9 Haziran 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

9 Haziran 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

YURTTA OLUP BİTENLER şükrediyorlar, hak. ettikleri akıbetin daha fana olmamasıyla teselli bulu- yorlardı. Hakikaten de Harbiyeliler, ku- mandanlarından en küçük rütbelisi- ne, sabık devrin ekabirine gözleri gi- bi bakıyorlardı. Tek gayeleri kendi- lerine emanet edilen bu zevatı sapa- mü kulaklarıyla (dinlemelerini sağ- lamakta. İzmir Dönen dönene Geçen haftanın başında oİzmirde, yumruğunun kuvvetiyle meşhur Manisa milletvekili Sezai Akdağın Ankara Palasta yakalanışının hikâ- yesini bilenler Demokrat Ege gaze- tesinin bir açıklamasını okurken bı- yık altından güldüler. Gazete iri pun- tolarla Sezai Akdağın Demokrat Ege ile ilişiğinin kesildiğini bildiriyor ve patronların gazeteyi muhteris politi- kacılardan kurtardıkları için son de- rece sevinçli olduklarını açıklıyordu. Bu açıklamağa en fazla kahrolan mu- hakkak ki Sezai Akdağdı. Yassıada- nın iri kıyım sakini bir zamanlar milletvekilliğinden ziyade gazetecili- giyle övünürdü, Allahtan her D.P. borazanı gibi Demokrat Ege gazete- sinin de okuyucusu pek azdı da Ak- dağın gazetecilikten ayrılışı pek faz- la kimse tarafından duyulmadı. Aynı günlerde İzmirdeki D.P. bo razanı diğer iki gazetenin durumları daha da güçtü. Ege Ekspres ve Yeni Asırın ilişiklerini kesecekleri "hırslı politlkacılar'ı da yoktu. Bu bakım- dan 27 Mayıs sabahı Eskişehirin 150 binlerini ve Menderese yapılan eşsiz sevgi gösterisini ballandıra ballandı- ra anlatan Yeni Asır ertesi günü şa- şırdı. Birdenbire toparlanamamış, 28 Mayıs günü Türk Silahlı Kuvvetleri- nin asil harekâtını alışageldiği üs- lâpla verememişti! Ama 29 Mayıs günü Yeni Asırın kurtuluş günü ol- du. Şok geçmiş, inanmak istemedik- leri hâdisenin doğru olduğu kafaları- na dank demişti. Başyazar derhal ka- lemine sarıldı ve Yeni Asır son za- manlarda bir hayli azalan okuyucu- larına nefis bir başmakale sundu! D.P. borazanı İzmir gazetesinin usta Başyazarı Ali Şevket beye o gün şakacı bir genç küçük bir şaka yap- mamış olsaydı, Başyazarın keyfine diyecek olmıyacaktı. Şaka basit bir telefon muzipliğiydi. Ali Şevket be- yin telefonu birkaç kere ötmüştü. Başyazar alışık (oOoolmadığı korkuyla reseptörü kaldırdı. Karşıdaki ses tok bir asker sesiydi. Kendisini Milli Ko- mite istiyordu. Bazı şeyler sorula- caktı. Ali Şevket bey reseptörü yeri- ne koyduğunda alnında biriken ter- ler ve yüzündeki dehşet görülecek şeydi. oBaşyazar sabık Başbakanı Menderes için yazdığı övgüleri kale- me alırken ancak böyle terler ve Bey- fendinin başyazısını gene de beğen- meyeceği Menderesin bu yazıları o- 5 Haziran 960 tarih ve 302 sayılı mecmuanızın 12 nci sahifesinde hakkımda yazmış, olduğunuz yazı- lar yalnıştır. Yirmi küsur senelik şe- refli bir Jandarma subaylık hayatım vardır. İddia edildiği şekilde sabık Reisicumhurdan hiç bir maddi menfaat sağlayarak vazife ve me- muriyetimi kötüye kullanmış deği- lim. İnkılâp harekâtına şehirden gelen silâh sesleriyle ve bir müddet sonra Muhafız Jandarma Alay ku- mandanlığının vaki iş'ariyle mut- tali oldum. Derhal hor şerefli su- bay gibi hisseme isabet eden vazi- feyi Milli Komite emrine girerek İfa ettim. Bir gün sonra nezaret altına alın- mış isem de yapılan incelemede kusursuz olduğum (tahakkuk etti- ğinden tahliye edildim. Muhafız Jandarma Tabur Kd. Bnb. Münir Kiper AKİS : Jandarma Genel Komu- tanı oOOrgeneral Talisin oÇelebican Menderese hâdiseleri kendisinin ha- ber verdiği yolundaki tahminin doğru olmadığını beyan etmiştir. Demokrat Ege gazetesindeki açıklama Annenisin adı Dündü müdür ? kuması yüzde yarım ihtimal dahilin- de bile değildi- endişesi dilim dama- gım kuruturdu. Titrek adımlarla Merkez Kuman- danlığına gitti. Kumandanlığın kapı- sından içeri girerken kendisini gözet- leyen bir kaç kişinin kıskıs güldüğü- nü farketmedi. Durumu anlayıp ken- dine gelinceye kadar Ali Şevket bey bir kaç kere bayılma tehlikesi ge- çirdi. Meşhur Ege Ekspresin vaziyeti- nin gülünçlüğü de Yeni Asırınkinden aşağı kalmadı. Ne var ki D.P. iktida- rının, mutlu azınlığı hürriyet mücade- lesinde karşı tarafta yer alan namus- lu ve cefakar Basın mensuplarını bir- kaç gün içinde geri bırakmayı becer- diler ve birer hürriyet kahramanı ke- siliverdiler! İzmirde üzerinde en fazla durulan ve duyanları fazla eğlendiren İzmir Belediye Başkam Faruk Tuncanın durumu oldu. Askerlikle başı pek hoş olmayan Belediye (Başkanının Da- vutpaşaya tıkılması doğrusu pek ha- şin olmuştu. Üstelik bu muhafazanın