17 Nisan 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

17 Nisan 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

GENÇLİK Teşekküller Geriye atılan adımlar Geçen haftanın ikinci Uyarısında, Cağaloğlunda, CHP, den mü- devver devkâri bir binanın ikinci ka- tında bir basın toplantısı yapıldı. Or- iyice uzanmış bir deli- kanlı, yeşil çuha kaplı o dikdörtgen masanın baş tarafına oturmuş, an- latıyordu. Türk Yüksek Tahsil Genç- liğinin tek teşekkülle temsili konu- sunda genç adamın söyledikleri şun- lardı: "— Birleşmenin şartına ve lüzu- muna inanıyoruz. Genel İdare Kuru- lumuz birleşmeyi temin edecek ko- miteyi T.M.T.F. Genci Başkanı, İ- kinci Başkanı ve bağlı birliklerin başkanlarından Okurmuş ve vazife- lendirmiştir. Teşekkül etmiş olan birleştirme komitemiz. oMilli Türk Talebe Birliğinin -M.T.T.B.-. hukuki ve fiili temsilcileriyle derhal müza- kereye oturmağa hazırdır. T.M.T.F. her türlü kolaylığı aramağa ve yap- mağa kararlıdır." Kirli sarı renkli Merkezi, konuşan çen müessesenin yeni kam Kemal Kumkumoğluydu. Fazileti aşikâr birleşme ameliye- si, sâdece derli toplu T.M.T.E. ile başlayıp bitseydi, meselede hiçbir fevkalâdelik bulunmıyacaktı. Halbu- ki, muhatap olması lâzım gelen da- gınık M.T.T.B., 45 yıllık omazisinde esine rastlanmadık bir buhrana ça- kılıp kalmıştı. Durum şudur: M.T.T.B. nin 45. Genel Kongresi, Türk Yüksek Tahsil Gençliğinin ger- çekten ideali haline gelen birleşme kararım ittifakla almış, fakat parası tükendiğinden gündeminin seçim maddesini tamamlıyamadan çalışma- larım tatil mecburiyetinde kalmıştı. Genel kongrenin tekrar toplanması- na kadar müessesenin sorumlulu- gunu Cemiyetler Kanununun âmir hükümleri gereğince Genel Kongre Başkam Nejat Çerman o yüklenmiş- ti. Ankara, İstanbul, İzmir ve Erzu- rumda teşkilâtı bulunan M.T.T.B. nin tek bir şahıs tarafından idare e- dilmesine maddeten ve manen imkân olmadığından, on senelik maziye sa- hip birleşme fikrinin şampiyonu Çer- man, Genel Merkezin bulunduğu İs- tanbulini en büyük mülki âmiri Re- fik Tulgaya yazık bir müracaat ya- parak, içinde bulundukları çıkmaza bir hal çâresi aranmasını istemiş, bu- nun üzerine Vilâyetçe geçici bir ku- rul meydana getirilmişti. Geçici ku- rula. Genel Kongre tarafından alın- bina T.M.T.F. 26 mış birleşme kararının tahakkuku yolunda çalışma yetkisi de verilmiş- ti. İşin buraya kadar olan kısmında herhangi bir anormallik yoktur. An- cak işler bundan sonra karışmıştır. Zira açıkgöz bir grup, geçici kurula karşı isyan etmiş, kendi o arasından bir de idare heyeti seçmiştir. Türlü entrikalar neticesi M.T.T.B. nin bü- tün füli imkânları bu grubun eline geçmiştir. Başlarına da müseccel es- ki D.P. li Turhan Eyüp Fırıldakı ge- tirmişler, daha sonra onu da devi- rerek, yerine V.C ne katılmış Selim Senayı oturtmuşlardır. Hattâ, iddia- larına göre, Maliye bakanlığının u- mumi menfaatlere yararlı teşekkül- ler fonundan da 10 bin lira çekmiş- lerdir. Durum o kadar karışıktır ki, üç kişi hem hukuk! olan geçici ku- rulda, hem de bu grubun İdare Heye- tinde tiyedir. Meselâ Şenay, hem ge- çici kurul üyesidir, hem de bu İdare e Başkanıdır. Meşrebi ma- m Son Havadis gazetesi ve aynı Hi