1 Mayıs 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 36

1 Mayıs 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 36

SPOR Güreş Bir sürpriz A nkara İlkbahar at yarışlarının başlaması sebebiyle Ankara Hi- podromu yarışseverlerle dolup taşı- yordu. Bir kısım yarışçı kendini ya- rışlara, daha doğrusu paranın heye- canına kaptırmış, kimseyle ilgilen- miyor, bir kısım seyirci de yarışlar kadar çevreyle de ilgileniyordu. Bu atada "Dağıstanlı değil mi bu?' "A-a-a, Mustafa Dağıstanlıya bak!.", "Dağıstanlı burada ne arıyor ?" söz- leri, paranın heyecanına kapılmayan- ların ağızlarından eksik olmuyordu. Hâdise Nisan ortalarında bir pa- zar günü cereyan etti. Çok kimse hay- ret İçindeydi. Hep aynı sey düşünülü- yordu: Dağıstanlının, at yarışlarında ne işi vardı? Dünya ve Olimpiyat şampiyonu bir güreşçinin özel haya- tıyla kimse ilgilenmek 'İstemezdi. An- cak herkesi Dağıstanlının at yarış- larında bulunması değil, (Ankarada olması ilgilendiriyordu. Çünkü Da- ğıstanlı İstanbuldaki güreş kampın- da biliniyordu. İşte herkesi hayrete düşüren de bu oldu. Anlaşmazlıklar Ta yapılacak Dünya Güreş şampiyonası için Güreş HFederas- yonu güreşçilerimizi üç ay önceden hazırlamayı tasarlamıştı. Bu sebeple İstanbulda Emirgânda güreş kampı kuruldu ve Mart ayının sonunda ça- lışmalar başladı. Ancak çalışmalar bir türlü istenilen şekli almadı. Gü- reşçilerden çoğunun kampa geç ka- tılması çalışmaları aksattı. Bu arada, birkaç güreşçinin de kampa girme- mekte israr etmesi güreş idarecileri- ni endişeye sevketti. Meselâ Güreş Federasyonu bütün çalışmasına rağmen İsmet Atlıyı E- mirgana getiremedi. Romada 87 ki- loda Olimpiyat şampiyonluğunu ka- zanan İsmet Atlı, kampa girmemek- te ısrar etti ve sonuçta da girmedi. Mustafa Dağıstanlı ise serbest güreş takımına antrenör yardımcısı yapıl- mıştı. Dağıstanlı ile aralarındaki ge- çimsizlik mahkemelere kadar akset- miş olan İsmet Atlı, Adanadaki Tür- kiye serbest güreş birincilikleri sıra- sında Güreş Federasyonu Başkanı Vehbi. Emreye son sözünü söyledi. İsmet Atimin da arzusu Milli Güreş Takımımıza antrenör yardımcısı ol- maktı. Federasyon bu teklifi kabul etmeyince, Atlı kararını değiştirmedi ve kampa girmedi. Hafta içinde gazetelerde Dağıs- tanlı ile ilgili bir -iki ufak haber yer aldı. Bu haberlerde Dağıstanlının ikinci defa kampa girdiği o bildirili- yordu. Ancak, Dağıstanlıyı tanıyan- lar iyi biliyorlardı ki, şampiyon gü- reşçi kampa zoraki katılmıştı. Hal- buki bundan önceki kamp çalışmala- rında Dağıstanlı arkadaşlarına örnek olacak şekilde çalışırdı. Şimdi bütün iş güreş idarecilerine, düşmektedir. Dağıstanlı ile ilgilenil-- meli ve kırgınlığı giderilmelidir. Çün- kü Dünya şampiyonasına çok az bir zaman kalmıştır. TÜRKİYE JOKEY KLÜBÜNDEN Ankara İlkbahar At Yarışları büyük bir heyecanla devam etmekledir. Memleket yetiştiriciliğinin en iyi At ve Kısraklarının önümüzdeki baltalarda koşulacak Klasik koşulardaki mücadelelerini Ankara Hipodromunun güzel sahasında zevk ve rahatlık içinde seyredeceksiniz. Genel Sekreterliği AKİS I MAYIS 1961