5 Haziran 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

5 Haziran 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

sökülmüş Ankara İl Merkezine gel- di. Taraftarları alkışa başlayınca bir kısım halk da katıldı. Fakat biri "Şimdi kahraman mı kesildin? Mec- liste neden sesin çıkmıyordu?" diye bağırınca kalabalık "yuh" diye ba- gırışmaya koyuldu. Yırcalıyı asker- ler muhafaza altında hadise o yerin- den uzaklaştırdılar. O zaman anla- şıldı ki Balıkesir (milletvekili | gibi mutedil milletvekillerini odahi halk henüz hazmedememekte, onların Mecliste susmuş olmalarını affetme- mektedir. Teşebbüs başarısızlığa uğ- radıktan bir kaç gün sonra, D.P. bü- yüklerinin planları ortaya çıktığında zaten Sıtkı Yırcalının tekrar emni- yet altına alınmasına lüzum hasıl ol- tikçe Bayar ve Menderes ile arka- daşlarının vatana hıyanet suçları daha iyi belli oluyor, delilleri topla- nıyordu. Halkın hissiyata o haldeydi ki cuma akşamı Bayan Reşide Ba- yar kızı Nilüfer Gürsoy ve torunları ile İzmire hareket ederken kendisini hava alanında görenler başlarını çe- virdiler. Cinayetler sadece canileri değil aynı ismi taşıyanları bile leke- lemiş, halkta lanetine maruz bırak- mıştı. a bu dahi, el düşmeye- ceklerini sanan D. erine Za- manında İrt atli. Buna rağmen, Bayar ve Mende- res millete vuracakları son darbeyi dahi hazırlamışlar, planlamışlardı. Sabik Başbakan Konyaya gittiğinde Menderesin Park Oteldeki çalışma odası Parası devlet kesesinden çıkıyordu du Balıkesir milletvekili oŞem'i Bank birlikte öteki arkadaşlarının arasına katıldı. Derin İnfial P duyulması millette D.P. büyüklerine ve onların yardakçı- larına karşı duyulan hiddeti, arttırdı. Radyodan hafta sonunda cuma günü bildirildiğine göre Üni- versite hâdiseleri sırasında katledi- len genç talebelerin cesetlerinin yok edildiği, hattâ bir kısmının kıyma makinelerinden geçirildiği oveya 1s- sız yerlere gömüldüğü yolunda ha- berler alınmıştı. Üniversitede de bir tahkik heyeti kurululmuştu. Gün geç- AKİS, 5 HAZİRAN 1960 göğüslerine Altıoklu rozet takılı bir kaç bin Demokrat bir suikast göste- risi yapacaklar, böylece Ohükümete harekete geçme sebebi vereceklerdi. C.H.P. derhal kapatılacak, Ankara- da derhal katliam ve tevkif başlaya- caktı. Gerçi Bayarın da, Mendere- sin de bilmediği mesela onlar bu planı hazırlarken Ankarada güven- dikleri Merkez Komutanı General Muammer Ülgenin bütün teşkilâtıy- la ihtilâl emrine girmiş olduğuydu. Belki Bayarın komitacı ruhuna uy- gun tasavvurları başarıya (kavuşa- mayacaktı ama -muhakkak kavuşa- mayacaktı- her halde kardeş kanı dökülecekti AKİS İki haftadır 150 bin basılıyor ve kapışılıyor Bir mecmuayı 4 kişi okursa AKİSİ Her hafta yarım milyondan fazla insan okuyor. Bunlar sizin müstakbel müşterilerinizdir. Reklâmlarınızı AKİS'e vermekte acele ediniz. 25