çıkardıkları bir Allahlık dergi bu İdare Heyetini M.T.T.B. nin gerçek temsilcisi olarak tanımış, İ- dare Heyeti de bu gazete ve dergide karargâh kurmak suretiyle hüviyeti- ni açığa vurmuştur. Geçici Komite Başkanı Kurtcebe Noyan, Çermamn da yardımıyla açıkgöz grup İdare Heyetiyle onbeş gün kadar önce an- laşmış, taraflar arasında sıkı bir iş- birliğinin ana hatları tesbit edilmiş- tir. Bir, ara sular durulmuş, hattâ "M.T.T.B. içerisindeki tesanüdün te- sis edildiğinin Türk Yüksek Tahsil Gençliğine ve kamu oyuna ilâm fay- dalı görüldüğünden", bir de müşte- rek basın toplantısı düzenlenmiştir. Taraflar adına konuşan Noyan, Şe nay tasdik makamında kafasını öne geriye sallarken şunları söylemiştir: — Biz, M.T.T.B. nin temsilcileri olarak milli omeselelerin ve öğrenci dâvalarının en iyi şekilde tek bir te- şekkül altında savunulmasında ö- nemli faydalar görüyoruz.' Kapanan ufuklar Gene o basın toplantısında Noyan, yarıda kalan genel kongrenin M.T.L.B. topluluğunu temsil edecek İdare Heyetini seçmek üzere 17 Ni- sanda toplantıya çağrılacağım açık- lamıştır. Bu arada üç kişilik bir bir- leştirme komitesi de seçilmiştir. Fakat açıkgöz grup İdare Heyeti verdiği sözü yutmakta ve yeniden kendi başına buyruk olmakta gecik- memiştir. Genel kongreyi toplama- ğa yetkisi olmamasına rağmen, ge- çici heyete danışmadan gazetelere ilân vermiştir. Gerginlik yeniden art- mış, bu sefer Noyan kanuni yollara Kemal Kumkumoğlu El uzatıyor mu? başvurmak üzere kollan sıvamıştır. Aslında, âdeta zorbalıkla M.T.T. B. sin başında kalan gericiler ve es- ki D.P. lilerin gizlemeğe çalıştıkları plân aşikâr olarak şudur: Yarım ka- lan genel kongreyi kendi İdare He- yetlerinin toplaması, kendi adayları- nın seçimleri kazanmasında inkâr e- dilemiyecek derecede Oo müessir ola- caktır. T.M.T.P. kendileri için kaybe - dilmiştir, hiç olmazsa M.T.T.B. ndeki yuvaları, her ne pahasına olursa ol- sun dağıtılmaktan kurtarılmalıdır. Acı bir gerçek te, içinde bulun- duğumuz intikal devresinde başarılıp bir kanunla perçinlenemediği takdir- de birleşme meselesinin tahakkuku- nun büsbütün imkansızlaşacağıdır. Çünkü, yeni siyasi partilerin hepsi de gençlik kolları kurma hazırlıklarına girişmişlerdir. Pek kısa bir zaman sonra, gericiler ile eski D.P. kalıntı- larının ve C.H.P. lilerin teşkil ettik- leri iki hizibe, daha birçokları ilâve olunacak, Türk Yüksek Tahsil Genç- liği bir anarşiye boğulacaktır. kim Şeker Bayramında aktedilen XVI. T.M.T.F. Genel Kongresinde, eski D.P. liler bir grup olarak varlık gösteremeyince, CHP. liler meyda- nı boş bulmuşlar ve aralarında İki hi- zip halinde kıyasıya vuruşmuşlardır. Neticede, bu gruplardan diğer azın- lıkları da derleyip toplamakta maha- ret gösteren Kumkumoğlu, öteki gru bun lideri Nurettin Sözeni, geceli gündüzlü günlerce sürüp giden ma- raton seçim mücadelesinin tâ ondo- kuzuncu turunda yere vurmağa mu- vaffak olmuştur. Mamafih şimdi en büyük teselli esas kuvvet olan Yüksek Tahsil Genç liginin aşağı kademelerinin tek te- şekküle gönül vermiş bulunması ve muhalefetin sâdece politik ihtiras sahibi ve post kapma sevdasındaki bazı yüksek başlarda müşahede edil- mesidir. AKİS, 17 NİSAN 1961