27 Nisan 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 8

27 Nisan 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 8

YURTTA OLUP BİTENLER D.P 2X2 — 5 (Kapaktaki politikacı) "Bu ha ıfta nin başındaki , pazartesi kovalayanlar İk- tidara mensup milletvekili eriydi. Mu- halifler o Meclise hattâ umu- edil- miş bir kanun teklifinin peşindey- diler. Teklif dört muteber e B. milletvekilinin oİmzasını taşıyordu;, Muzaffer Ünal (Rize), Hüseyin Or- takçıoglu (Çorum), Reşat Akşem- seddinoğlu (o (Bolu), Sefer Eronat (Tozgat). Fakat ne hikmetse, tasa rı gizli tutuluyordu. Komisyon iki C. H. P. linin -Atalay Akan ve Aslan, Bora- dışında sadece D. P. mensubu, hemde D. P. nin zihniyetleriyle şah-, retli. mensubu milletvekillerinden te-, Böyle bir hâdise ilk defa, ce- Meclise bir kanun getiriliyor, o teklif komisyona, havale ediliyor, fakat bir kısım mil letvekillerinden saklanıyor! Nitekim. İkisi de Rizeli, fakat biri C. H. P. li - Hasan Tez-, Öteki D. P. li -Osman Kavrakoğra- aracındaki yarış Tezin Kavrakoğluyu ala geçirmesiyle (o ne- ticelendiğinden şöhretli D. P. li ha- zırlanmasına yardım ettiği metni vermedi. Sadece öğrenirsiniz canım, öğrenirsiniz.." odemekle İktifa etti. Hakikaten akşam vakti muhalifler tasarının esaslarım (öğrendiler, öğ rendiler ve ağızları bir (o karış açık kaldı. "İstim arkadan gelsin" terti- bi, bu tasarıyla Meclis Tahkikat En- cümenleri görülmemiş ve İnanılmaz selâhiyetlerle (o teçhiz o ediliyorlardı. Gazete, hatta matbaa kapatmaktan sorgusuz Sualsiz adam tevkifine ka- dar.. Üstelik teklifte, oencümenlerin kahırlarının hiçbir itiraz merdi bu- lunmadığı tasrih oolunuyordu. Buna mukabil, söylentilerin Ooaksine tesrii masuniyet müessesesiyle alâkalı bir madde tasanda yer almamıştı. İhti- mal nr plâncıları milletvekille- rini -C. H. li ve D. P. li- şimdilik tedirgin süne doğru bulmamışlar, bir defa bu yetkileri oTahkikat En- cümenlerine verdikten sonra nasıl olsa kendi taraftarlarım teşrii ma- suniyet müessesesinden de fedakâr- lıkta bulunmaya ikna edebilecekleri- ni hesaplamışlardı. Zira açık şekilde ortadaydı ve herkes gibi Yeni Niza- mın şampiyonları da biliyorlardı ki üç işi birden ve kusursuz yapmadık- ça alınan her tedbir gülüne olmaya, netice sağlamamaya mahkümdur:1) İnönü tevkif olunacaktır,))C.H P. kapatılacaktır, 3) 180 muhalif mil letveklli Meclisten kapı dışarı ede- cektir! Bunlardan diğer ikisini yap- maksızın birini gerçekleştirmek hat- tâ birine cüret etmeksizin ikisini ka- rar altına almak dünyayı derhal ba- küçük adım daha attıklarım, fakat hedeflerinden hâlâ pek uzak bulun» duklarını mükemmelen müdriktiler. haftanın tam başındaki gün, Meclis koridorlarındaki garip kova- lamaca devam ederken Mesut Azın- lık'a dahil bulunmayan pek çok D.P. milletvekili bunun O farkında görün- müyorlar, teşrii masuniyet! müesse- sesini şimdilik Krş .olmayı! ba- şanların en iğ sayıyorlardı. Böylece zorla kaptırılmış oldukları bir havanın içinde yuvarlanıp gidi- yorlardı. Buna mukabil bahis mev zuu havayı yaratanlar son derece tertipli, derli toplu (o çalışıyorlar, a- dımlarını ölçerek atıyorlar, cüretkâr davrandıklarından az kalabalıkla çok gürültü o çıkarıyorlar,- başka işlerde etmedikleri plâna da, prog- rama da bu gayretlerinde sahip gö- rünüyorlardı. Fakat geçen haftanın sonundaki gün bu klikin başlıca temsilcilerinden, hatta idarecilerin- den biri evdeki hesabın çarşıya de-