3 Şubat 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

3 Şubat 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

CEMİYET Bu haftanın başında İstanbulda ce- reyan eden, bir zabıta vakası Sos- yete hanımlarını pek üzdü. Şişlide oturan Agâh Dinç adında bir lokan- tacı vaktiyle barlarda ve pavyon- larda konsomatrislik yapan — karısı Zehra Dinçi sadistlere mahsus usul- lerle öldürdü, sonra da intihar etti. Sosyete hanımlarımızı üzen, bazı ga- zetelerin havadisi verirken — kullan- dıkları başlıklar oldu. Meselâ pa- zartesi günkü Tercüman dört sütun- luk kocaman başlığında şöyle diyor- du: " Dün gece Şişlide sosyeteye mensup bir kadın öldürüldü!" Babıalinin güzel — gözlü "Dedikodu yazarı" Müşerref Hekimoğlu - Ba şarır Ankaraya yerleşiyor. Eşi Kuv- vet Başarır Akşam gazetesinin An- kara temsilciliğine getirildi. Şimdi Müşerref Hekimoğlu Ankarada hem merkezi, hem pek pahalı olmayan, hem de kalabalık dostlarını alacak genişlikte bir ev aramakla — meşgul. Güzel gözlü "Dedikodu yazarı"nın gelişi hiç şüphesiz Ankaranın sosyete ayatını canlandıracak. - Müşerref (Savcılık eliyle aldığımız tekziptir) YHEM İZZET BENİCE HAK- KINDA YAZDIĞINIZ FIKRA Hakikata uygun değildir. Derginizin 13 ocak 1960 tarihli ve 285 numaralı nüshasının 29 uncu sayfasında — 'cemiyetler' sütununda hakkımda neşrettiğiniz fıkrayı güle- rek okudum. Mecmuanızın şahsım hakkında zaman zaman yaptığı mak- satlı neşriyatı bildiğim için bu fıkra karşısında da gülmekten başka ne yapabilirdim Yazdıklarınız hakikata uygun de- İnönü ile konuşmam eski iki dost arasındaki afaki bir muha- vereden ibaret olup ne bu muharririn ne de kimsenin gocunacağı bir mev- zu ortada yoktur. Eğer, ben siyasi hayatımda kırmayı, bükülmeyi bece- rebilseydim, bugünkü gibi göz nuru ile hayatını kazanmaya devam eden minnetsiz ve bağımsız bir vatandaş olarak kalmazdım. Sırf şahsımı küçük düşürmek ga- yesi ile yazılan bu fıkrayı okuduktan sonra mesleki, yazıyı umumi efkar muvacehesinde gazetecilik vekar ve haysiyetini bu derkeye düşüren ka- lem sahiplerine cidden acıdım. ece Postası Gazetesi sahip ve başyazarı AKİS, 3 ŞUBAT 1960 Hekimoğlu tirajı gittikçe yükselen Akşamdaki fıkra sütununu Ankara- dan doldurmaya devam edeceği gibi cemiyet hayatına ait yazılarını da yazacak ve tabii başkentin sosyal ça- lışmalarına geniş tecrübelerini kata- cak. Bütün mesele bunlar için gerekli zamanı nasıl bulabileceği! u haftanın başında, M.T.TI.B. ye ardım kampanyasını idare eden gençler bir 50 liralık havale aldılar. Havale çok uzaktan, Kemaliye- den geliyordu. Gönderenin adı Yusuf Ziya Ademhandı. AKİS'in Başbakan Menderesi ve bir ideal arkadaşını kü- Yusuf Z. Ademhan Az veren candan... suçundan Kemaliye cezaevinde yatmakta — bulunan eski yazıişleri müdürünün rTrakik kalbi gençlere reva görülen haksızlığı bir- türlü hazmedememiş ve karınca ka- rarınca bir yardım yapmak istemiş- çük düşürmek Babıalinin üç genç adamı, son gün- lerde harıl harıl yeni bir siyasi mizah gazetesi çıkarmaya hazırlanı- yorlar. En ünlü mizah yazarlarını bir araya toplayacak olan gazetenin adı Çuval olacak. 9 Şubatta ilk sa- yıyı çıkaracak olan Çuvalcılar, poli- tikacıları çuvallatacaklarını söylü- yorlar. Aziz Nesin, Adnan Veli, İlhan Bir Mektup Efendim, Size, bu mektuba ilişik ola- rak bir açıklama göndermek mecburıyetınde kaldıgım için e kadar üğümü anlata- mam. Bu açıklamayı yollarken, ötedenberi tenkidlerimize hedef tuttuğumuz tekzip müessesesi- nin himayesine sığınmak gibi bir düşünce, elbette aklımın kenarından geçmez. Benim siz- den, ancak dostça, arkadaşça ricalarım olabilir. İşte ben de u düşünceden cesaret alarak, ilişik açıklamayı size yolluyo- rum. Gerek — şahsınıza, - gerekse AKİS'e ve savunduğu davalara karşı içimde taşıdığım saygı hissinden vazgeçebileceğimi ak- lınıza bile getirmeyin. Gönder- sayıda çıkarsa, size karşı gerçek bir minnet hissi de duyacağım. ayın — derginizin 20 — Ocak 1960 tarihli sayısının "Ce- miyet" sütunlarında şahsımı ve Fatma Tatari hanımı ilgilendi- ren bir yazı çıkmıştı. Bu yazı- da: "Akis okuyucuları hatırlıya— caklardır: bir hafta evvel Ad- nan Velinin, Şahap Balcıogluna verilen veda yemeğinde Türki- ye güzeli Sunay Uslu ile film yıldızı. Nuray Uslu arasında oturduğu basın sayfamızda yer almıştı" deniliyor ve Fatma Ta- tari hanımın da bir Akis oku- yucusu olduğu belirtiliyordu. Şahap Balcıoglu için veri- len veda yemeğine ben davet edilmediğim gibi, adı geçen ha- nımların arasında oturmuş da değildim. Üstelik, bir hafta ön- ce Şahap Balcıogluna verilen veda yemeğine dair, derginizin basın sayfasında da böyle bir şey yazılmış değildi. Kolleksi- yona bakınca yazılmadığı görü- lür. rumu bu şekilde açıklar ve derin saygılarımı da takdim ederim. Adnan Veli Engin, Ratip Tabir Burak gibi mizah yazarlarının yanısıra Sadun Tanju, Orhan Bırgıt gibi siyasi yazarlar da, valda mizah yazarlığını deneye- cekler Öteki Çuvalcılar arasında Ba- biâlinin genç muhabirleri Sevim Se- çilmiş, Hilmi Yavuz, Egemen Bos- tancı ve M. Güner Samlı da var. 29