1 Mayıs 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

1 Mayıs 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

YURTTA OLUP BİTENLER İstanbul Üniversitesi önündeki tören Ateş olmasa da, Atanın huzurunda, Şaatler 14.35'i gösteriyordu. Genç- ler Anıt Kabirin geniş meydanını doldurdular. İhtilâlin süngüsü genç Harp Okulu talebelerinden Ur bölük sağ tarafta, Muhafız Alayından bir bölük te solda yer aldı. Muhafız Ala- yının bandosu da törende Hazırdı. Törene M.B.K. üyelerinden en er- ken gelen Suphi Karamandı. Kara- mam Binbaşı Özgüneş takip etti. Tö- ren başladığında Anıt Kabirin geniş meydanım yarı yarıya dolduran genç- lik âdeta nefes almıyordu. Ti borusu- nun tiz sesi Ve büyük bir sessizlik or- talığı kapladı. Gençler. Atalarının ö- nünde bir yıl sonra saygı duruşunu geniş hürriyet havası içinde yapıyor- lardı.Başları önlerine eğik gençler, bir yıl evvel aynı gün. aynı saatler- de, başlarından geçenleri hatırladılar. 10 iman yardı Atanın huzuruna giriş Örfi İdare Ku- mandanlığınca (omenedilmişti. Değil böyle bir tören, Atayı ziyaret bile ya- saktı. Türk milletinden Atası esirge- niyordu. Mi yalürk Türk gençliğinden kaçınlıyf Türen bae sonraki kısmı ko- nuşmalara ayrılmıştı. coşturdu, gözleri oyaşarttı, yerinde duramaz ni getirdi. sözlerinin büyük bir kısmım, gençli- ğin İhtilâlin öncülüğünü yaptığı fik- ri etrafında topladı. Mücadeleye genç- lik başlam Şt. Gençlik odirenmişti. Gençlik, işi pişirmişti. O günlerde ya- pılanlar, kur rilen körpe vü- cütlar bir devri değiştirmişti. Ulay üzgündü Şehitlerin ai ağlamak gerekliğini söylüyordu. N den kendileri, babalar, ağabeyler öl- memişlerdi ? Ulay sevinçliydi. Bir devir değiş- mişti. Yeni bir devir açılmıştı. Yep- yeni bir anlayış gelmişti. Memleketi on yıl keyiflerince idare edenlerin yarattıkları zihniyet ortadan kalk- mış, zalimler hesap vermek üzere a- dalet huzuruna çıkarılmışlardı. Artık bu memlekette kardeşi kardeşe vur- duracak tiynette insanlara yer yoktu. Artık memleketi babalarının çiftliği gibi idare edenlere rastlanmıyacaktı. Bunun en emin bekçisi Gençlikti. Gençliğe güveniyorlardı. Gençlik im- tihanını pekiyi dereceyle başarmıştı. Gençler konuşuyor.. A tatürkün mânevi huzurunda bulu- nanlar bir ara gencecik bir ihtilâl- ciyle karşılaştılar. Göğsünde Siyasal Bilgiler Fakültesi rozeti vardı. Göz- lüklüydük Başı önüne eğikti. Pek çok kimse tarafından, hele bir foto mu- habiri tarafından pek iyi tanınıyordu. Diğer gençlere nazaran pek erkenci sayılırdı. İnönüyü 19 Nisanda Ata- türk Bulvarında kucaklamış, o gün den itibaren "Hürriyet" diye batır mağa başlayıp, bir daha susmamış- tı. İnönüyle 19 Nisanda çekilen resmi genç Mülkiyeliyi tevkif ettirmişti. Genç Mülkiyeli, her zamanki gibi rahattı. Yaptıklarını belki de unut- muştu. Belki değil, gerçekten unut- muştu. Zira sabahki törene, geç kalk- tığı için yetişememişti bile... Kürsüye geldi. Konuştu. Konuş- tukça heyecanlandı. Galiba törenin en heyecanlı konuşması da bu oldu Gençler dövizleriyle Kuyruklara son ihtar AKİS, 1 MAYIS 1961