9 Mart 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 2

9 Mart 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 2

Haftalık Aktüalite Mecmuası Yıl: 6, Cilt: XVII, Sayı: 293 Yazı işleri: Rugarlı Sokak Ovehan Kat 3 Daire 7 Tel : 18992 P. K. 582 - Ankara * İdare: Denizciler Caddesi 23/B Rüzgârlı Matbaa Tel : 15221 Fiyatı125 Kuruş * Başyazar Metin Toker * AKİS Neşriyat Ltd. Şirketi adına imtiyaz sahibi ve yazı işlerini fiilen are eden mes'ul müdür Kurtul ALTUĞ * Karikatür : TURHAN Fot;ğraf: Hüseyin EZER Ege AJANSI Associated Press Türk Haberler Ajansı * Klişe: Doğan Klişe * Müessese Müdürü : Mübin TOKER * Abone şartları: 3 aylık (12 nüsha) : 12.50 lira 6 aylık (25 nüsha) :25.00 lira 1 senelik (52 nüsha) : 52.00 lira Ilan şartları : an :8 lira 3 renkli arka kapa : 750 lira (İlân münderecatından mes'uliyet kabu ed ilmez İlan işleri : Tel n 15221 Dizildiği ve Basıldığı yer : Rüzgârlı Matbaa ANKARA Tel : 15221 Basıldığı Tarih: 8.3.1960 Kapak resmimiz Seçim Haritası Kuvvet muvazenesi Kendi Sevgili AKİS Okuyucuları, Bu hafta AKİS, herkesin aklındaki sualin dikkatle, ihtiyatla, en ta- rafsız gözle hazırlanmış ve ciddi tetkiklere dayanan cevabını veri- yor: Bugün Türkiyede siyasi partilerin kuvvet muvazenesi nedir? SEÇİMLER başlığı altındaki sayfalarımızda durumun bölge bölge ve il il tafsilâtını bulacaksınız. Bu incelemeyi yaparken memleketi yedi büyük bölgeye ayırarak çalıştık. Bölgeler hem coğrafi bakımdan, hem halkının hususiyetleri bakımından ve en mühimi, seçimlerde belli başlı faktör olan iktisadi şartlar bakımından benzerlikler gösteren illerden müteşekkildir. Bu yedi bölge -Trakyayı da ihtiva eden- Marmara, Ege, Akdeniz, Karadeniz, İç Anadolu, Doğu ve Güney Doğu bolgelerıdır Aramızda Partilerin vaziyetini herkes, bir bakışta, kapak resmimizden anla- yabilecektir. Harita bir vesika mahiyeti taşıdığından ilk defa olarak iki sayfa halinde yayınlanmaktadır. Önümüzdeki seçimlerin ne zaman yapılacağı kati şekilde belli olmadıgından AKİS'in ortaya koyduğu ce- vabın doğruluğu hakkında bir fikir yürütmek mümkün değildir. Fakat umumiyetle şartlar D. P. aleyhinde geliştiği ve iktisadi güçlükler, me- selâ Marmaranın ve Egenin eşiğine kadar geldiği için seçim tarihi ge- ciktikçe D. P. nin handikapları artacaktır. Zaten D. P. büyüklerindeki seçim arzusu da bu hakikati gayet iyi bilmelerinin neticesidir. Ancak arzunun bir türlü karar haline gelememesi, haritadaki durum ile ya- kından ilgilidir. Hayaller bir tarafa bırakılırsa, seçım kampanyasında D. P. nin kullanacağı silâhlar ne olursa olsun bunların heyeti umumi- yesi ile reylerin rengini değiştiremeyeceği görülmektedir. AKİS'in teşhıslerının şımdıye kadar hemen daima doğru çıkmış olması, okuyucularımla için herhalde bir teminat yerine geçecektir. Seçimlerin neticesi bu bakımdan bizim için de bir imtihan sayılacaktır. Cesaretimiz, bu anketin çalışmalarını tam bir titizlikle yapmış olmamız- dan gelmektedir. * Gçen haftanın ortasında Başbakan Menderes, İstanbula gitti ve artık ikinci Başbakanlık haline gelen Park Otele yerleşti. Daha ayağının çamuru kurumadan Beyfendiyi 0073 nolu Cadillac'ın içinde İstanbul sokaklarında görenler, gene imar sahalarını gezeceğini, yeni direktif- ler vereceğini sandılar. Ne var ki Başbakan bu defa, başka bir niyetle İstanbulda bulunuyordu. Nitekim yedi senedir uğramadığı D. P. İstan- bul İl Merkezini sabahın alaca karanlığında ziyaret eden Menderesi gö- renler D. P. canibinde yeni şeyler olacağına iman ettiler.. Bu ziyareti ziyafetler, ziyafetleri de hafi celseler takip etti. İşte YURTTA OLUP BİTENLER sahifelerinde okuyacağınız D. P. başlıklı yazı, bu ziyaret, ziyafet ve hususi toplantılar faslını en ince teferruatına kadar ve eğlenceli taraftarıyla gözlerinizin önüne serecektir. * D P. de Başbakanın irşat ve direktifleriyle seçim hazırlığı kampanya- sı devam ederken, iktidara namzet bir numaralı parti C. H. P. için- de de hummalı bir faahyet hüküm sürmekteydi. u haftanın ilk günlerinde Genel Merkezde mühim toplantılar ak- tedildi. 67 İlden gelen İl başkanlarına sorulan muhtelif suallerle mille- tin nabzının ne tarzda attığı tesbit edildi. Tamamen ciddi ve ekip çalış- masına ihtiyaç gösteren bir titizlikle seçimlerde takip edilecek yol çi- zilmeğe çalışıldı. . başlıklı yazıda, bu iktidara artık ziyadesiyle yaklaş- mış Muhalefet partısının çalışması anlatılmaktad u haftanın ilk günü basın mensupları için bir hayli üzüntülü oldu. BDamokIesin kılıcı bir kere daha bir basın mensubunun başına inmiş- ti. Bu gazetecinin adı Ahmet Emin Yalmandı. Ahmet Emin Yalman, arkasında 53 yıllık şerefli bir meslek hayatını taşıyarak İstanbul "Park Otele" yerleşti. BASIN sahifemizde yer alan (Gazeteciler) başlıklı ya- zı da bu mecburi seyahatin hikâyesini anlatılmaktadır. Saygılarımızla y AKİS