9 Mart 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

9 Mart 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

YURTTA OLUP BİTENLER D.P. İstanbul İl Merkezinde bir toplantı "İstanbul kazanılmalıdır!" D.P. Mesut tebessüm.. çen haftanın ortalarında bir gün, .P. İstanbul İl Merkezi binasının salonlarından birinde iki adam, du- varda asılı muhteşem fotoğrafa me- sut tebessümlerle bakıyor ve adeta tablonun önünden ayrılmak istemi- yorlardı. Fotoğraf Başbakan Mende- resin, Adana seyahatinde nutkunu dinliyenleri gösteriyordu ve C.H.P. li- lerin Güleki omuzları üzerine alarak alandan ayrılmasından evvel çekil- mişti. Kalabalık müthişti. D.P. İs- tanbul İl Merkezi tarafından bir hayli meblâğ ödenerek alınmış olan fotoğraf, salonun duvarını bir baş- tan, diğer başa kadar kaplamaktaydı. Mesut tebessümlü iki adamdan da- ha kısa boylu, dik yakalı gömleklisi mesut tebessümü dahi dudaklarında- ki Sumi e ze ibaret olan uzun boylus "Bu | resmi daha evvel de görmüş- tüm" dedi ve salonun ru doğru yürüdü. İki li Başbakan Mende- resle, e iş İç İşleri Baka- nı Nam Gedikten başkası değildi. Beyfendi ve İç İşleri Bakanı o erkenden Park Oteldeki dairelerinden AKİS, 9 MART 1960 çıkmışlar ve D.P. İl Merkezinin bir sigorta şirketinden ucuza kiralanan Tünel civarındaki binasına imar sa- halarını bile (gezmeden gelmişlerdi. Merkezde henüz kimse yoktu. Kendi- lerini sadece Basın sekreteriyle, e- mektar hademe karşılamıştı. Son günlerde muhteşem karşılamalara a- lışan Beyfendi bu ilgisizliğe bir hayli sinirlenmişti. Ama Allahtan duvarda- ki muhteşem tablo imdada yetişmiş ve İstanbul Demokratlarını kurtar- mıştı. Menderes yüzündeki mesut tebessümüyle salonda geziniyordu. Üzerinde kahverengi çok şık bir el- bise ve bu elbiseye son derece yakışan bordo renkli pahalı bir kravat vardı. Bu sırada Basın Sekreteri harıl harıl İl Idare kurulu azalarını arıyor ve Beyfendinin Merkezi ziyarete geldiği- ni bildiriyordu. Başbakan ve İç İşleri Bakanı bir müddet pencereden İstiklal caddesini seyrettiler daha sonra içeri- deki Başkanlık ve idare heyeti o- dasına geçtiler. Haberi alan İl İdare kurulu azaları telâşla gelmeğe başla- mışlardı. İl İdare Kurulu azalarından ilk gelen ateşli demokratlardan Meh- met Kuran oldu. Kurandan biraz son- ra Beyfendinin İl Merkezine gittiğini öğrenen Samet Ağaoğlu ve Emin Ka- lafat asansörden indiler. Beş-on daki- ka sonra başta Mükerrem Sarolun dünürü Şükran Tanca olduğu halde bütün heyet Merkeze akın etti. “İstanbul kazanılmalıdır.” yi salonunun lüks ve rahat koltuklarına yerleşen (| İstanbullu demokratlar, Beyfendinin ve İç İşleri Bakanının iştirakiyle müzakerelere başladılar. Başbakanın merak ettiği İstanbuldaki V.C. çalışmalarıydı. Ön- ce kendisine izahat verildi. Nurlu is- tikbalin hayranları, Demokrat ikti- darın icraatının meftunları her gün akın akın V.C. ye iltihak etmekteydi- ler. Bu gidişle İstanbulda bir e C.H.P. liye raslamak mümkün olm yacaktı. İl İdare kurulu çalışıyor ve elhamdülillah semeresini de görüyor- du. Beyfendi, o söylenenleri osükünetle dinledi. Yüzündeki mesut tebessüm kaybolmuştu. İzahat bittikten sonra çalışmaların neticesinde kaç ocak a- çıldığını ve kaydolunan aza sayısı- açılan ocak sayısının 130 olduğunu daha bir çoklarının da açılmak üzere bulunduğunu söylediler. Doğrusu V.C. ocağı açmak öyle uşaktan görüldüğü gibi kolay olmuyordu. Bir defa mas- 11