30 Haziran 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

30 Haziran 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

Nursal oKemaniye anayan kalbimi şarkısını söyledi. derece beğenildi. gelince, o "Hâl aşk ateşi dağlar" Cömertçe ikram Sanatkârlar için yandaki odada ay- rı bir masa donatılmıştı ve masa- nın üzerinde kuş sütüne kadar bor şey vardı. Hem de her şeyin en iyisi, en âlâsı. O kadar ki bir çok sanatkar orada yeyip içtiklerini ahbaplarına köşkte hakikaten büyük misafirper- verlik göstermişlerdi. ir ara Cumhurbaşkanı Celal Ba- yar odaya geldi ve sanatkârlarla te- ker teker tanıştı, kendilerine iltifatta bulundu. Bu arada o da genç sanat- kar Nursal Kemaniyle ilgilendi. Nur- sal Kemani hem k çalıyordu, yakın alâka göstermek lütfunda bu- lundu. Zaten hemen herkesin gönlü- nü almak istediği görülüyor, herke- yeniden şarkılara devam edildi. Yeniden viski kadehle- ri elden ele dolaştı. Sanatkârların asında meselâ Sevim Çağlayan bulunmamasına Üz "kendisin rbaşkanlığının kendilerini bekli- imat verilmişti. Otomobiller Köşk ün dış kapısından çıkarken iki gazeteciyle karşılaştılar; bunlar ha- diseyi duyduktan sonra tahkik etmek lüzumunu hisseden Dünya gazetesi- nin Ankara muhabiri ile foto muha- biriydi. Oraya onlar da bakanlar ku- AKİS, 30 HAZİRAN 1960 Nevin Demirdöven Mesleğin fazileti rulunun toplandığını duyarak gelmiş- lerdi. Ümidleri çıkışta bir bakanı ya- kalamak ve ondan ne gibi mühim memleket Lİ Es enmekti. Fakat resmi otomo- bakağlak yerine An- toplantısı değil bir eğlence tertiplen- Mefharet Atalay CÜMBÜŞLER miş olduğu yazıldı. Böylece hadiselerin gali edilme- n bulun- Eğer ötesi muhabirler de zahmet etselerdi, hat- ta tahminlerini tahkik lüzumuna duysalardı yanlışlık yapmıyacaklar, basının yalan havadis verdiği yakın- daki ithamları kısmen haklı çıkar- mayacaklardı. Meselenin ince tarafı- Gerçi hadiseyi tahrif eden muhabir- lerin de kendilerine göre bir ma- zeretleri vardı. Karar bekleyen bir çok - hayati memleket meselesinin mevcudiyetini biliyorlardı. Bakanla- rın Cumhurbaşkam nezdine çağırıl- dıklarını duyunca da hemen sa başında yazılarım hemen yazıver- mişlerdi. Halbuki meselenin bir başka ince tarafı vardı. Başbakan Adnan Men- hadiselerde ne kadar ile Kabine toplantısı diye bildiriyor. ığını yazıyor, hadiseleri yanlış şekil- erde aksettiriyorlar, buna mani ol- malıyız arkadaşlar" demez Nitekim yanlış havadisin gazete- Başbakanlık tebliğ i ei fen verdikleri haberde, Çankaya köşkünde riyasetinde İcra Vekilleri Heyeti top- lantısı yapıldığı, bu toplantıda iç ve dış politikaya bit bazı mevzuların görüşüldüğü bildirilmektedir. Reisi cumhurun riyasetinde bir ka- bine toplantısı yapılmadığı gibi, rüşüldüğünden bahsedilen mevzular da bittabi tamamiyle hayal mahsulü- dür. Bu asılsız haberin tekzibine Ana- kayada geceler pek hoş ve faydah şekilde (o geçiyordu. 23