June 23, 1959 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

June 23, 1959 tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

AKİS'in Yazı Netice Olmıyacak hacıyı... (Kapaktaki — galip) G eçen ayın ortasında 16 Mayıs Cumartesi günü. Emniyet Birin- ci Şube memurları AKİS idarehane- sine gelip bir aylık kapatma kararı- nı tebliğ ettikleri sırada, Denizciler Caddesindeki Rüzgârlı matbaada iki baskı makinesinde — birden AKİS'in i kapağının yetiştirilmesine çalışılıyordu. Umumi Neşriyat Mü- dürü Haindi Avcıoğlu, kapatma ka- rarını tebellüğ edip emniyet me- murlarını selametledıkten sonra te- lefonun başına geçti ve Rüzgâr- lı matbaanın telefonunu çevirdi. Kar— şısına çıkan Sermürettip Hüseyin Çe- likkola, artık kapağı yetiştirmek i- çin aceleye lüzum kalmadığını ve is- terlerse baskı — makinelerine eldeki diğer acele — işleri — alabileceklerini Sermürettip şaşkınhkla diye sordu ve AKİS'in bir ay daha kapatıldığını böylece öğ- rendi. Rüzgârlı matbaamn baskı maki- nelerinde o gün AKİS'in yazı müsa- bakasını kazanan Erdoğan Alkinin resmi basılıyordu. Baskıya devam için, aradan tam 5 hafta geçmesi icap etti. İlk adım M üsabakanın birinciliğini kazanan ve bu sayımızda da yer alan ma- kalesi Erdoğan Alkinin neşredilen ilk yazısıdır. Daha 1 yaz- mayı, ne de yazdıklarını bir gazete veya mecmuada neşretmeyi düşün- memiştir. Devamlı okuyucusu olduğu AKİS'in ikinci yazı — müsabakasının mevzuunu esasen uzun müddetten beri kendisini meşgul eden bir mese- le ile ilgili bulunca Erdoğan Alkin, bu müsabakaya katılmaya — karar ver- miştir. Kararı uzun çalışmalar ta- kip etmiştir. — Müşkülpesent mizacı onu titizlikle çalışmaya sevketmiş ve yazısını hazırlaması Erdoğan Alkine bir hayli zamana mal olmuştur. Bu tabiple ancak müddetin bitmesine üç dört gün kala yazısını postaya verebilmiştir. Erdoğan Alkinin ma- kalesinin evvelce neşrolunan müsaba- ka yazılarının arasında yer almama- sının sebebi budur. Yazı -müsabaka- ya gönderilen diğerleri gibi- önce kü- çük jurı tarafından incelenmiş ve dikkate değer bulunmuştur. Daha sonra Büyük jüri tarafından teşkil edilen Osman Okyar, Coşkun Kırca ve Doğan Avcıoğlundan kurulu "Ele- me Komitesi" de Erdoğan Alkinin makalesini finale kalan yazılar ara- sına geçmiştir. Eleme Komitesinin ayırdığı 15 finalist yazı teksir edilerek Büyük Jüri üyelerine gönderilmiş ve 12 Ma- 18 Müsabakası Erdoğan Alkin yazı masası başında Bir çalışkan talebe yıs Salı günü yapılan nihai toplan- tıda Jüri üyeleri bu yazıları enine boyuna incelemiş olarak — katılmış- lardır. Büyük Jüri nihai toplantısın- da finale kalan 15 makale üstünde ayrı ayrı durmuş ve teker teker hep- sinin üstünde nakaşa — açmıştır. Derece alan yazılar da dahil olmak üzere, bütün yazılarda Büyük Jüri bazı hatalar ve noksanlıklar bulmuş, uzun tenkid ve münakaşalara lüzum görmüştür. Bundan sonra birincinin seçilmesine geçilmiş ve Erdoğan Al- kinin yazısı Büyük Jüri ekseriyeti- nin reylerini almıştır. İkincilik 1ç1n Mehmet Necati Cepkenin, Üçüncü lük için de Yılmaz Behçet Bunyanlı- oğlunun yazıları seçilmiştir. Netice bu şekilde tesbit edildikten sonra, üye Turan Güneş "Kim bu Erdoğan Alkin, hiç tanıyan var mı?" diye sormuştur. Erdoğan Alkini tanıyan çıkmamıştır. Yazı işlerine sorulmuş ve oradan da adresinden başka bir şey bilmiyoruz, yazısını gönderdiği zarfın arkasında Hacıeminefendi so- kağı Arel Apt. No. 15 Nişantaşı . İs- tanbul yapılı, işte o kadar" cevabı gelmiştir. Beklenmiyen mektup B uyuk Jürinin kararını açıkladığı n bir gün sonra, Şişli pos- tahanesının orta boylu, esmer mü- vezzili Arel apartımanının ikinci ka- tının zilini uzun uzun çaldı ve cevap alamayınca Akis antetli bir zarfı kapının altından atı. Erdoğan Alkin zarfı, akşam eve geldiğinde, buldu. Esasen müsabakanın neticesini me- rakla bekhyordu AKİS'ten gelen zarfı görür görmez kazandığını an- ladı, hem de bırıncıhgı kazandıgını anladı' Zirat zarf "özel ulak"la gön- derilmişti. Erdoğan Alkin sonradan saçmalığını farketmişti ama o anda "Birinciliği kazandım.. İkinci ve Ü- çüncü olsaydı adi mektup gönderir- lerdi" dıye düşünmüştü. Kapak için resmini çekmeğe gelen AKİS fotoğ- rafçısıyla ve kendisiyle mülâkat ya- an AKİS muhabırıne bu 11k ıntıbaı gulerek anlatan Erdo, he- nüz 23 yaşında, 1.70 boyunda esmer sağlam yapılı ve mert görünüşlü bır gençtir. Hali vakti yerinde bir ailenin çocuğudur. Babası, mensucat üzerin- de çalışan bir sanayicidir. İyi bir ta- lebelik hayatı geçiren Erdoğan Alkin tahsile Nişantaşı Ellikinci İlkkokul- da başlamış, orta ve lise tahsilini de Şişli Terakki Lisesinde tamamlamış- tır. Bu yıl İstanbul Üniversitesi İk- tisat Fakültesının Siyasi İlimler ve Maliye kısmını bitirecek olan Erdo- ğan Alkın, imkân bulursa İngiltere- ye gitmek arzusundadır. Tahsilini TİNELKOLOĞ « (€ D CİRÂL KBuüdiy. Hastülikla Duu MUTLCLAkiki nehanı Samünpukrarı ir Hlun K Nü $ | Tel l üeei ü KI AKİS, 23 HAZİRAN 1959