20 Nisan 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

20 Nisan 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

DÜNYADA OLUP BİTENLER Fransa Kaçırılan çocuk Geçen hafta salı günü öğleden son- ra Paris civarındaki yüksek sos- yeteye ait hususi golf oklüplerinden birinin, o-Saint - Cloud Golf o klübü- nün- üyelerin çocuklarına ayrılmış bahçesinde gri pantalonlu, o kırmızı ceketli, kahverengi botlu, bej çorap- lı, sarışın,, gürbüz, zeki bakışlı, can- ı ve geveze bir çocuk, ağabeysi ve bir küçük kız çocuğu ile oynuyordu. 4 yaşındaki bu sevimli çocuk, aile zinciri Fransız o İhtilâlinden önceki yıllara kadar uzayan, Fransanın en büyük sanayicilerinden kendi adıyla meşhur otomobillerin sahibi Peugeot ailesinindi. Adı Eric Peugeot'ydu. Çocuklar, küçük bahçede güzel gü- zel oynuyorlardı. . Kum havuzunda atlıyorlar, tahta atlara biniyorlar, tahtaravallilerde salıncaklarda salla- nıyorlardı. O kadar neş'eliydiler ki, (golf sahasını kimsenin oturmadığı bir köşkten ayıran çiti, daha sonra da demirparmaklıkları aşan yeşil kazaklı, genç, çevik, ince yapılı bir adamın kendilerine iki adımda yak- laştığını bile farkedemediler. Adam hızla Eric'e yaklaştı, onu kollarının arasına aldı. .Eric o kadar şaşırmıştı ki sesini bile çıkaramadı. Ağabeysi 7 yaşındaki Jean - Philippe ile arka- daşları küçük kızın korkudan dilleri tutulmuştu. Genç adamın Eric'i ku- cağına almasıyla demir parmaklığı, sonra çiti aşması, boş köşkü hızla geçip öbür taraftaki yolda duran si- yah bir otomobile atlayıp uzaklaş- ması bir oldu. Yeşil kazaklı adam çi- ti atlamıştı ki Jean - Pierre ile küçük kız koşa koşa klüp binasına geldiler, KITAPLAR ALEMİ AYLIK YAYIN HABERLERİ BÜLTENİ Nisan sayısında sipariş adres- leriyle birlikte 50'den fazla ye- ni kitabı tanıtıyor. Ayrıca : Sorun, söyliyelim. Ye- ni çıkan dergiler. Kitapla ilgili özlü sözler. 16 sayfa 2A kuruş Yıllık Abonesi 8 liradır. P.K. 193 Merkez — ANKARA AKİS, 20 NİSAN 1960 Eric Peugeot Kaçırılan o bebek kendilerini getiren dadıları ile şofö- re Eric'in bir adam tarafından alınıp götürüldüğünü (o söylediler. o Durum açıktı: Milyarder Jean - Pierre Pe- ugecot'nun torunu Eric Peugeot kaçı- rılmıştı. Dadı derhal telefona koştu, Victor - Hugo Avönüsü 170 numara- daki evinde dinlenmekte olan Ma- dam Colette Peugeot'ya durumu te- lefonla bildirdi. Şoför ise, olayı Foch Avönüsündeki köşkünde 1960 modeli Peugeot 404 ün çıkış hazırlıklarıyla meşgul olan büyükbabaya anlatıyor- du. Yarım saat sonra bütün Peugeot ailesi oAvönü Foch'taki köşkte bü- yükbabanın . başkanlığında toplan- mış, durumu görüşüyordu. İki ihti- mal alda geliyordu. oEric'i kaçıran adam belki bir deli idi. Bu takdirde, Eric'in sıhhatinden ciddi surette en- dişelenmek gerekecekti. İkinci ihti- mal, bir "fidyei necat" koparmak is- teyen haydutların Saint - Cloud Golf Klübü ile civarının . Eric'i kaçıran yeşil kazaklı adamın hareketleri, yan taraftaki köşkten çıkarken onu gören ihtiyar bir bahçivanın ifadesine (obakılacak olursa, arazinin durumunu gayet iyi incelediğini gösteriyordu. Bu, Eric'i kaçıranların bir çete olduğu ihtima- lini kuvvetlendiriyordu. Peugeot ai- lesi bütün geceyi bir "fidyei necat" isteğinin gelmesi ümidi içinde geçir- di. Zavallı genç anne birkaç kere baygınlık geçirdi. Büyükanne acısı- na hakim olmağa çalışıyor, ama ne kadar asabi olduğu her halinden an- laşılıyordu. o Baba Roland Peugeot, belki evine telefon ederler diye Vic- tor - Hugo Avönüsündeki evine git- mişti. Büyükbaba ise, yeşil (buzlu gözlüklerinin ardından gözyaşlarını in cilere soruyordu. Haber bir an için de bütün Parise yayıldı. Üç saat son- ra bütün Fransa hattâ bütün dünya Eric Peugeot'nun kaçırıldığını duy- muştu. Emniyet Genel Müdürlü Fransanın bütün polis, bekçi, orman muhafızı, jandarma ve sınır kara- kollarına Eric'in ve onu kaçıran ada- mın eşkâlini telsizle bildirdi. Büyük- baba Emniyet Genel Müdürüne tele- fon ederek, "fidyei necat" isteğini beklediklerini, bu istek alınana ka- dar polisin hiçbir takibata girişme- mesini rica etti. Emniyet Genel Mü- dürü Mösyö Verdier, İçişleri Bakanı Chatenet'nin talimatı üzerine, Eric Pouğeot'nun hayatını teminata al- mak için bu isteği kabul ediyor, bü- yük babanın ricasını yine bütün ka- rakollara telsizle duyuruyordu. Tam o sırada golf klübündeki çocuk bah- çesinde bulunan bir mektup polisin eline geçiyordu. Mektup kırmızı şe- ritli bir daktiloyla yazılmıştı, zarfın kapandığı yerde, ya kırmızı mürek- kep lekesinden veya bir kadın dudak boyasından ileri gelen bir leke vardı. Mektupta haydutlar 50 milyon frank -100 bin dolar- "fidyei necat” iste- diklerini, daha sonra Peugeot aile- siyle temas edeceklerini (o bildiriyor- lardı. Bu arada Roland Peugeot'nun ev telefonu iki kere çalmış -biri salı gecesi öbürü Çarşamba sabahı- ken- disinin evde olup olmadığı sorulduk- tan sonra derhal kapatılmıştı. Bütün i Eric'i Fransız Televizyon Mü- Radyo ve