July 6, 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

July 6, 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

Cilt; XVI, Sayı: 307 AKİS HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI 6 TEMMUZ 1960 DENİZCİLİK Suiistimaller Bir "Gemi Kralı" Geçen haftanın sonlarında bir gün orta boylu, atletik vücutla, rahat tavırlı, elleriyle hareketler yaparak konuşan 39 yaşında bir adam sühu- neti daima 18 derecede sabit kalan yazıhanesinde: , "— Ortaklarım Muzaffer Menteş, Ilhan Arakon. rgen" dedi, sonra gülerek ilâve etti "Bir de Fatin Rüştü Zorlu!" Adam, bir zamanlar Şeker Kralı diye anılan meşhur milyoner Hayri İparm oğlu Ali İpardı ve kurduğu Ipartransport şilepçilik (şirketindeki ortaklarının kimler olduğunu sayı- yordu. Tabii, son isim amerikanv: zevklere sahip genç milyonerin bir latifesinden ibaretti. Üzerinde altın- dan mamul Ronson bir çakmak, en- vai çeşit nefis Havana püroları, mı- sır yaprağına sarılı sigarillolar bu- lunan masasının gerisinde Ali İpar kendine has fütursuzluk ( içindeydi. “Air conditioned — Hava tertibatlı" yazıhanesi son derece lüks tarzda dö- şenmişti. Çalışma masasının yanında İki telefon ve bir diktafon duruyordu. Ipartransportta sadece görünüş de- gil, işlerin idaresi de amerikanvari oluyor, genç milyoner büyük arma- törlerin usulleri dairesinde çalışıyor du. Teferruatla alakalanmıyor, kesin kararlar veriyor, bunların takibini yardımcılarına bırakıyordu. Zaten A- li İpar karşısındakine derhal zengin bir ailenin iyi ve şımarıkca yetişmiş evladı intibaını veriyordu. Her halin- den işlerini bir sporcu zihniyetiyle yürüttüğü, atıldığı sahada rekor kır- ma hevesinde bulunduğu ve ikinciliği kabul etmediği belli oluyordu. Nite- kim konuşurken sözünü esirgemiyor, tehlikeli şakalar yapıyor, kudretine pek güvenen bir tavır takınıyordu. — Sabık hükümetin Türk Silâhlı Kuvvetleri tarafından devrilmesi ü- zerine memlekete döndüm. Gocuna- cak bir şeyim olsaydı böyle hareket etmezdim" dedi. Halbuki bu Ali İpar, görülmemiş bir nüfuz ticaretini meharetle orga- nize etmiş ve iki mesul şahsın yar- dımını sağlayarak herkesin ağzını hayretten açık bırakacak tarzda bir şilep filosuna sahip olmuştur. İki yardımcısı Fatin Rüştü Zorlu ve Ni- had Âli Üçüncüdür. Üç kişilik şebe- ke Ipartransporta bir kalemde 588 bin dolar kıymetinde Uç gemiyi be« davaya maletmiş, üstelik 31.932 do- larlık bir diş kirası bırakmıştır. Akı| durduran bu hâdisenin hikâyesi D.P, iktidarının tarihine (altın harflerle yazılacaktır. Yirmi yıllık dost! Ali İpar, o sporcu ruhuyla bundan bir müddet evvel iş sahasında re- kor kırmak ve müthiş kabiliyetlerini göstermek hevesine kapıldığında göz- lerini yirmi yılık aile dostu Fatin Rüştü Zorluya çevirmiştir. Zorlu, Necip İpar şilebi Eti senin kemiği benim AKİS,6 TEMMUZ 1960