2 Mart 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

2 Mart 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

bir dille yalanladı ve suali soranlara "Bunu ilk defa sizden duyuyorum" diye o kendisine has "flegmatik" ta- vırla ademi malümat beyan etti. Fa- kat bu, D.P. deki seçim hazırlıkları- na bir sekte vurmadı. Hemen hemen aynı sıralarda, ha- yatından 1957'e nisbetle inanılmaz derecede az memnun olanlardan biri de Emin Kalafattı. Emin Kalafat kendisine o tarihte — yayınlattırılan meşhur "Kalafat — Beyannamesi"nde ileri sürdüğü fikirlerin D.P. ye hayır getirmediğini — anlamıştı. Her halde 1960 yılında bir beyanname yayınla- nacak olursa bunun Kalafat imzasını taşımayacağından kat'i şekilde emin- di. Gerçi seçim bölgesi Çanakkalede D.P. nin vaziyetinin sağlam bulundu- den geliyordu. 8 Martta — büyük bir toplantı tertip edilmişti. İl başkan- ları toplantıda hazır bulunacaklardı. Toplantıya bizzat Genel Başkan İs- met İnönü başkanlık edecek, Genel Sekreter, yardımcıları, Merkez İdare Kurulu üyeleri, hatta, Grup Başkan vekilleri ile Grup İdare Kurulu üye- leri çalışmalara katılacaklardı. Bu, bir nevi küçük Kurultay olacak, Tür- kiyenin her yerindeki C.H.P. teşkila- tının sesi Genel Merkeze il başkanla- rının ağzından duyurulacaktı. Buna karşılık Genel Merkezin talimatları da aynı yoldan teşkilâta aksettirile- cekti. Genel Başkan, Parti Meclisini de il başkanları toplantısından üç gün sonrası için, 11 Martta çalışmaya da- Eski D.P. ğunu sanıyordu. Jip satışlarının Ça- nakkale yoluyla yapılmasının sağ- lanması seçim bölgesinin — kudretli bazı şahıslarına servetin yolunu aça- cak, bu refah da seçmenlerin gene D.P. ye rey vermelerini sağlayacaktı ama meşhur "Kalafat Beyannamesi" nin imzacısı madalyonun tersini gö- renlerden biriydi ve bu seçimler hak- kında ciddi endişeye sahip görünü- yordu. C.H.P. Çalışan kazanıyor! çenlerde bir gün, C.H.P. nin 67 il başkanı birer davetiye aldılar. Davetiye Ankaradan, Genel Merkez- AKİS, 2 MART 1960 Genel Merkezi Yerinde yeller esiyor vet etti. Böylece Partinin Kurultay- dan sonraki en yüksek ve selâhiyetli kademesi memleket çapında C.H.P. nin durumundan haberdar olacak, münakaşalarını o ışık altında yapa- caktı. Her iki toplantıda konuşula- cak ana mevzuun ne olacağı husu- sunda hiç kimse tereddüde kapılma- dı: Seçimler meselesi görüşülecekti! Hakikaten bu haftanın başında, u- zun ve cansız -kavgasız değil- mü- zakerelerden sonra B.M.M. tatile girdiğinde asıl canlı faaliyet C.H.P. nin Kızılaydaki çalımlı Genel Mer- kezinde başladı. Genel Merkez bir turizm bürosunu andırıyordu. Mil- letvekilleri, Parti ileri gelenleri sade- ce seyahatten bahsediyor, yol hazır- lıklarının durumu mevzuunda izahat YURTTA OLUP BİTENLER veriyorlardı. Ortada, bir takım lis- teler dolaşıyordu. Listelerde kimlerin nereye gideceği yazılıydı. C.H.P. Ge- nel Merkezi B.M.M. nin tatili sıra- sında Grup azalarını seferber etme- yi kararlaştırmış ve geniş bir prog- ram hazırlamıştı Partinin, il temsilcileri vardı. Bun- lar, muhtemelen bir milletvekili ar- kadaşlarıyla birlikte Genel Merkezi temsil ettikleri illere derhal gidecek- hazırlıyacaklardı. retle, istisnasız bütün iller taranmış olacaktı. Bunun yanında, Genel Mer- kez dört büyük ekip hazırladı. Ekip- lerden biri İstanbula uğrayacak, ora- dan Trakyaya geçecekti. Geçen haf- ta bazı gazetelerde bu ekibin yüz milletvekili gibi astronomik rakama baliğ milletvekilinden müteşekkil o- lacağı yolunda haberler çıktı. Haber, İstanbul teşkilâtı tarafından uçu- rulmuştu. Gerçi "İstanbulda tetkik- ler yapmak" bütün milletvekillerinin gönlünde yatan aslandı — -Avrupada tetkik yapamadıklarına göre..- ama Genel Merkezin bu kadar çok sayıda milletvekilini İstanbula göndermesi- ne imkân yoktu. Aslında, kalabalık bir kafile işe İstanbuldan cak, sonra D.P. nin hâlâ kuvvetli gö- ründüğü ender bölgelerden biri olan Trakyayı ciddi şekilde tarayacaktı. Başka bir ekip Egeye gidecekti. E- ge için hazırlanan kafile de oldukça yüklüydü. İzmir ve dolaylarında C.H.P. nin şansı 1957 seçimlerine na- zaran artmıştı. Ancak, çok çalışmak gerekiyordu. Zira o bölgede de D.P. kuvvetini kısmen muhafaza ediyor- du. Ekip İzmirde parti içi huzursuz- luk üzerinde de duracak, Ankarada Martın ilk haftasında yapılacak iki ehemmiyetli toplantıdan evvel vazi- yeti kendi gözleriyle görecekti. Üçüncü bir kafile Karadenize çı- C.H.P. Karadenizden çok Belki sahilin iki ucunda, Zonguldakta ve Rizede hava C.H.P. için tamamiyle olgun hale gelmemişti, fakat aradaki bütün illerde en ta- rafsız müşahitler kazanma Muhalefete veriyorlardı. sun, Giresun, Ordu ve Trabzonda D. P. inanılmaz derecede kuvvet kay- betmişti. Bu yüzden, haftanın başın- da Karadenize gidecek kafile üzerin- de ehemmiyetle duruldu ve ekibe Ka- radeniz halkının sevgisine, sempati- sine sahip tanınmış kimselerin katıl- ması sağlandı. Son ekip, Güney illerini taraya- caktı. Başbakan Menderesin Güney turnesi "sel gider, kum kalır" sözü- nü doğrulamıştı. Bir bardak suda fır tınalar koparılmış, ama gürültü di- ner dinmez, devşirilmiş kıtalar yerleri ne döner dönmez her şey eski haline 13