17 Nisan 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

17 Nisan 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

Kudret Gazetesinin levhası Baki kendi aralarında kuvvet şırıngası yapan ve hattâ bazı yüreklere endi- şe dahi salmaya muvaffak olan C.K. M.P. ileri gelenleri, bir müddet var ki, yapılacak genel seçimlerde 60-70 kişilik bir milletvekili grubunun Mec- lise girmesine "razı olmuş" görün- mektedirler. o Başlangıçta istikbalin de, ikbalin de ayaklarının dibinde ol- duğunu iddia edenler, şimdi şöyle eti budu yerinde bir muhalefet partisi olarak Mecliste görünebilmeyi kur- maktadırlar. Eh, Allanın izniyle nis- bi temsil sistemi kendilerine bunu saglıyabilecektir. İşte bundan ötürü- dür'ki C.K.M.P. nin Sakarya cadde- sindeki sevimli Genel Merkezinde bi- rilerini bulmak biraz güç olmaktadır. Anlaşılan, iltifat gibi otehacüm de marifete tabidir. Teşkilâta, kongrelerin süratle ya- pılması için gerekli tamim yavaş yavaş, k formalitelerin İ çin uğraşılmaktadır. Bu arada, C. K.M.P.nin Temsilciler Meclisinde bi- tercih eden Jideri larda, monolog halinde bol bol döke- cektir. Şapa oturan gemi Minyatür partilerin en irisinde İlk hayalleri de, son hayal sukutunu da “Bölükbaşının resmi organı Kud- ret gazetesi" hazırladı. İhtilâli ta- kip eden günlerde C.K.M.P. Büyük Parti, Bölükbaşı Büyük Lider pozla- rına bürünmüşken böyle bir Büyük AKİS, 17 NİSAN 1961 kalan bu kubbede Partinin ve böyle bir Büyük Liderin resmi organsız olamayacakları tesbit edildi. Mutlaka bir gazete çıkarmak lâzımdı. Partinin parası vardı, İş, pa- rası bulunmayan bir tesis sahibi av- lamaya kalıyordu. C.K.M.P. liler bir değil, üç sahip buldular. Bunlar, An- karanın Bâbıâlisi Rüzgârlı Sokağın meşhur üç ortağıydı. Ellerinde bir tesis vardı, satmasa da resmi ilân a- lan bir gazete çıkarıyorlardı ve Ulu- su basıyorlardı. Fakat Ulus başka matbaaya aktarma edince tesis boş kalmıştı. Eh, C.K.M.P. büyük istik- bal vaad ediyordu. Ortaklar, arala- rından en akıllı geçineninin teşvikiy- le Kudret işine büyük hayallerle gi- riştiler. Gazetenin ilk çıkışında hayallerin hakikat olduğu ümidi iki tarafta da doğdu, Tevziatını hususi kamyonlar- la yapan Kudret alâka ve rağbet gör- dü. Bir ara 100 bine yakın tiraj yap- tı. Bölükbaşının keyfi tamdı. Eh, milletin C.K.M.P. hasretiyle yandı- gının bundan iyi delili mi olurdu? Ancak evdeki hesap çarşıya uymadı ve tiraj düşe düşe politikacı ortak- ları Meclise sokmayı hayal ettikleri 00-60 milletvekili ümidi, üç ortağı ise tamtakır bir kasayla başbaşa bı- raktı. Güvenilen dağlara kar yağmış- tı. Gittikçe çığlaşacağı umulan kar topu, küçüle küçüle yumruk kadar kalmış, C.K.M.P. nin büyük kudreti birkaç ay içinde bütün hüviyetiyle ortaya çıkıvermişti. İhtilâlin başlan- gıcında "İkbali ayağının altında" gö- ren lider de susmuş, kendilerini "İs- tikbalin Adamı" diye satan bazı ki- şiler de ortadan kaybolmuş, üstelik bu küçücük muhalefet partisi D.P. devrindeki fonksiyonunu da kaybet- mişti. Ne sesi, ne sedası çıkıyor, ne kimseyi ilgilendiriyor, ne de kimse- "in dikkatini, çekiyordu Durum buyken, geçenlerde bir gün muteber Kudreti ellerine alanlar ga- tiğini farkettiler. Sahip artık Nevzat Ergüleç adlı bir zattır. Matbaa ise, Ali Yılmaz matbaasıdır. Aslında de- gişen, isimden başka şey değildir. Zira gazete hep aynı yerde basılmak- tadır. Fakat alakasızlık nasıl C.K.M. P. liderlerini "siyasi ayarlama" ya mecbur kıldıysa, iş adamlarını da "mali ayarlama" zorunda bırakmış- tır. Kudretin kaderi C.K.MP. nin ka- deriyle paralel hale gelince herkes arpacı kumrusu gibi düşünmeye baş- lamıştır. Kudreti çıkaran ortaklık birkaç güne kadar tekrar tadilâta uğrıya- caktır. Yeni bir şirket kurulmak ü- zeredir. Limited şirketin ortakların- dan üçü gene eski üçlerdir. Diğer üç ortak ise C.K.M.P. yi temsilen mev- cut Kızılırmak adlı şirketin ortakla- rından olacaktır. Partinin yeni şir- kete hissedar olması için gene bir miktar para vermesi gerekmektedir. Altı kişilik şirket, yeniden bir düze- ne sokulacak gazeteyi idare edecek- tir. Gazetenin imtiyaz sahibi bu al- tıdan biri olacak, idare müdürlüğünü de gene altı kişiden birisi deruhte e- decektir. Kudretin yazı işleri kadro- sunda herhangi bir değişiklik yapıl- ması düşünülmemektedir. Kadrodan C.K.M.P.li liderler, bilhassa Bölükba şı pek memnundur. Eski Zafercile- rin alışageldikleri sistem, kendilerini K.M.P. ileri gelenleri indinde mu- teber gazeteciler haline getirmiştir. M. SUNULLAH ARISOY'un son Şiir kitabı DIŞA VURAN KARANLIK Çıktı 21