2 Mart 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

2 Mart 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

Zeki Müren hakkında : Neşir ve mücadele hayatının kıy- metli bir rüknü olan muhterem AKİS derginizi çıktığı gundenberı takip edenlerdenim. — Bugüne ka- dar, zaman zaman şekvacı olabıle— ceğimiz bazı — yazılar intişar et- mişse de herhangi bir şikâyetimiz olmamıştır. Bu kere 289 sayılı mecmuada "maruf hanende Zeki Müren" in kapağa ve Eğlence baş- lığı altında kıymetli dört sayfaya oturması bir okurunuz sıfatiyle bizi gücendirdi. Bir tarafda İkti- dar — Muhalefet en çetin mücade- le anlarını yaşarken, biz halâ daha "Zeki Mürende miyiz?". Bu ha- reketi bir İktidar Papağanı yap- saydı, yerinde olurdu. Bırakın onu kendine. O eğlensin, eğlendirsin. Bize hanendelerin degıl Hürriyet- çilerin hayatı lâzım Mehmet Kayran — Sivas K apağında Zeki Mürenin resmi bulunan sayınızı bir çok arka- daşlarım aradıkları halde bulama- sanatkârın litikadan ve politikacılardan gına geldi. Üstelik, o fasıllarla meşgul kimseler mecmuanın yarısını ken- dilerine ayrılmış buluyorlar. Diğer yarısı da, bizlere kalsın. Bu yolda devam etmenizi diler, böyle sayı- lardan İstanbula daha çok sayıda yollamanız lüzumunu hatırlatırım. Atifet Arkan Kadın sayfası hakkında: ıktığı gündenberi AKİS'in de- Ç ir okuyucusuyum. Bil- hassa Kadın sayfasından çok mem- nundum. Fakat maalesef, Jale Can- dan gittikten sonra kadın sayfası bizi hiç tatmin etmiyor. Meselâ Ankaradaki Ev Ekonomisinin faa- liyetlerinden bahsetse. Ekonomik yi bilgisi, bütçe, ev idaresi, — dünya kadınlığını alâkadar eden yazılar bekliyoruz. Yakında böyle yazıla- ra kavuşacağımızı temenni eder. Saygılarımı sunarım. S. Telatay - Ankara ba memleketinde, C.H.P. de bir toplantı Barut — Çalışma avdet etmiş, bütün Güney C.H.P.li manzarasına bürünmüştü. Muhalefe- tin Güneyden hiç bir endişesi 1957 nin şartları, kuvvetlenerek mu- hafaza olunmuştu. Şimdi, bilhassa bölgesinin — milletvekillerini ihtiva edecek C.H.P. kafilesi B.M.M. nin tatilinde yeniden seçmenleri ara- sına girecek, gürültülü şekilde değil, alttan alta seçim çalışmasına başla- yacaktı. İnönü bekliyor Boylece C.H.P. ekipleri Türkiyenin her tarafında seçim arifesi faali- yetine girişirken Genel Merkez ken- disine ayrı bir program hazırladı. Memleket çapında muhalefet hareke- ti, Kızılaydaki Genel Maerkez bina- sından idare edilecek Merkez İdare Kurulu üyeleri ile Genel Sekreter ve Genel Başkan Ankarada vazife ba- şında kalacaklardı. Seçim kararı res- men verildiği takdirde İnönü seçim kampanyasını kendi bölgesinde, Ma- latyada açmak kararını geçen hafta- nın sonunda arkadaşlarına bildirdi. Zaten, seçim kararı verilmese de C.H.P. Genel Başkanı ilkbaharda Malatyaya gitmek, orada kalmak niyetindeydi. Böylece hem kendi seç- menleriyle temas edecek, hem de ba- hemşehrileri ora- sında birkaç gün geçirecekti. Doğrusu istenilirse, Genel Merke- zin işi şu son günlerde artmıştı. Ge- nel Merkezin niyeti seçimlerden ev- vel teşkilâtla alâkalı meselelere hal çaresi bulmak, Partiyi seçimlere tam bir birlik havası içinde sokmaktı. Bu- nun kolay olmadığı, fakat imkânsız sayılamayacağı çalışmalar başlayın- Teşkilât içinde bir takım dertler, üzerlerine seneler se- nesi cesaretle eğilinmediğinden ve herkese mavi boncuk dağıtma politi- kası tercih edildiğinden askıda kal- mıştı. İlk elde bunların tasfiyesi ve teşkilâta sıhhatli bir havanın veril- mesi elzem sayıldı. Nitekim, İsmail Rüştü Aksalın Genel Sekreterlik va- zifesini üzerine almasını takiben der- hal o yola gidildi. Aksalın idaresin- deki Genel Merkezin bu gayreti teş- kilât içinde müsbet karşılandı ve Genel Merkezin hem otoritesini, hem prestijini arttırdı. Teşkilât, Ankara- da yeni bir hava estiğini, ciddi bir ekip çalışmasının başladığını farket- mekte gecikmedi. Ankaranın her ka- rarı mesut olmadı ama, Genel Mer- ketin karar veren bir Genel Merkez haline gelmesı herkesi ümitlendirdi, memnun etti. Demek "idare-i masla- hatçılık" havası artık kaybolmuştu. Hedef seçimler! Bu haftanın başında, içinde işte bu havanın estiği C.H.P. Genel Mer- kezinde yürekleri ve zihinleri meşgul eden başlıca mevzu ise, elbette ki se- çimdi. Artık her mevzu, mutlaka seçim Zzaviyesinden ele — alınıyordu, hadiselerin seçime muhtemel tesiri AKİS, 2 MART 1960