3 Şubat 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

3 Şubat 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

SPOR F. B. İdare Heyeti Top Klüpler Kulis Gende bıraktığımız hafta içinde üç yu —Fenerbahçeli nerede olur- larsa olsunlar, radyonun haberler bül- tenini sonuna kadar dinliyor ve her defasında başlarını iki tarafa yarak "Allah, Allah bu defa da oku- madı" diye hayıflanıyorlardı. Üç ko- yu Fenerbahçeli hafta sonunda rad- yodan işitmek istedikleri haberin o- kunmıyacağına kanaat getirdiler ve bağımsız devlet radyosunun Basın- Yayın ve A. A. tarafından derlenen haberler bültenini dinlemekten kur- tuldular. Bu üç koyu Fenerbahçeli Muhale- fet grubuna dahil Sedat Taylan, Fik- ret Kırcan ve Erdal Kocaçimendi. Bekledikleri mühim haber de, Başba- kan Menderese "Kızıltopraklı D. P. li Fenerbahçeliler" adına çektikleri teşekkür telgrafıydı. D. P. li Fener- bahçelileri hayrete düşüren, Bağım- sız devlet radyosunun Başbakanla alâkalı bir teşekkür telgrafını oku- mamasıydı. Buna bir mâna veremi- yorlardı. Neredeyse telgrafın Beyfen dinin eline geçmediğine kanaat geti- receklerdi. Ne var ki, üç D. P. linin bilme- dikleri bir "şey" vardı. Gerçi Beyfen- di bir hafta evvel Fenerbahçe heyeti- ni kabul ettiğinde bu "şey" i ihsas et- mişti ama Kırcan - Taylan - Kocaçi- men triosu iki hâdiseyi birbirine bağ- lıyamamışlardı. Ha i hâdise gayet basitti. Gençliğinde futbola olan merakı es- 34 Attı. ki dostlarınca çok iyi bilinen Mende- res, Fenerbahçe içindeki karışıklığa hususi bir alâka gösteriyordu. Amâ bu alâka bazı kimselerin sandıkları gibi "sportif bir alâka" değildi. Fe- nerbahçe denilince politikacıların ha- tırına Kadıköy, Kadıköy denilince de 1957 seçımlerınde orada D.P. nin uğra dığı mağlübiyet geliyordu. Üstelik se- çimlerin arifesinde birçok F.B. idareci si C H. P. saflarına katılmışlar ve partilerini kazandırmak için gayret sarfetmişlerdi. D. P. nin "Kadıköy işi"ni bu bakımdan mutlaka hallet- mesi lâzımdı. Agâh Erozan klüp baş- kanlığında başarı kazanamamış ve hizipleşmelere yol açmıştı. Menderes -son derece sinirlendirici bir kelime olmasına rağmen- hizipler içinde Mu- halefet grubunu tutuyor, onların ka- zanmasını istiyordu. Nitekim kendi- lerine bir Başkan bile bulmuştu: Me- deni Berk... İşte üç F. B. li Demokrat bunu anlıyabilselerdi, telgraflarının neden okunmadığını kolayca kestirebilecek- ler ve bağımsız devlet radyosunda bir hafta müddetle V.C. iltihakları- nı dinlemek külfetinden kurtulacak- lardı. Menderes, isteğini F.B. lılere ev- velâ "Kulübün başkanının D. P. ileri gelenlerinden birisi olmasını ar- zularım" şeklinde iletmişti. Arzuyu ileten eski kalecilerden Erdal Koca- çimenin akrabası, Ordu milletvekili Atıf Topaloğluydu. Hattâ Topaloğlu Beyfendiyle bir de randevu temin et- miş ve F. B. li muhalifler Başbakan- la 45 dakikaya yakın konuşmuşlar- dı Menderes bu konuşmada Fener- bahçelilerin lokal ve stad dertlerinin halledileceğini belirtmiş, bunu en iyi şekilde imar işlerine büyük vukufu olun Medeni Berkin yapacağını söy- lemişti. F. B. li muhaliflere, Berk- le temas etmelerini ifade etmiş, hat- tâ Başkan yardımcısını camialarına almalarının çok daha iyi olacağını açıkça anlatmıştı. V. C. hikâyesi.. İşler buraya kadar iyi gitmişti: Ne var ki bir başka sporsever politika- cı pusuda — bekliyordu. — Başbakanın Fenerbahçeli mualifleri kabul ettiği- ni duyar duymaz paçaları sıvadı Çekilen resimlerden birini D. P. borazanı Zafer — gazetesine yolladı Resım altı olarak da şöyle yazdırdı: ye iltihaklar” , Bununla ye- tınmedı Adnan Akın vasıtasıyla son gunlerin ateşli Demokrat gazete- si Hürriyete de aynı haberi koydur- du. F. B. de şimşekleri en fazla üze- rine çeken Kavrakoğlu böylece Mu- halefet Grubu içinde karışıklığa yol açacak ilk adımı attı. Kavrakoğlu biliyordu ki Başba- kanı ziyaret edenlerden bir çoğu C. H.P. lidir. Gene biliyordu ki bu C H. P. liler haberleri tekzip edeceklerdir. Üstelik Beyfendiyi iyi tanıyordu. Bu tekziplere o da fena halde sinirlene- cek, F. B. muhaliflerine fena halde kızacak ve iş böyle olunca Fenerbah- çeli muhalifler Başbakanın desteğin- den mahrum kalacaklardır. Nitekim karışıklık hemen başla- dı. Muhalefet Grubu içindeki müfrit D. P. liler bir bağlılık ve teşekkür tel- grafi çekilmesini istediler. Diğerleri buna itiraz etti. V. C. ye iltihak etti- rilen C. H. P. liler başlarına gelen hadiseyi tekzip dahi etmediklerini, bunu sadece lübün menfaati için yaptıklarını buna karşılık böyle bir hareketten vazgeçilmesi lüzumunu be- lirttiler. 385 kişilik Muhalefet grubu, bu haklı isteği kabulde gecikmedi ve bağlılık telgrafından vazgeçildi. Ne var ki, üç koyu F. B.li Grupla— rının kararını hiçe saydılar ve "Kı- zıltopraklı D. P. li Fenerbahçeliler" diye teşekkür telgrafını çekerek, bü- tün haftayı radyolarının başında ge- çirdiler. Gerçi Kayrakoğlunun istediği ol- muş, F. B. muhalefetinde parçalan- malar başgöstermişti. Ama okunma- yan telgraf Kavrakoğlunun plânının tam manasıyla yürümiyeceğini belli etti. Beyfendi, yardımcısının F. camiasının başına gelmesini hala kuvvetle arzuluyordu. Şu günlerde Fenerbahçede seçim kampanyası — başlamıştır. Muhalefet Grubunun başkan adayı Başbakan Yardımcısı Madeni Berktir. Başkan Erozan ise mücadeleye devam ede- cektir. AKİS, 3 ŞUBAT 1960