30 Haziran 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

30 Haziran 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

CE M Muammer Karaca D.P. yi boşayan damat Sarışın adam yanındaki a "Adama bak yahu! Gömlek de- gibi kanaat değiştiriyor" de- di ta ilâve etti "Bu kadarına da pes doğrusu," Arkadaşı, cevap overmek üzereydi ki arka sıralardan kopan nede oynan unmaz Damat" i- slmli tuluatın ikinci perdesi inmişti. Konuşma, haftanın başında Salı Ankaradaki Gençlik Parkı Tiyatrosunda cereyan iktidarın ehliyeti müsellem Ocak Başkanı Mu- ammer Karaca, 27 Mayıs İnkılabını müteakip bir yolunu bulup postu An- BİR DEVRİ HİCVEDEN KİTAP AKILLI MAYMUNLAR Ümit Taşar Oğuzcanın yıllar- dır o neşredilemiyen taşlama şiirleri kitap halinde çıkmıştır. 104 Sayfa, 80 Şiir, 5 lira Ödemeli Gönderilir. Siparişler için: Posta Kutusu 662 - Ankara AKİS, 30 HAZİRAN 1960 İ Y ET karanın Gençlik Parkına sermiş ve ma İsimli "Bulunmaz Damat" oyunla eski sanatını tekrarlamağa o başla- mıştı. Şimdi merak edilen husus sa- bık Ocak Başkanının bu idarede han- gi rotayı takip edeceğidir. gece bir gazeteci birdenbi- re Muammer Karacanın Türkiyede röportaja tekzip yollayan ilk adam olduğunu hatırlayıvermiştir. Son günlerde peşin para istemiyen hak tanır halden anlar bir ev sa- hibine rastlayıp da devlet memuru kesesine uygun kiralık bir ev bula- mamanın sıkıntısını çekenler arasın- da Milli Savunma Bakam Org. Fah- ri Özdilekin zarif eşi Muazzez Özdi- lek de var. Bütün dostları, yakında düğünü yapılacak özdileklerin kızı- na kiralık ev ararken Bayan Özdi- lek de sabahları gazetelerin küçük ilanlarım tarıyor. Ama bu arama ve taramaların istenilen neticeyi verece- ği epeyce şüpheli. Ankarada devlet muru kesesine uygun ev, kak ta- nır halden anlar ev sahibi bulmak, fezaya roket atmakdan güç iş. Tan- rı Özdileklerin yardımcısı olsun. Genç adam, nihayet telefon etmek- ten vaz geçti. O gün sabandan beri kaç defa telefonu açmış, karşı tarafdan hiç bir cevap alamamıştı. Kendi kendine "herhalde yazlığa git- tiler" dedi. Genç adamın bu tahmi- ninde ufak bir yanılma vardı. Evin erkeği halen bir nevi yazlıktaydı ama genç adamın tahmin ettiği gibi Florya veya Küçükçekmecede deni- ze nazır a yirmi lira kira verilen villalardan birinde değildi. Gene de oturduğu yer denize nazırdı, üstelik kira da vermiyordu. İyi de bakılıyor- du. Bu yıl, hemen bütün sabık ikti- dımcı, kocasına biraz daha yakın ol- mak düşüncesiyle 27 Mayısı takip eden günlerde Heybeliadaya ( taşın- . Aksam üzerleri "Büyük çıkıyor, güneş batarken koca- sının bulunduğu Yassıadayı seyredi- karısına yeni harflerle yazdığı mek- tuplarında "Fikir Bahçesi"ndeki akı- cı üslübu kullanamamaktan şikayet ediyordu. Çünkü Bay Yardımcı yeni harflerle mektup yazmakta o olduk- ça güçlük çekmektedir. Yassıadada yaşlıkta bulunanların hanımlarından sabık ve sakıt İk- tidarın İzmir Belediye Başkanı --k Tuncanın eşi Bayan Tunca günlerde, mide bulantılarından son- tındaki karnını işaret edip "Belli olu- yor mu allahaşkına?" diyormuş. akat bütün bunlara rağmen 1952 yılının güzellik kıraliçesi (oHiltonda- ki berberinden muntazaman çaylara davetlere gidebiliyor. bebe- gin kim çekeceği rak ediy or- yormuş. e hafta içinde Perşembe günü, kara Gazeteciler Cetişeti ola- ganüstü bir kongre yaptı. Olgun bir hava içinde cereyan eden kongrede daha ziyade, basın mesleğinde nüfuz ticareti yapanlar hakkında sakıt ik- tidarın tabiriyle muktezi tedbirlerin alınması ittifakla kararlaştırıldı. Bu arada Cemiyet Başkam seçi- len Altan Öymen sakıt iktidar dev- olmayan Beynelmilel Basın Enstitüsüne yakın alâkasın- dan dolayı Cemiyet adına bir teşek- kür telgrafı çekti. Bu suretle sabık bir zihniyetin de ipi çekilmiş oluyor- du. Harika Yardımcı O da yazlıkta