9 Mart 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

9 Mart 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

YURTTA OLUP BİTENLER lemi de enine boyuna ele alınacaktı. l Başkanlarına, vilayetleri dahilin- den Genel Merkeze saglıyabıleceklerı mali imkanlar sorulacaktı Hummalı faaliyet H;ımmalı faaliyet sadece İl Başkan- arı toplantısına inhisar etmedi. Cuma günü, Parti Meclisi mutad top- lantısını Aaktedecek, İl Başkanları- nın takriben 30 suale verdikleri ce- vapları tevhid ve tahlil ederek genel seçimlerle ilgili bazı mühim neticele- re varacaktı. 42 azalı Parti Meclisi ayrıca, toplanma zamanı yaklaşmak- ta olan Kurultay mevzuunu da ince- liyecekti. C.H.P. Ana Nizamnamesi- ne göre Kurultayın nisan ile haziran arasında içtima etmesi zaruriydi. Ne tayı ancak 4 ay geriye bırakabıhrdı Kurultayın — toplanabilmesi Kongrelerinin tamamlanması kiyordu. Halbuki daha Samsun, İs- tanbul, Hatay gibi bazı vılayetler İl Kongrelerini toplayamamışlardı. A- raya Ramazan da girmişti, üstelik Samsunlu C.H.P. liler İl Kongrelerin- de İnönüyü mutlaka aralarında gör- mek istiyorlardı. Genel seçimler res- men ilân edildikten sonra, Genel Mer- kez, vatandaş sandık başına gitme- den Kurultayı mutlaka toplamak az- mindeydi. Parti Meclisi ve İl Başkanları top- lantıları veya diğer sebeplerle Genel Merkezde vazifeli bulunmayan mil- letvekilleri ve İl Temsilcileri, geçen haftanın sonlarından itibaren vatan sathını karış karış taramak üzere muhtelif kollar halinde yollara ko- yuldular. Yurdun her köşesindeki du- rumu bizzat görüp tetkik ederek in- tibalarını raporlar halinde Genel Mer- keze bildireceklerdi. Son olarak da, milletvekilleri ve İl Temsilcilerinin raporlarıyla, İl Başkanlarına sorulan takriben 30 sualin tevhid ve tahlili neticesinde varılan — neticeler karşı- laştırılacak ve böylece bütün Türki- ye hakkında salim bir fikre sahip ol- mak imkân dahiline girecekti. Gençlik ve Kadın Kollarının 11- er kişilik Merkez Yönetim Kurulları sıvamışlardı. Genel Mer- kezce uhdelerine tevdi edilen vazife- lere hazırlanıyorlar ve genel seçimler için özel faaliyet programları tanzim ediyorlardı. Teşkilâtla — irtibatlarını kesmemek insicam ve işbirliğini art- tırmak maksadıyla arkası arkasına genelgeler — yayınlıyorlardı. — Hatay milletvekili Ahsen Aralın eşi Şadan Aral ile Uşak milletvekili Adnan Ça- lıkoğlunun eşi Namıka Çalıkoğlu, ge- ride bıraktığımız haftanın sonunda aktedilen Gaziantep C.H.P. Kadın 18 Kolu Kongresine, Kadın Kolları Mer- kez Yönetim Kurulunu temsilen işti- rak için uzun ve yıpratıcı bir seyaha- ti göze almışlardı. Nihayet, Propaganda Komitesi da kendi arasında işbölümü yaparak me- mur edildiği vazifelerle alakalı derin araştırmalara başlamıştı. Propagan- da Komitesi, genel seçim beyanname- sini hazırlamak ve genel seçimde kul- lanılacak propaganda esaslarını tes- bit etmek için Merkez İdare Kuru- lunca teşkil olunmuştu. Genel seçimlerin yaklaştığına dair kolayca fark edilecek ışaretlerın gün geçtikçe çoğalması, C.H.P. içinde kır- gınlıkların unutulmasına ve tesanü- dün artmasına sebep oldu. Önümüzde- ki genel seçimlerde İktidara bir nu- maralı namzet C.H.P. de böylece, ekip çalışmaları imkân dahiline — girmiş, daha semereli olmuş ve şevklenmişti. İstanbulda huzur Istanbul teşkilâtı da bir ay önce ge- çirdiği sarsıntıdan yakasını kur- tarmış — görünmekteydi. bis İl Kurulunun den ve birkaç çatlak sesin sus- turulmasından sonra, İstanbuldaki hizipçilik faaliyeti tamamıyla önlen- miş gibiydi. Geçen ay, Sultanahmet- teki İl Merkezi bir kulis ve dedikodu yuvası halindeyken, — şimdi o hava kaybolmuş görünürde dinamizm ha- kim olmuştu. İki ay arasındaki farkı görenlerin ağızları bir karış açılıyor- du. Müteşebbis İl İdare Kurulunun geceli gündüzlü ve bütün İstanbulu kaplayan mesaisi sayesinde, İstanbul teşkilâtına yeni bir hız ve canlılık gelmiş ve genel seçim hazırlıklarına geçilmişti. Genel seçim — hazırlıkları cümlesinden olmak üzere, jeep'ler, mahut ceryan kesme hadiselerine kar- şı tedbir olarak jeneratör grubu, ho- parlör ve amplifikatör tesisatı müba- yaasına karar verilmişti. Genel seçim kezine birçok yerlerden mali yardım gelmeğe başlamıştı. Müteşebbis Gençlik Kolu, genel se- çimler için hazırladığı faaliyet prog- ramını Müteşebbis İl İdare Kuruluna okumuş, takdir toplamıştı. Müteşeb- bis Gençlik Kolu, gençlerin bilhassa Üniversite talebelerinin genel seçim- lere tesir ettiklerine hatta neticeyi de ğiştirebileceklerine inanıyordu. Şimdi, Müteşebbis Gençlik Koluna, en ince teferruatın dahi düşünüldüğü faaliyet programını tatbik etmek kalıyordu. Genel seçimlerde, 10,000 kadar üni- versite talebesini çalıştırabilecekleri- ni hesaplıyorlardı. Daha şimdiden, ge- nel seçimlerde C.H.P. saflarında fa- aliyet göstermeği arzulayan üniver- site öğrencilerinin adetleri, binleri a- şıyordu. Müteşebbis Gençlik Kolu, yıldırım ekipleri kuracak, İstanbulu ev ev dolaşarak temas etmedik va- tandaş bırakmıyacaktı. Müteşebbis İl İdare Kurulu, gençlere bir de otomo- bil vermeği kabule yanaşmıştı. C.H.P. Yüksek Haysiyet Divanı da, Ankarada, İstanbul teşkilatındaki e- sasen heyecanını — kaybederek üzeri küllenen Oğuz Oran ve Yaşar Keçeli meselesini sona erdirmişti. İstanbul eski İl İdare Kurulu üyesiyle, — Şişli eski İlçe Başkanı, C.H.P. den mu- vakkaten -bir yıl müddetle- ihraç edilmişlerdi. Ancak Oğuz Oran ve Yaşar Keçeli meselesi, cuma günü toplanacak Parti Meclisinde son bir defa daha ele alınacaktı. C.H.P. Genel Merkezi İktidar o kadar yakın ki... AKİS, 9 MART 1960