5 Haziran 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 8

5 Haziran 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 8

tulmanın ve Siyasi hayata dönmenin yolları araştırılmaktadır. Bu yüzdendir ki çarşamba günü ya yeni milletvekilleri (o Harbiyenin sakinlerine katıldıklarında etrafların da halkalar teşekkül etti ve içerdeki- ler dışardan haber sordular. Merak ettikleri şuydu: Halk ne vaziyette? Doğrusu istenilirse üstadlar "halkın vaziyeti" ni öğrendiklerinde hiç de memnun kalmadılar. Yassında yolundu Bu haftanın ortasında, yeni millet- vekili kafileleri geldiğinde, Allah- tan Harbiye sakinlerinden büyük bir ihtimal sayfiye niyetine İstan- bula, Yassıadaya sevkedilmişlerdi. hakikaten haftanın başında bir ge- le, saatin bire yaklaştığı sırada hem Yeşilköy askeri hava alanında, hem de Yeşilyurt askeri iskelesinde sıkı İyiniyet tertibatının alındığı görüldü, Yol ile İskele arasına tanklar yer leştirilmiş yol boyu askeri (kordon Atına alınmıştı. Saat tam ikide İki sokak alana indi. (Kapılar açıldı ve içinden fazla ehemmiyetli sayılma- yan mevkuflar çıktı. O esnada emni- fet tertibatı büsbütün sıkılaştırılmış- tı ve civara hiç kimse sokulmuyordu, askeri nakliye uçağı ile getirilmiş Ulunan mevkuflar yolculuklarından memnuna benzemiyorlardı. Araların- dan bir kısmı uçağa merdiven dayan- -asını dahi beklemeden aşağı atladı- lar. Muhafızlar uçaktan inenleri al- dılar ve terminal binasının kapın ö- nüne sıralanmış olan GMC'lere bin- dirdiler. Vazifeli subayların elinde o- tomatik tabanca vardı. GMC'ler kısa zamanda konvoy halinde Yeşilyurt İskelesine hareket ettiler Gecenin bu saatinde bir zamanla- rın çalımlı Demekratlarını asker ne- zaretinde Yeşilyurt yolunda görenler bunca ıstırabın hakiki mesulleri Ba- yarla Menderesi hatırlamaktan ken- dilerini alamadılar. O "Görülmemiş Şatafat" devrinde iki Kurucu ekseri- si şark hükümdarı olan misafirlerini hava alanından Yeşilyurt Meecine getirirler ve oraya yanaşan motörüne bindirirlerdi. o Fakat haf. tanın başındaki gece İskeleye yana- şık dura.. Umur değil, Şehir Hatları- nın Vaniköy vapuruydu. İskele civarı da kordon altındaydı. Hiç kimsenin a apk müsaade o verilmiyor- u yüzden orada toplananlar Ati- Karali gelenleri teşhis edemediler. Vaniköy, yolcusuna aldıktan sonra saat tam üçte Yassıadaya hareket etti Adada mevkuflara assubay ga- zinosu tahsis edilmiş, orada yataklar hazırlanmıştı. e Anlaşılıyordu ki An- karalı bir çok kibar yazı Yassıada- da gençlerin Elbetteki belli bir suçu olmayan ve daha, ziyade halkın husümetinden korumak maksadıyla evlerinden alınıp götürülürken kısa zamanda evlerine döneceklerdi, ama kafilenin içinde Menderes rejiminin temelini teşkil eden şöhretli millet- vekilleri da vardı ve onların şimdiden balık avlamasını öğrenmelerinde fay- da bulunacaktı, Tebdili mekandaki ferahlık Vaniköy vapuru Ankaralı mevkuf- ları Yassıadaya götürürken İs tanbulun şöhret sahibi "Menderesçi" leri Topkapı surlarının beş, altı kilo- metre ötesindeki tarihi (oDavutpaşa kışlasında hürriyet uğrunda çarpışan genç. (o Üniversitelilerin (bıraktıkları yerleri doldurmuşlardı. . Menderesin kışlaya tıkadığı talebelerin hepsi YURTTA OLUP BİTENLER sağına düşen merdivenden çıkıntıca karşıya gelen bölümde ikamet edi- yorlardı. Meclis müzakerelerini saat- lerce bozan ve sadece başkanlık ma- kamına çıkmasıyla Meclisin bütün itibarını iki paralık eden Agah Ero- zan önüne gelene nutuk çekiyordu. Evvelâ, vakit geçirip eğlenmek için kendisini dinleyenler ikamet müdde- ti uzayınca sıkıldılar ve Erozanın traşından yakalarını sıyırmanın yol- larını aramaya koyuldular, İstanbu- lun şişman valisi ye patlıcanın değil efendinin şakşakçısı olduğunu gurur- la ilan eden Ethem Yetkiner halin- hayatında ilk defa olarak dinleniyor- du. Dr. Sarol da yine EL nın sakinleri arasındaydı. D.P. Meclis Grubu Kim kimin kurbanı ? serbest bırakılmışlar, onları tıkatan- lar içeri girmişlerdi. Kışlanın en alâ- ka uyandırıcı iki sakini iki meşhur polisti: Zeki Şahin ve Bumin Yaman- oğlu! Bu dayak mütehassısları,ile geçirilmelerinden bu yana madalya- nın tersini de her fırsatta seyretmek sorunda bırakılıyorlar, işin O tarafı üzerinde de ihtisas yapmaya mecbur kalıyorlardı. Yamanoğlu o binaya gi- rince sağ tarafta kalan kısmın üst katma, tek kişilik bir odaya kapatıl- mıştı. Zeki Şahin ile Birinci Şubenin amansız müdürü Yaşar Yiğit ise bir aradaydılar. Her üç polis en kısa za- manda ne derece suçsuz olduklarını terennüme başladılar Menderesin İstanbullu İdeal arka- daşları kışlanın nizamiye kapısının İstanbul muhabiri o sevimli doktora geçmiş olsun diyen ve sabır dileyen bir pusula gönderdi. Sarol bu nazik alakaya teşekkür etti ve hem AKİS'in İstanbul muhabirine, hem de bütün AKİScilere her işlerinde başarılar diledi. -Bu mecmua Dr. Sarol ile çok mücadele etmiş, başyazarımız o yüz den sekiz ay hapis yatmış, bir çok sa şı hakkında eğlenceli yazılar çıkmış, fakat doktor ile münasebetlerimi» dostane havadan asla sıyrılmamıstır. Başyazarımız ile Sarol ( birbirlerini her gördükleri yerde selamlaşmışlar Sarol S'inher mülakat talebini kabul etmiş ve doğrusu istenilirse doktor, kendisiyle en sıkı mücadele- 9