June 5, 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

June 5, 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

Harbiyenin Şeref salonu komutanın odasının tam karşısına gelen oda- lar. Adnan Menderese, Ill. Şube Müdürünün odasına nakledilinceye kadar orası tahsis edilmiştir. Odanın duvarlarını Harbiyenin gelip geçmiş komutanlarının resimleri (osüslemek- tedir. Okulun yaş kütüğü de orada- dır. Bir köşeye Harbiyenin beyaz karyolalarından biri okurulmuştur. Sabık Başbakan Kütahya yolunda tevkif olunduğunda üzerinde bulu- nan gri elbiseyi günlerle muhafaza etmiştir. Bayarın dışarıya "Maden suyu", "Gravyer peyniri", "Çene su- yu" gibi siparişler vermesine muka- bil Adnan Menderes yemeğe pek ilti- fat etmemektedir. Sadece bol bol si- gara içmektedir. Yeni odalarının haz- ırlandığı gün iki ahbap, okuldaki herkes gibi tas kebabı, makarna ve salatadan mürekkep yemeklerini ye- mişlerdir. Sabık Başbakan Harbiye- ye getirilişinden bir kaç gün sonra traş olmak için jilet istemiş, fakat bu kendisine verilmemiştir. Eğer traş olmak istiyorsa bir berberin kendisi- ni traş edeceği bildirilmiştir. Sabık Başbakan kızıp darılmış ve bir müd- det sakallı gezmiştir. Fakat, kızıla boyanmış saçlarının aksine, sakalla- rının siyah ve beyaz renkte çıkması karşısında yumuşamış, berbere traş olmayı kabul etmiştir. Zaten sabık Başbakan odasında bir ruh haletinden ötekine görülme- mişsüratle geçmektedir. Bazen neşe- lenip kendi kendine gülmeye başla- makta, sonra derin bir hüzne kapıl- maktadır. Arada sırada saçma sapan sözler söylediği olmaktadır. Her hal- de sinir sisteminin tamamen tahrip edilmiş halde bulunduğu muhakkak- tır. Kendisiyle temas edenler böyle bir tipe tam on yıl müddetle memle- ket mukadderatının nasıl teslim olun- duğunu düşündüklerinde dehşete düş- mekten kendilerini alamamaktadır- lar. Menderes, Harbiyenin bütün sa- kinleri arasında maneviyatı en bar- ut olanlardan biridir. O kadar ki ba- zı gazeteler kendisine verilmemekte - dir. Harbiyeliler sabık (Başbakanın Kurulacak mahkemede sanık mevki- ine hayırlısıyla oturabilmesi için bü- tün dikkati ogöstermektedirler. Ya- kında daimi surette nöbetçi bulun- maktadır ve nöbetçiler iki saatte bir değiştirilmektedir. o Sabık Başbakan yanına nöbetçi olarak genç Harbiye- lilerin verilmemesini rica etmiş, "Ba- kışları ok gibi yüreğimi deliyor" de- miştir. Bir zamanlar parayla toplat- dırdığı halkın gözünde sevgi, saadet, bağlılık okuduğunu tekelinde tuttu- ğu radyoda bizzat ilân eden Mende- res böylece kendisi hakkında besleni- len hakiki hisleri öğrenmiş olmakta- AKİS, 14 HAZİRAN 1960 İşte, "Bay Yüzde On! ,, Bayan Emel Zorlunun 27 Mayıs 1960 saat M da eski şöförünün evine kaçırarak sakladığı 1 — Altın pırlantalı kuğu iğne 2— Mısır kalyon iğne 3 — 4 — Zümrüt pırlantalı kolye mücevherat ği Altın pırlantalı kakmalı iğne kutusunun zaptıdır : 5 — Bir çift altın pırlanta yakut küpe 6 — Altın kaplumbağa maskot 7 — Pırlantalı altın heres iğne 8 — Firuze bir çift yıldızlı Sne 9 — Yakut zümrüt karışığı ” taşlı altın bronz k 10 — Mavi menevişli inci ve gök 11 — Pırlanta platin broş taşh bilezi, 12 — Dört köşe pm ii iğne rgü kalın örgü zincirli bilezik 22 — Platin dört köşe taşh pırlanta yüzük 23 — Yakut ve firuze taşlı küpe 24 — Altın firuze yi taşlı küpe k altı 25— UYak çeyre 26 — Asral marka mineli saat 27 — Pırlantalı dört köşe taşlı yüzük 2 : 8 — Üç sıralı inci gerdanlık 29 — İki sıralı inci gerdanlı 30 — İş Bankasına ait altın maskot 31 — Üç firuze taşlı üçgen elmaslı alim iğne 32 — İri firuze taşlı pırlanta elmaslı platin yüzük 33 — İki adet mavi taşlı yüzük ve küpe (iki çifi) 34 — Şemsiye modeli pırlanta ve yakut elmas taşlı yüzük 35 - Bir çift tesbih böceği altın klips küpe 36 — Aynı küpenin taşlarından iğne 37— İki inci klips küpe 38 — Bir çift trullı küpe 39 — Iki dizi siyah İnci ve aynı taştan iki küpe ve incili yüzük 40 — Pırlanta platin İğne 41 — Pırlanta alyans 42 — Pırlantalı platin iğne 43 — Longine erkek saati ve Herena marka kozmotik boya 44 — Platin elmas, pırlantalı çiçek küpe ve onbeş adet anahtar 45 — Emel Zorluya ait pasaport ve evlenme cüzdanı 46 — Paris Osmanlı bank. ait 12.460 dolarlık mektup. Kur Yb. Bnb. Dz. Kd. Yzb. Tb. Üst Or. Gen. Avni Tavgaç Baha Özgüler Akif Gürpınar Turgut Hekimgil Cevdet Sunay dır. Zaten nöbet vazifesiyle yanına giren genç Harbiyeliler Menderesle son derece acı şeklide konuşmuşlar- dır. Sabık Başbakan pek çok ithamı cevapsız bırakmayı tercih etmiş, im- haları için plân yaptığı bu genç in- sanların karşısında başını öne eğ- mekten başka çare bulamamıştır. Bayarın kaldığı odanın aksine, Menderesin 27 Mayıstan bu hafta- nın ortasına kadar misafir (edildiği Şeref salonu okulun arkasına bak- maktadır. Odanın koridora açılan çifte kapısı vardır ve bunlar devam- lı surette kapalı tutulmaktadır. Es- ki Cumhurbaşkanı gibi eski Başba- kan da helaya koridordan geçerek gitmekte, fakat o sırada da emniyet tertibatı ihmal edilmemektedir. Sa- kıt rejimin başlıca mesullerinden Dr. Namık Gedikin sanık o sandalyesine oturmaktan intihar yoluyla kurtul- 6