27 Şubat 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

27 Şubat 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

Haftalık Aktüalite Mecmuası Yıl: 6, Cilt: XX, Sayı: 348 Yazı İşleri Rüzgarlı sokak Ovehan Kat 3 Daire 7 Tel: 11 89 92 P. K. 582 - Ankara # İdare : Denizciler Caddesi 23/B Rüzgarlı Matbaa Tel: 11 5221 * Başyazar Metin Toker * Neşriyat oOLid. Şirketi adına imtiyaz SERİDE ve Müessese Müdürü # Yazı İşlerini fiilen idare eden Mesul Yazıişleri Müdürü Kurtul ALTUG - Karikatür TU X Fotoğraf: Associated Press Türk Haberler Ajansı Klişe : Doğan Klişe Bu mecraua Basın Ahlâk yasa- sına uymayı taahhüt etmiştir. Abone şartları : 3 aylık (12 nüsha) : 10.00 lira 6 aylık (25 nüsha) : 20.00 lira 1 senelik (52 nüsha) : 40.00 lira an şartları : i : 20lira 3 renkli arka kapak : 2.500 7Z İlan işleri : Telefon : 11 5221 TELE - RADYO - REKLAM Atatürk Bulvarı Büyük Han No. 39 KARA — Tel: 128793-1298 77 Dizildiği yer a Maç Basıldığı ye, Güneş Matbaacılık T.A.Ş. FİYATI: 1 LİRA Basıldığı tarih : 26.2.1961 Kapak resmimiz Kırdarın Tabutu Hâdiseli Cenaze Kendi Sevgili AKİS Okuyucuları, Şu anda, hareketli haftalara has bir sayıyı elinizde tutuyorsunuz. Bir yandan Ankara, diğer taraftan İstanbul kelimenin tam manasıyla kaynaştı. Başkentte bütün iyi niyet erbabı, demokrasilerde her türlü dolgunluğun tek deşarj vasıtası olan seçimlerin Ur an önce yapılması- nın çâresini araştırırken İstanbulda, mahiyetinden çok mânası üzerinde durulması gereken bir hâdise cereyan etti: Menderes kabinesinin son Sağlık ve Sosyal Yardım Bakanı Dr. Lütfi Kırdarm cenaze töreninde çember sakallılar baş kaldırdılar. Bu sayımızın YURTTA OLUP Bİ- TENLER sayfaları, işte, başlıca bu iki hâdisenin en geniş, alâka çekici, tafsilâtlı hikâyesine ayrılmıştır. Cenaze vak'asını kapak konumuz yap- tık. Bu meseleyle alâkalı yazı okunduğunda, bitirdiğimiz haftanın so- nunda hâdisenin üzerine serpilen ışığın nasıl bir manzara gösterdiğini görüp anlayacaksınız. İstanbuldaki AKİS temsilcisi bilhassa bu konuya eğilmiş, tahkikatın seyri hakkında hiç kimsenin bilmediği bilgiyi alma- ya muvaffak olmuştur. Diğer taraftan, vak'ada hiç bir taksiratı bulun- mayan Kırdar ailesinin yeni reisi Erdem Kırdar, duyduğu hisleri AKİS muhabirine en samimi şekilde anlatmıştır. Zâten bir AKİS muhabiri ce- naze töreninde hazır bulunduğundan hâdisenin cereyan tarzı datan olarak tesbit edüebilmiştir. Aramızda Başkente gelince, AKİS ekipleri bütün hafta boyunca Kurucular Meclisinin dinleyici sıralarından ve kulislerinden ayrılmamışlardır. Bir yandan Anayasa Komisyonu hazırlanan metnin son parçalarını rötuş ederken Temsilciler, Bütçeyi ele almışlardır. Hafta içinde cereyan eden çeşitli hâdiseler "Hükümet" ve "Korucu Meclis" başlıkları altında ve- rilmiştir. Okuyucularımız tarafından büyük ilgiyle karşılanan "Millet" yazısında ise, haftanın havası belirtümiştir. Bitirdiğimiz haftanın ortasında Devlet Başkanı Cemal Gürselin Çankaya köşkünde M.B.K. üyelerine verdiği yemek bütün dikkatleri üzerine çeken bir ayrı hâdise teşkil etti. Komitenin, Başkanıyla birlikte bir yemek masasının etrafında toplanması elbette ki sâdece sosyal bir vak'a değildi. O vesileyle memleketin I numaralı meselesi olan seçim işi, yürekleri ancak milli menfaat kaygısıyla çarpan ve hakikaten tarihte eşi görülmemiş bir vatanseverlik örneği gösterip "Askeri İhtilâl" mef- humuna değiştiren komutan ve subayları arasında enine boyuna görü- şüldü. Konunun resmiyetin dışında, arkadaşlık havası içinde bir "mü- davele-i efkâr" a vesile vermesi son derece hayırlı neticeler doğurdu. Bu görüşmelerde Başkan Cemal Gürselin, 2 Martta yapacağı basın top- lantısında kullanabileceği kıymetli malzeme topladığında zerrece şüp- he yoktur. Fakat o tarihe kadar Başkan ve ihtilâli, beraberce yaptığı en yalan mesai arkadaşları daha görüşecekler ve kararlarım alacaklardır. Bu bakımdan, önümüzdeki haftanın en alâka çekici haberi Başkanın & Mart günkü toplantısında verilecektir. O tarihe kadar olan günlerin de gebe bulunduğu hiç gözden kaçırılmamalıdır. - AKİS'in bu sayısındaki tertibinde bir küçük değişiklik müşahede ede- ceksiniz. Başyazarımız Metin Tokerin "Haftanın İçinden" başlıklı yazısı, yerini bu haftalık pek mümtaz bir misafire vererek bir sayfa ge- riye kaymıştır. "Günün Meselesi" olarak neşredilen "İyi Düşünelim" başlıklı yazı dikkatle okunmaya ve ibret almaya değecek önemdedir. Memleketin I numaralı dâvasını gözler önüne seran ve iyi vatandaşlara bir istikamet gösteren o satırlar en halis hislerin, niyetlerin ifadesidir. Bu istikamet, yaşadığımız şu devrede herkes tarafından kollandığı tak- dirde işlerimizde engin bir suhulet yardımcımız olacaktır. İşbaşındakir lerin talep ettikleri bu suhuleti vi sağlamaya mecbur bulundu- ğumuza AKİS yüzde yüz iman etmektedir AKİS ayrıca, vergi mükelleflerine bir de iyi haber vermektedir. İş muhitlerinde bulunan ve çeşitli propagandalarla desteklenen şüpheler,ve endişeler vergi cezaları konusunda atılacak bir hayırlı adımla dağıtıla- caktır. Saygılarımızla AKİS