceyı reyleriyini tesbit etmesini kararlaştırdı. Komite ve Bü- yük Jüri bütün bu çalışmayı. Mayısın ilk haftasını müteakip tamamlı- yacaklar ve Mayıs ortasında da müsabakanın neticeleri AKİS tarafın- dan ilân olunacaktır. . Saygılarımızla AKİS