27 Nisan 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

27 Nisan 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

sına Dr. Namık Gedik 'in Objektifiyle İnönü nümayiş günü Kızılayda halkın arasında IC. H. P. li 20 Demokrata bedelse, hesap tamam Dahiliye Vekâletinden tebliğ edilmiştir: 19.4.1960 Salı günü Ankarada Kızılay Meydanında Cumhuriyet Halk Partisi Genel Merkezi binası önünde pılacağı zabıtaca evvelden istihbar edilmiş ye mahallin- de gerekli tertibat alınmıştı. Filhakika saat 17.10 da Cumhuriyet Halk Partisi Genel Merkezi binasında bu tertipli nümayişe intizar ettikleri anlaşılan bazı Cum- huriyet Halk Partisi mebusları ile bu mebuslara aynı karışıyordu. Delikanlı obütün cop darbelerine rağmen, gelişi güzel oda bir yakalanarak içeri sokulmuş kendi gibi gençlerin doldurduğu polis oto- mobilinin yanma dimdik geldi. Cop- S.B.F. alınanlardan Ethem Özgüvenç adın- talebesiydi. yörlü genç kadına gelince o, Atatürk bulvarından geçen ve İnönüyü gö- rünce herşeye rağmen alkışlamaktan saatte yaya olarak Cumhuriyet Halk Partisi Genel Baş- kanının da iştirak etmiş bulunduğu, tahminen 150-200 kişilik bir topluluğun sokak nümayişine teşebbüs ettik- leri görülmüş ve mahalline daha evvel gelmiş bulunan zabıta kuvvetlerinin müdahalesi ile bu tertipli kalaba- lık sür'atle dağıtılmıştır. Bu nümayişi tertip ve teşvik ettikleri tesbit edilen ve 6 sı Siyasal Bilgiler. Fakültesi talebesinden olduğu anlaşılan 22 kişi polis tarafından yakalanmış ve haklarında gerekli kanuni muamele ya- pılmak üzere adli makamlara teslim edilmişlerdir. Bir ara Anadolu klübünün bulundu- ğu sokağın başından ak saçlı, yaşın- dan umulmıyacak kadar dinç ve sağ- lam bir adam göründü. Yanında Ada- na milletvekillerinden Suphi Bay- San tay- lu polisin nazik yardımım reddede- irdi ve bir köşeye oturdu. elleri, kol- acı te- ti. Göğsünde mavi renkte, mineli bir S.B.F. rozeti vardı. Ilik Nisan güneşi Yenişehirin ge- niş bulvarını aydınlatıyordu. Uzun boylu, sarışın genç C.H.P. Genel Başkam İsmet İnönüye tezakürat yaptıkları iddiasıyla nezaret altına AKİS, 27 NİSAN 1960 kendisini alamayan İnönü ve Hürri- yet sevgisiyle dolu Ankaralı bir va- tandaştı O salı günü saatlerin 17.15 i gös- terdiği sırada (Yenişehirin oKızılay semti çok kimselerin çocuklarına, torunlarına ileride anlatacakları bizi gün yaşadı. Hava güzeldi. Atatürk bulvarında hergünkü normal kalaba- lık akşam turunu atıyordu. Üniver- siteli gençler, alışverişe oçıkmış ev kadınları, liseli talebeler biraz sonra olacaklardan habersiz dolaşıyorlardı, kamla Melih Kemal Küçüktepepınar vardı. Gelen İnönüydü. Siyah bir palto, gri bir fötr giymişti. o Yanın- dakilerle (o konuşuyordu. o Neşeliydi. Yüzündeki ifade mesut insanların ifadesiydi. Yapı ve Kredi Bankasının bulunduğu köşeye geldi. Karşıya ge- çecek, İş Bankasına uğrayacaktı. Küçük grup ağır ağır ilerledi. Cad- denin başına varılmıştı. Trafik me- muru düdüğünü iki defa keskince öttürdü ve İsmet Paşaya yol açmak için karşıdan gelen vasıtaları dur-' 13