30 Haziran 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

30 Haziran 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

CÜMBÜŞLER 0021 No.lu araba ses sanat kârlarını Kğşke götürüyor ankayada cümbüş var Çankaya İşte, çıplak hakikat! Geçen AKİS okuyucu- ai işret alemleri hep yalanlardan eri rese, teakip o Konservatuardan Çan- nunun bir defa daha değiştiril- masını sureti okatiyyede arzu- Cum mesine yol açmıştır. Zira. - hurbaşkanının emriyle bütün "malum o hukukçular” o yazıyı »on kelimesine o kadar incele- lamayan o Bayarın (o direktifiyle 6139 sayılı ME kanunu da- yürürlüğe kon, Nilüfer Gürsoy'a da snbiş şün hikâyesini okuduğunda i- çinde yaşadığı Çankaya köş- künde şüphesiz kendisinin de haberdar bulunmadığı işret â- lemlerinin o hakikaten tertiplen- diğini her halde kabul edecek gitmeyen hakikatleri dahi tes- lim etmektir ve bundan sonra daha dikkatli o konuşmaya sa- mimiyetle o gayret österecek- tr. Bu, bir dost tavsiyesktir. kaya Köşküne bir, iki sanat- : Mi kar gelirdi. Piyasa artistleri 61. maddesine göre dâva aç- (Bir tahrihçilik örneği tırılmıştır. . Bu madde T. Ceza Geçen hafta içinde D.P. Meclis gru- Kanununun âmmenin telaş ve bunun bir çok âzası, muhalif mil- ya Küsküne ayak bastığını hiç heyecanını mucip olacak veya | letvekilleri, müstakiller ve umumi zannetmediğini oifade (etmiştir. milli menfaatlara zarar vere- o efkar basma ispat hakkının tanınma- -Nilüfer Gürsoy'un bilmediği cek Jaaliyetleri ve bunların sı için adeta canlarını dişlerine tak- bu aynı ay , Gağlayanın me- maddesidir. mış uğraşırlarken gazetelerimizin de "Refik- Cezası barış zamanında 6 ay- buna lâyık olduklarını ispat etmele- dan 2 seneye kadar, harp za- ri gerekirdi. Halbuki yanlış duyulan manında ise 5. seneden aşağı ve masa başı tahminleriyle tamamiy- olmamak o şartıyla o hapistir. Ole tahrif edilip okuyucuya öyle bil- Dünyanın bu en gülünç dâvası dirilen bir hâdise basın için fena not tımı bulacaklardır. Bu yazı, Ba- senelerle sürmüş, mahut Adil oldu. Yanılanların başında Hürriyet yar düştükten sonra yazilma- Güneşoğlunun başkanlığındaki Ove Tercüman geliyordu. Her iki ga- mıştır. Bu yazı 1955 a korkunç Ankara Toplu Basın zete de yalan havadisi birinci sayfa- yaz aylarında AKİS'in 103 sa- Mahkemesince iki defa mah- Jarının tâ başında, kocaman punto yılı — nüshasında neşredilmiştir. kümiyet o karari (verilmiş en larla bildirdiler. İddia ettiklerine gö- Hikaye Bayarın ideal arkadaş- sonda Temyiz Umumi Heye- “ye bakanlar Çankaya köşkünde Cum- rın O ekilde köpürmeleri- tinden beraatimiz — çıkmıştır. o hurbaşkanı Bayarın nezdine çağırıl- ne yol açmıştır ki Basın kanu- Fakat o bu cümbüşlerin paz. mışlar ve orada mühim memleket AKİS, 30 HAZİRAN 1960 21