2 Mart 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

2 Mart 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

CEMİYET Prenses Margaret ve nişanlısı Antony Armstrong Peri masalının sonu.. Bır hafta ıçınde vukua gelen ikisi Buckhingham sarayının üzerine çek- miştir. İngiltere kraliçesi Elizabeth bir prens dünyaya getirmiş -üçün- cü çocuğu-, Lady Mountbatten öl- müş ve nihayet en mühimi Sehhar Prenses Margaret nişanlanmıştır. Prenses Margaret'in nişanlandı- ğının ilânı ile Yirminci asrın en bü- yük aşk macerasının son sayfası da kapanmıştır. Diğer kahraman Hava Albayı Peter Townsend, eşi Marie Lu- ce Jamagne ile birliktte Prenses Mar- garet'i ilk tebrik edenlerden biri ol- muştur. Solan çehresi tekrar gülmeğe baş- lıyan 29 yaşındaki mahzun Prenses Margaret'in nişanlısı Anthony Arms- trong Jones kendisinden 5 ay büyük tür. Boyu Prenses Margaret'in boyu- nü biraz geçmektedir. İnce yapılı, sa- rışın ve yakışıklıdır. Kraliyet ailesi- ne mensup olmamakla beraber bü- tün asillerin tahsil ettikleri Eton Kollejinde ve Cambridge Üniversite- sinde okumuştur. İlkbaharda yapıl- ması beklenen evlenme töreninden önce, Kraliçe Elizabeth'in eniştesine bir asalet ünvanı tevcih etmesi, onu Lord veya Baron —yapması beklen- mektedir. İlk zamanlar Londrada küçük bir fotoğraf stüdyosu açarak işe başla- yan Armstrong-Jones'in, altı yıl ön- ce küçük Prens Charles'in resmini- çekmek için Buckhingham sarayına 28 davet edildikten sonra şansı açılmış- tı. O zaman 23 yaşında olan talihli müstakbel damat, zamanla sık sık Buckhingham — Sarayının iltifatına mazhar olmuş ve kısa zamanda Lond- ra sosyetesinin en fazla rağbet edi- len fotoğrafçısı haline — gelmiştir. Genç fotoğrafçı ile Prenses Marga- ret altı sene evvel karşılaşmışlarsa da, arkadaşlıkları ancak iki yıl sonra başlamıştır. Prenses Margaret'in devlet büt- çesinden sağladığı yıllık gelir, 9 bin sterlindir. Evlendikten sonra tahsisa- tı 15 bin sterline çıkarılacaktır. Armstrong-Jones ise şimdi fotoğ- rafçılığı bırakmıştır. İngiliz ananelerine göre Prenses Margaret'in nişanlanmasına Kraliçe Elizabeth, Canterbury — Baspiskopo- KÖYDEN GELİYORUM Behzat Ay'ın köy gerçeklerini anlatan eseri. Okuyucularımıza salık veririz. İki liralık pul karşılığında (Behçet Ay, Engiz - Bafra) adresinden isteyiniz. su, Başbakan MacMillan ve Muha- lefet lideri Galtakeli muvafakat et- mişlerdir. Ancak Türkiyede Muha- lefet liderine verilen bu fevkalade ehemmiyet pek anlaşılamamıştır! Prenses Margaret böylece niha- yet nişanlanırken, Buckhingham Sa- rayı da tahtın Kraliçe Elizabeth'in çocuklarından sonra dördüncü vari- si etrafında bazen İngilterenin pres- tijini zedeleyici mahiyetteki dediko- dulardan kurtulduğu için, derin bir nefes almaktadır. * WUf Amerikalı aktör Fredric arch ve aktris eşi Florance Eld- ridge geçen haftanın başında baharat kokulu Hindistanın Madras eyaletin- de tevkif edildiler Suçları Hindis- tanın alkollü içkiler kullanmayı ve bulundurmayı yasak eden kanun- larını ihlâldi. Mr. ve Mrs. March New-Yorklu tanınmış bir doktor olan Burrill Crohn ve eşi ile egzotik Hin- distanın içinde bir aylık turistik tur- neye çıkmışlardı. Dört Amerikalı bir zamanlar Komünist Partisinin ida- resinde olan Kerela eyaletinden Ma- dura şehrine dönmekteydiler. Tam Madras eyaletine girdikleri sırada bindikleri otomobil müsaade alınma- dan taksi olarak kullanıldığı için po- lis yollarını kesti. Araştırma sıra- sında polis, otomobilin bagaj kısmın- da Dr. Crohn'un ecza çantasında 250 gramlık bir viski şişesi buldu. Fredric March, bir doktorun ec- za çantasında 250 gramlık bir viski şişesinin bulunmasının — gayet tabii olduğunu ve taksi olarak kullandıkla- rı otomobilin bir seyahat acentası ta- rafından kendilerine kiralandığını an- latmaya çalıştıysa da kısa pantalon- lu ve müsamahasız polise sözünü din- letemedi. Talihsiz Fredric March ve eşi ile arkadaşları bir aylık son dere- ce nefis turistik turnenin sonunda karşılaştıkları — badireyi bir seyahat acentasının Ödediği 80 bin rupilik (16,840 dolar) kefalet akçesiyle at- latabildiler. Yıllar öncesinde T,MARLON BRANDO ile VİVİEN LE- IGH'ın beyaz perdede oyna- TI, Şımdı a Ankara Devlet Ti- yatrosunda başarıyla temsil edilmekte olan, ünlü Amerikan yazarı TENESSE WİLLİAMS'ın ARZU TRAMVAYI a dergisi yayınları arasında Isteme adresi: a dergisi - Özer 3 — Özler - P.K.: aray - İSTANBUL AKİS, 2 MART 1960